День числа Пі. (Математична гра)

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу присвячений святкуванню дня числа "Пі". Математична гра "Хто зверху"
Перегляд файлу

День числа Пі

Сценарій  математичної гри «Хто зверху!»

(Відео «День числа Пі»)

Ведучий : Вітаємо всіх в цьому світлому залі!

Ведуча: Сьогодні всі люди, причетні до математики святкують День числа Пі. 

Ведучий : А, оскільки немає жодної сфери нашого життя, яка б не застосовувала математичні знання, ми теж сьогодні вшануємо цю велику і прекрасну науку.

Ведуча: У нас в школі ми будемо святкувати це свято : конкурсами.

Ведучий. Отож, вітаємо Вас на  інтелектуальній математичній  грі - конкурсі  «Хто зверху?»! 

Ведуча. Хто розумніший -  хлопці чи дівчата? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що  дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

Ведучий. І  сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади  та депутатські крісла зазвичай  займають  чоловіки!

Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. (представляє команду дівчат). Зустрічайте:

 

-

_______________________________--

 

Ведучий. Ми дуже раді, що у дівчат така сильна  команда, але й команда хлопців нічим не гірша.(представляє аналогічно  команду хлопців). Наша команда:

 

-

_______________________________--

 

Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги.  Але у нас є ще й верховні судді цієї неперевершеної гри. І там також є - жінки!

(музика)

Ведучий. Хто починає перший раунд?

Ведуча. Звичайно ж хлопці, як сильна половина людства!

Ведучий.     Отже, перший конкурс, перший раунд.                 (музика)

Раунд 1

«Вірю - не вірю».

Ведуча. Перший  конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо  твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. Відповідати на запитання потрібно тільки сказавши «Так» або «Ні».За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.

Ведучий.  Твердження для команди дівчат:

1.Теорему Піфагора можна застосовувати тільки для прямокутних трикутників

2. 15²  дорівнює 225

 3. Казку «Любов циркуля та лінійки» написала Леся Українка

4. Прямокутник - це геометрична фігура у якої усі сторони рівні

5. Видатний математик Михайло Кравчук народився на Волині у селі Човницях

6. Бісектриса трикутника- це відрізок, який ділить протилежну сторону навпіл

 

7. Наполеон Бонапарт писав математичні праці?  (так)

8.Сума кутів трикутника дорівнює 180º

9. Найбільше натуральне число 10

10.Лінійне рівняння завжди має лише один корінь? (Ні)

Ведуча.  Твердження для команди хлопців:

1.Теорема, яку названо на честь математика Піфагора, була відома задовго до нього

2. 25²  дорівнює 625

3.Тарас Шевченко був вчителем математики

4. Трикутник - це геометрична фігура у якої всі сторони рівні

5. На честь українського математика Михайла Кравчука у Луцьку названий ліцей

6.Вірите, що Піфагор приймав участь в кулачному бою на 58 Олімпіаді? (Так)

7.Вірите, що будь-який прямокутний трикутник називають єгипетським? (Ні.)

8.Будь-який прямокутник має рівні діагоналі.  (Так)

9.Найменше натуральне число нуль?  (Ні)

10. Висота- це відрізок, що поділяє сторону навпіл

Ведучий.  Пані  Справедливість, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______. (музика)

 Раунд 2 «Склади слово»

Ведучий: На одяг гравців прикріплені аркуші, на яких написані літе­ри. Гравцям потрібно з цих літер скласти слова, що є відповідями на поставлені запитання. Відповідь зараховують, якщо гравці ви­шикувалися в ряд, і слово читається правильно зліва на право. На виконання цього конкурсу відводиться 1 хвилина

Завдання для дівчат: літери: К, Д, Р, Т, У, А, Г, И.

Запитання 1. Частина площини, обмежена колом. (Круг)

Запитання 2. Вони бувають суміжними, вертикальними, відповідними. (Кути)

Запитання 3. Частина кола обмежена двома точками. (Дуга)

Запитання 4. Він допоможе, якщо не розв’язується задача. (Друг)

Запитання 5. Що об’єднує хронологічну таблицю з історії з математикою?  (Дати)

Запитання 6. Буває, що коли виконують домашнє завдання, то до

математи­ки вони не доходять. (Руки)

Ведучий:Дякую, вам дівчата за ваші відповіді, можете зайняти свої місця.

Ведуча: Хлопці приготуйтеся до виконання завдання…Якщо готові- значить починаємо

Завдання для хлопців: літери: Т, О, І, К, Л, Р, О, Д.

Запитання 1. Воно є у людини, у фізиці його занурюють у воду, а в

математи­ці воно є фігурою у просторі. (Тіло)

Запитання 2. У задачах із математики його ділять на частини, а у фізиці че­рез нього йде струм. (Дріт)

Запитання 3. Фігура, що складається з усіх точок площини, рівновіддалених від однієї точки. (Коло)  

Запитання 4. Пора року, коли можна відпочити від математики. (Літо)

Запитання 5. Про виконання домашнього завдання з математики говорять  приказкою: «Зробив … – гуляй сміло». (Діло)

Запитання 6. Як можна назвати одним словом трьох учнів, які розв’язують задачі біля дошки? (Тріо)

Ведучий.  Пані  Справедливість, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______. (музика)

 Раунд 3 «Відгадай пісню»

Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню». Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.

Ведучий.   Ми це ще побачимо.

 І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні за 1 хв., або її заспівали.

Ведуча. Підказка: в пісні йде мова про математику (числа, фігури, математичні терміни).

Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?

Ведуча. Звичайно.

( Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її членам команди. Потім це ж саме зробить ведуча.)

Ведучий.  Пані Справедливість, Вам слово!

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______. (музика)

Раунд 4 «Бліц»

Ведуча. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 1 хвилини  команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».

Ведучий. Дівчата, Ви  не проти, якщо ми розпочнемо перші?.

Ведуча .Ні, непроти.Хто з вашої команди буде давати відповідь?

Ведучий. Нехай це буде____________________

 Ведуча . Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла

 

  1. Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)
  2. Секунди та хвилини придумав       (чоловік)
  3. Обманний фінансовий багатогранник – це …(Жінка – піраміда)
  4. Назвіть «геометричний» вид тополі.  ( чоловік – конус)
  5. Пів-пряма, яка  має початок, але не має кінця  (чоловік – промінь)
  6. Результат дії додавання   ( жінка - сума)
  7. Як називається сума одночленів?    ( чоловік – многочлен)
  8. Кому належать слова... у математиків існує своя мова - це формули. (жінці С. Ковалевській)
  9. Вчений математик Феано (Теано), який жив у  6 ст. до нашої ери чоловік чи жінка    (жінка)
  10.                    Лікарі заборонили йому працювати, але він продовжував писати, в ре­зультаті чого втратив зір. (чоловік - Ейлер Л.)
  11.                    Найбільша сторона прямокутного трикутника?  (Жінка - гіпотенуза)
  12.                    Назва якої держави ховається в математичному виразі а³ ( а в третьому степені)?  (Жінка – Куба)

Ведучий. Дівчата, хто буде відповідати у вас?

Ведуча. Відповідатиме_____________________

Ведучий. Ви готові?

Ведуча.Завжди готові

Ведучий. Час пішов.

  1. Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? (чоловіків)
  2. Кому належать слова «Знання – сила»? (чоловіку, Ф. Бекон)
  3. Багатогранник з Єгипту – це …( жінка – піраміда)
  4. Яка геометрична фігура потрібна для покарання дітей? ( чоловік -кут)
  5. Що є  спільного у  словах,  рослинах  і рівняннях? (чоловік- корінь)
  6. Яку математичну фігуру носять на голові чоловіка? (чоловік- циліндр)
  7. Чотирикутник, в якого лише дві сторони паралельні (жінка–трапеція)
  8. Результат дії  множення  (чоловік-добуток)
  9. Відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника? (жінка - медіана)
  10.                    Графіком квадратичної функції є (жінка- парабола)
  11.                    Кому належать слова « Математики - свого роду французи: коли говориш з ними, вони перекладають твої слова на свою мову, і от зразу виходить щось зовсім інше»       ( чоловік - Й. Гете)
  12.                    Ця людина вперше почала вивчати математику за... шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами лекцій з математики. ( жінка - Ковалевська С.В.)

Ведучий.  Пані Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим?

Бонусне запитання: Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на 4 десятки? ( сімдесят десятків)

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

(музика)

Раунд 5 «Хто я?»

Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу  «Хто я?».

Ведучий. Один із гравців команди отримає картинку, правда він її бачити не буде, на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до математики..

Завдання  учасника -  вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні»

Ведуча. Почнемо з хлопців?

Ведучий. Чому б і ні? Кого з моїх «орлів» дівчата хочуть   бачити?

Ведуча( Викликає одного із учасників. Команда відгадує картинку із зображенням  …………………….).

Ведуча.  Кого з моїх красунь  ти вибираєш для участі в конкурсі?

Ведучий викликає одного із учасників  (Команда відгадує картинку із зображенням……………………………)

Ведучий. Пані Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?

Суддя.  Обидві команди просто супер, але пощастило в цьому конкурсі команді - _________________________________________________.

 

Раунд 6. Обмін ролями

Ведучий. Наступний конкурс «Обмін ролями». Дівчатам потрібно зав’язати краватку кожному із суперників. Час на виконання завдання 1 хв.

Ведуча. А хлопці мають зробити зачіски дівчатам. Час виконання —1 хвилини.

Ведучий.  Пані  Справедливість, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам.  Рахунок__________ На користь_______. (музика)

 

 

 

Фінал

Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру – шифровка. Необхідно за дві хвилини зібрати найбільше слів, використовуючи літери слова «тригонометрія».

Ведучий. Час пішов.

( три, гори, горе, гімн, метр, гном, ром,орт, трон, ринг, Троя, термін, мерія, яр, ріг, метро, гот, море, Мирон, мир, ретро, )

Ведуча.  Час вичерпано. Здавайте листочки із словами.(віддає суддям)

Ведучий. Прошу Суддів підрахувати усі бали. А тим часом давайте подивимось відео.

 

Ведуча.  Пані Справедливість, Вам слово!

(нагородження)

Суддя.   Перемогу святкують ______________________.

 Їх рахунок подвоюється.

Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата.

 

docx
Додано
27 жовтня
Переглядів
319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку