День боротьби з торгівлею людьми

Про матеріал
Мета виховного заходу: Ознайомити учнів з поняттям торгівлі людьми. Розвивати усвідомлення важливості безпеки та захисту своїх прав. Формувати відповідальне ставлення до себе та інших.
Перегляд файлу

 

Конспект виховного заходу

 

Тема: День боротьби з торгівлею людьми

Клас: 3 клас

Дата: ___________жовтня

Тривалість: 45 хвилин

 

Мета виховного заходу:

Ознайомити учнів з поняттям торгівлі людьми.

Розвивати усвідомлення важливості безпеки та захисту своїх прав.

Формувати відповідальне ставлення до себе та інших.

Обладнання:

  • Плакати з інформацією про права дитини.
  • Відеоролики про безпеку дітей.
  • Картки з ситуаціями для обговорення.

Хід виховного заходу:

 

  1. Організаційний момент (5 хв)
  • Привітання учнів.
  • Запитати, що вони знають про торгівлю людьми.

 

  1. Актуалізація знань (10 хв)
  • Провести бесіду на тему: Що таке торгівля людьми?
  • Чому це важливо знати?
  • Обговорити, як важливо захищати себе і своїх друзів.

 

  1. Вивчення нового матеріалу (15 хв)
  • Перегляд відеоролика "Торгівля людьми":

 

https://youtu.be/1RAtdHZQ9j0?si=vI9wTnf788Y4VmH-

 

 

  • Основні поняття та факти.

Основні поняття

  1. Торгівля людьми - це злочин, коли людей примушують або обманюють для роботи або експлуатації. Це може стосуватися як дітей, так і дорослих.
  2. Експлуатація - використання людини для отримання вигоди, наприклад, для роботи без оплати, сексуальної експлуатації або примусової праці.
  3. Права людини - це основні права, які має кожна людина, незалежно від віку, статі чи національності. Наприклад, право на свободу, безпеку та гідність.

Факти про торгівлю людьми

  1. Вразливі групи:
    • Найбільш уразливими до торгівлі людьми є діти, підлітки, люди з бідних сімей, а також ті, хто живе в небезпечних умовах.
  2. Методи вербування:
    • Торгівці часто використовують обман, погрози або насильство, щоб змусити людей працювати на них. Вони можуть пропонувати привабливі роботи або можливості, які потім виявляються небезпечними.
  3. Різновиди торгівлі:
    • Торгівля людьми може включати сексуальну експлуатацію, примусову працю, примусове усиновлення, а також використання дітей у вуличній торгівлі або злочинних діях.
  4. Знаки небезпеки:
    • Якщо хтось пропонує занадто хороші умови, які виглядають підозріло, або якщо вам пропонують поїхати кудись без батьків, це може бути сигналом небезпеки.
  5. Як захистити себе:
  • Завжди розповідайте батькам або дорослим, якщо вас щось турбує.
  • Ніколи не погоджуйтеся йти з незнайомими людьми.
  • Знайте свої права і будьте обережні, коли спілкуєтеся з людьми в Інтернеті.

Висновок

  • Ці поняття та факти допоможуть дітям зрозуміти серйозність проблеми торгівлі людьми та навчать їх, як діяти в небезпечних ситуаціях. Важливо, щоб діти знали, що вони завжди можуть звернутися за допомогою до дорослих.

 

 

 

  • Як можна потрапити в небезпечні ситуації?
  • Які права має кожна дитина?

Права кожної дитини

  1. Право на життя: Кожна дитина має право на життя, виживання та розвиток.
  2. Право на освіту: Діти мають право на безкоштовну освіту та доступ до знань.
  3. Право на захист: Діти мають право на захист від насильства, експлуатації та жорстокого поводження.
  4. Право на вільне висловлення думок: Кожна дитина має право висловлювати свої думки та брати участь у прийнятті рішень, які їх стосуються.
  5. Право на сім'ю: Діти мають право на виховання у сім'ї, де їх люблять і піклуються про них.
  6. Право на ідентичність: Кожна дитина має право на ім'я, національність і особисту інформацію.
  7. Право на відпочинок і дозвілля: Діти мають право на відпочинок, розваги та участь у культурному житті.

Протидія торгівлі людьми

  1. Ознайомлення з правами: Важливо, щоб діти знали свої права і розуміли, що вони мають право на захист.
  2. Обізнаність про небезпеки: Діти повинні знати, які ситуації можуть бути небезпечними. Наприклад, незнайомі люди, пропозиції, які виглядають занадто хорошими, або відсутність батьків під час спілкування з чужими людьми.
  3. Розмова з дорослими: Діти повинні знати, що можуть звертатися за допомогою до батьків, вчителів або інших дорослих, якщо відчувають небезпеку.
  4. Навчання безпечної поведінки: Важливо навчити дітей, як правильно себе вести в різних ситуаціях, наприклад, як діяти, якщо їх просять піти з незнайомцем.
  5. Підтримка організацій: Є багато організацій, які працюють над протидією торгівлі людьми. Важливо підтримувати їхні ініціативи і знати, куди звертатися за допомогою, якщо знадобиться.

 

 

  • Перегляд відеоролика про безпеку дітей.

 

https://youtu.be/EkVYNgJKA0k?si=XfKkg9NgOo5xkvKl

 

  1. Практична частина (10 хв)
  • Розділіть учнів на групи.

