Виховна година
1С клас
Тема: «День толерантності»
Мета: Познайомити дітей з поняттям "толерантність"; сформувати уявлення про толерантне ставлення, вчити бачити індивідуальне в кожній людині; показати, що таке толерантне ставлення до відмінностей; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.
Тип заняття: Виховна година.
Методи і види роботи: розповідь вчителя, гра, розмальовка.
Посилання на презентацію: https://www.canva.com/design/DAFz8ykF3Oc/PtZHWwlm91NFeFJbDsEgeA/edit?utm_content=DAFz8ykF3Oc&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton
Перебіг уроку
Добрий день, діти. Як у вас справи? Як провели вихідні?
Готові приступати?
Діти, ми будемо говорити про людину, про людські вчинки, про позитивні якості людини, які є дуже важливими для кожного з нас.
Чи знаєте ви, що таке людські вчинки та які позитивні якості є у людини? (відповідь дітей)
Слайд 1
Поговоримо про толерантність. Що ж таке толерантність?
Толерантність – риса цивілізованого суспільства. Тому що люди, які хочуть жити в гармонії та порядку, ніколи не ображатимуть, принижуватимуть чи будуть завдавати шкоди людині з протилежними поглядами.
Простими словами, толерантність – це прийняття та повага до чужого вибору, особливостей, думок.
Вибір іншої людини (чи то віра, релігія, особисте життя) необхідно прийняти як даність, а будь-які розбіжності не засуджувати, але обговорювати шляхом цивілізованої розмови (якщо ви настільки впевнені у своїй позиції, щоб підкріплювати її не мовою ненависті, а через діалог).
Діти, поясніть, як ви зрозуміли, що таке толерантність?
Слайд 2
Гра «Чим ми схожі?»
Діти стоять у колі. Ведучий запрошує в коло одного з учасників на основі якого-небудь реального чи уявного схожості з собою. Наприклад: «Роксолано, вийди, будь ласка, до мене, тому що у нас з тобою однаковий колір волосся (або ми схожі тим, що ми жителі Землі, або ми одного зросту і т.д.)». Роксолана виходить в коло і запрошує наступного учасника, не забувши назвати його по імені. Гра продовжується до тих пір, поки всі не опиняться в колі.
Бачите діти, ми всі різні, але у нас є щось спільне. Нам цікаво дружити один з одним, тому що ми не схожі, але маємо спільні риси характеру, зовнішності.
ВИСНОВОК: Відмінності доповнюють і збагачують суспільство. Щоб жити в світі, людям треба навчитися жити, вирішуючи проблеми і завдання на основі взаєморозуміння.
Слайд 3
Діти, пропоную подивитися, які слова запропонували нам песик з котиком та визначити чи всі вони відповідають нашій сьогоднішній темі толерантності.
Діти, а які з цих слів відносяться до вас? Я от наприклад дуже добра, толерантна та вихована людина. (далі відповідь дітей)
Слайд 4
Зараз ми з вами будемо дивитися мультфільм. Дивлячись його, поміркуйте чи правильно звірята поводилися з їжачком?
Обговорення мультфільму.
Який же вихід із положення знайшли звірята?
Діти, а як би ви зробили на місці цих звіряток? Так само, чи запровадили б інший метод вирішення ситуації?
Слайд 5
Пропоную трішечки порухатися!
Слайд 6.
Творча робота «Розмальовка до дня толерантності»
Слайд 7.
Рефлексія.
Які якості притаманні для толерантної особистості?
Чи важко поставити себе на місце іншої людини і зрозуміти її переживання?
Наш клас - це маленька сім'я. І хотілося б, щоб у нашій родині завжди панували доброта, повага, взаєморозуміння, не було ні сварок, ні конфліктів. Так як одним із символів толерантності є рука людини, яку ми можемо протягнути не тільки своїм близьким, але й всім тим, хто нас оточує. Покладемо всі свої руки один на одну – і це буде символ дружби нашого першого класу.