День історії в школі.
Девіз: «Історія- скарбниця наших діянь, свідок минулого, приклад і повчання для сьогодення, застереження для майбутнього.»
Мігель де Сервантес Сааведра.
Розвиток предметних компетентностей: уміння орієнтуватись в історичному часі,розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах;уміння самостійно працювати з історичними джерелами, аналізувати та інтерпретувати їх зміст, вміння критично їх аналізувати ; вміння осмислювати зв′язки між історією та сучасним життям.
Підготовчий етап: 1) Ознайомитись з наявними історичними джерелами, які стосуються історії нашого села ( фотографії, газетні публікації,тощо). Провести зустрічі та взяти інтерв′ю у старожилів про цікаві події,які відбувались на території села в різні роки. Підготувати фоторепортаж про архітектурні та природні пам′ятки нашої місцевості , будівлі, які відносяться до різних історичних епох , є занедбаними чи відбудованими. Підготувати змістовну розповідь для шкільної спільноти в довільній формі ( презентація, інтерв′ю, розповідь , рольова вистава, тощо). 2)Всім бажаючим вчителям та учням підготувати і представити історію своєї родини, зазначивши з якими історичними подіями країни та села пов′язані її члени. Презентувати свої роботи. 3) Ознайомитись з Літописом школи. Провести зустрічі з ветеранами педагогічної праці на яких дізнатись про будні нашої школи в минулому, заняття учнів того часу. Проаналізувати та порівняти кількість учнів в минулому і зараз, успішність, досягнення в позакласному житті. Підготувати виступ за цією темою у довільній формі.
Форма проведення: уявна подорож потягом за маршрутом « Минуле – Сьогодення»
Розклад зупинок: 1. «Історія навколо нас.» Презентація історії нашого села. (20 хв.)
2. « З малих історій складемо велику…» Презентація історій власної родини.(20 хв.)
3. « А школа наша в серці назавжди…» Розповідь про історію школи. (20 хв.)
4.Зупинка «Змагальна». Командний конкурс для учнів на кращого знавця історії. ( 30 хв.)
5. «Історичні цікавинки» Розповідь шкільного бібліотекаря про новинки історичної літератури.(10 хв.)
Хід екскурсії:
Вступне слово вчителя історії:
Вітаю всіх присутніх та запрошую у мандрівку на потязі. Мандрівка триває цілий день,а про зупинку потяга нам буде повідомляти шкільний дзвоник. Як і у справжнього потяга у нас є провідник, який буде слідкувати за порядком під час подорожі та оголошувати зупинки. На зупинках вас зустрічатимуть екскурсоводи, які підготували цікаву екскурсію. Слово нашому провіднику.
Провідник:
Прохання всім присутнім зайняти свої місця. Під час подорожі дотримуватись дисципліни та техніки безпеки. На зупинках забороняється заважати екскурсоводам. Ціна квитка – гарний настрій та посмішка. А тепер пред′явіть свої квитки і вирушаємо в дорогу.
(Далі рух за зазначеними зупинками)