 

  • Дайте кожній групі картки з різними ситуаціями .Попросіть їх обговорити, як діяти в кожній ситуації.

 

 

Картки з ситуаціями

  1. Ситуація 1: Невідома пропозиція
    • Ви гуляєте з друзями, і до вас підходить незнайома людина. Вона пропонує вам безкоштовно поїхати на розваги в інше місто, обіцяючи цікаві ігри та подарунки.
    • Запитання для обговорення: Як ви повинні реагувати? Чи варто приймати цю пропозицію?
  2. Ситуація 2: Пропозиція роботи
    • Вам подзвонили і запропонували роботу в іншій країні, обіцяючи високу зарплату, але для цього потрібно виїхати без батьків.
    • Запитання для обговорення: Які ризики можуть бути в цій ситуації? Кого варто запитати про цю пропозицію?
  3. Ситуація 3: Онлайн-знайомство
    • Ви познайомилися з новим другом в Інтернеті. Він просить вас надіслати йому свої фотографії і обіцяє приїхати вас відвідати.
    • Запитання для обговорення: Чи безпечно це? Які можуть бути наслідки?
  4. Ситуація 4: Відсутність батьків
    • Ви залишилися вдома самі, і до вас приходить сусід, який пропонує допомогу з прибиранням. Він просить вас зайти до нього, щоб щось показати.
    • Запитання для обговорення: Як ви повинні діяти в цій ситуації? Чи варто йти з незнайомою людиною?
  5. Ситуація 5: Втрата у натовпі
    • Ви втратилися у великому натовпі на святі. Вам підходить незнайома особа і пропонує провести вас до ваших батьків.
    • Запитання для обговорення: Які дії будуть безпечнішими? Як можна знайти дорослих?

 

 

  • Кожна група ділиться своїми висновками з класом.

Висновок

Обговорення цих ситуацій допоможе учням усвідомити важливість обережності та знання своїх прав. Важливо підкреслити, що вони завжди можуть звертатися за допомогою до батьків, вчителів або інших дорослих, яким довіряють.

 

  1. Творча частина (5 хв)

 

  • Запропонуйте учням намалювати плакат на тему "Я знаю свої права" або "Безпека - це важливо!".
  • Виставка малюнків на класній дошці.

 

  1. Підсумок виховного заходу (5 хв)

Обговоріть, що нового дізналися учні.

Підкресліть важливість обережності та знання своїх прав.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запобігання та протидія торгівлі людьми

Станом на 30 серпня 2022 року по всій Європі було зафіксовано понад 7 мільйонів біженців з України, що робить цю кризу найбільшою кризою біженців з часів Другої світової війни та її наслідків. Це також був один із найшвидших виїздів, які коли-небудь бачили.

Більшість людей, які тікають з України, – це жінки, діти та вразливі особи, які є ідеальними потенційними жертвами злочинних мереж, що займаються торгівлею людьми. Повідомляється, що понад два мільйони дітей покинули Україну під час війни, тому неповнолітні без супроводу, які прибувають до ЄС та інших країн, піддаються особливому ризику.

Жінки та діти, у тому числі неповнолітні без супроводу, найбільш схильні до сексуальної та трудової експлуатації, а також до примусової злочинності та жебрацтва або інших злочинних дій.

Значна кількість дітей прибуває до ЄС та інших країн без батьків або дорослого, на якого офіційно покладено юридичну відповідальність за них. Їхні обставини часто складніші, ніж у дітей без супроводу, які попросили притулку. Наприклад, серед них набагато більше дівчаток, ніж це зазвичай буває в групах дітей, які тікають від інших конфліктних ситуацій. Віковий діапазон також ширший, включаючи багато дітей без супроводу та розлучених дітей, які набагато молодші, ніж підлітки, які зазвичай шукають притулку.

UNICEF-UN0609296-Vladimir

ЮНІСЕФ/Володимир16 березня 2022 року біженці перетнули кордон України, штовхаючи одного на інвалідному візку, до Республіки Молдова на прикордонному переході Паланка. Діти та сім'ї продовжують тікати від війни в Україні до Республіки Молдова та інших сусідніх країн.

Є велика кількість дітей з фізичними, психіатричними та освітніми особливими потребами, які раніше перебували в інтернатних закладах. Існують групи дітей з етнічних або релігійних меншин, які стикаються з расизмом і дискримінацією через своє походження. Також, ймовірно, буде більша кількість дітей, які вже перебувають під контролем міжнародних злочинних угруповань ще до того, як вони перетнуть кордон, або які потраплять до рук таких банд у межах ЄС та інших країн.

У рамках реагування на кризу біженців в Україні ЮНІСЕФ залучив міжнародний досвід найвищого рівня для підтримки служб швидкого реагування, зокрема правоохоронних органів та органів захисту дітей, а також неурядових організацій у різних транзитних та приймаючих країнах, у їхній роботі із захисту вразливих дітей та тих, хто піддається високому ризику торгівлі людьми.

Торгівля людьми є серйозним порушенням прав людини і надзвичайно складною проблемою. У Протоколі ООН про запобігання, припинення та покарання за торгівлю людьми, особливо жінками та дітьми, що доповнює Конвенцію ООН проти транснаціональної організованої злочинності 2000 року, у статті 10 зазначено, що держави-учасниці забезпечують або посилюють підготовку правоохоронних, імміграційних та інших відповідних посадових осіб з питань запобігання торгівлі людьми.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, 3 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
13 жовтня
Переглядів
3467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку