День здорового харчування.

Про матеріал

Надихнути дітей до отримання знань про базові принципи здорового харчування у веселій ігровій формі; розширювати уявлення дітей про продукти харчування та їх значенні для людини, виділяти правила здорового харчування.

Перегляд файлу

Урок - тренінг

Здорове харчування

Мета:Надихнути дітей до отримання знань про базові принципи здорового харчування у веселій ігровій формі; розширювати уявлення дітей про продукти харчування та їх значенні для людини, виділяти правила здорового харчування.

Продовжити формувати звичні уявлення про здоровий спосіб життя (правильно  харчуватися, закріплювати знання про користь вітамінів).

Активізувати словник дітей словами: «поживні речовини», «правильне» або «здорове харчування».

 

Обладнання: картинки із зображенням овочів та фруктів назви груп, картинки із зображенням продуктів харчування, картинки для гри «корисно не корисне» , кошики, « Вітамінна квітка», паперові тарілки для створення « Тарілки здорового харчування», клей , ножиці, вітамінний сюрприз.

1. Емоційне налаштування на роботу

Вправа «Моя улюблена страва»

        Учні  стають у коло, по черзі продовжують речення: «Моя улюблена страва – …». Всі разом коментують страву товариша: «Це корисно!» (піднімають великий палець вгору) або «Це некорисно!» (великий палець вниз).

 

2. Оголошення теми уроку-тренінгу

 

3. Повторення правил роботи

  1. Бути позитивним.
  2. Бути дисциплінованим.
  3. Бути доброзичливим.
  4. Бути активним.
  5. Не критикувати думки інших.

4. З’ясування  очікувань

Вправа «Кошик з плодами»

      (  У кожного учня шаблон плоду (яблуко, груша, виноград). Діти пишуть на них свої прізвища та очікування від тренінгу, розташовують їх біля кошика. В кінці тренінгу, якщо очікування справдилися, учасники прикріплюють їх до кошика.)

 

 Розповідь учителя про здорове харчування

Роль їжі в збереженні здоров'я дуже велика. Їжа має безпосередній вплив на працездатність, розумовий та фізичний розвиток, тривалість життя людини. Харчування забезпечує життєдіяльність організму та є його найважливішою біологічною потребою. Усі необхідні організму речовини людина отримує з їжі, яку споживає. 

 Але  для того, щоб їжа не стала ворогом, харчуватися потрібно помірно і правильно. Не можна переїдати. Переїдання є причиною багатьох хвороб. Їсти потрібно 4 рази на день в один і той самий час. Так їжа краще засвоюється.  Обов’язково потрібно снідати.

 Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних корисних продуктів. Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу, багато овочів і фруктів. Не варто захоплюватися надмірно солодощами, виробами з борошна, жирною і солоною їжею. Їсти потрібно правильно, добре пережовуючи. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.

Під час вживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами. Це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.

Практична робота

 

Робота в групах (учасники об’єднуються за плодами, на яких писали очікування, в  групи: «Яблуко», «Груша», «Виноград» « Огірок»).

Завдання

     Прочитайте вірш.

     Обговоріть у групі, які правила здорового харчування порушив герой вірша. Чому у нього болів живіт?

     Складіть поради хлопчику, як потрібно харчуватися, щоб не болів живіт. Підготуйтеся продемонструвати свою роботу.

 

 

Тільки-но прийшов зі школи –
Поспішаю вже до столу,
Бо зі школи довгий шлях ,
300 метрів, просто жах!
Щоби скоротить дорогу
Взяли з другом по хот-догу.
Ми їх на ходу жували,
«Пепсі-колу» попивали.
Та бурчить у животі…
Знаю – вдома на плиті
Плов лишився від сніданку
(готувала мама зранку,
Й наказала: «Пам’ятай,
В холодильник заховай!»).
Та підвів мене будильник,
Де ж згадать про холодильник!
Поки гріється обід
Хоч чайку напитись слід,
Ще й халвою закусити.
Зразу ж телика включити,
Бо дивитись бойовик
Я з тарілочкою звик.
Зникла їжа із тарілки,
Я й не зчувсь, як схрумав стільки!
Любі друзі, поясніть,
Чом мене живіт болить?

 

 

 

 

Гра «Так чи ні»

  1. Їжу потрібно вживати 3-4 рази на день у певний час. (Так).
  2. Пережовувати їжу потрібно дуже швидко.  (Ні. Пережовувати їжу потрібно повільно і ретельно).
  3. Ввечері потрібно випити міцну каву. (Ні. Ввечері не можна пити міцну каву).
  4. Цукор потрібно замінити медом, фруктами, ягодами. (Так).
  5. Білий хліб потрібно їсти якомога частіше, а житній – рідше. (Ні. Білий хліб потрібно їсти якомога рідше, а житній – частіше).
  6. Потрібно вживати багато солі. (Ні. Треба намагатися обходитись без солі).
  7. Їжу потрібно споживати  гарячою. (Ні. Їжа має бути не надто гарячою чи холодною).
  8. Сідати за стіл тільки тоді, коли хочеться їсти. (Так).
  9. З м’ясною їжею потрібно вживати картоплю та макарони. (Ні. Потрібно вживати якомога більше зелені й овочів, але не картоплі та макаронів).

 

 

Розповідь учителя про вітаміни

Щоб бути здоровим, активним, бадьорим, нормально рости і розвиватися, треба їсти корисні продукти. Вони мають бути багаті на вітаміни. Це речовини, які необхідні для життя людини, її росту і розвитку. Недарма «віта», перша частина слова «вітаміни», у перекладі з латинської мови означає «життя». Вітаміни підвищують стійкість організму до захворювань. Вони містяться в овочах, фруктах, ягодах, а також у різних крупах, м’ясі, яйцях, молоці та інших продуктах. У наш час відомо близько 30 вітамінів. Для зручності їх позначають буквами латинського алфавіту – А, В, С, D тощо.

Вітамін А сприяє росту. Корисний для зору, шкіри, кісток. Його найбільше в моркві, помідорах, абрикосах, петрушці, зеленій цибулі, кропі.

Вітамін В сприяє засвоєнню поживних речовин. Корисний для крові, нервів, шкіри. Вітаміну В найбільше в картоплі, горошку, буряку, редису, квасолі та зеленому салаті.

Вітамін С сприяє захисту від застуди, загоюванню ран. Корисний для кровоносних судин. Міститься у лимонах, апельсинах, порічках та чорній смородині, капусті, зеленій цибулі та хроні.

Вітамін D дуже потрібний тим, хто хоче швидко й добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Вітамін D міститься у молоці, яйцях, сирі, вершковому маслі.

Нестача вітамінів може призвести до порушення здоров’я і розвитку. Наприклад, коли бракує вітаміну А, дитина погано росте. Нестача вітаміну В призводить до порушення діяльності нервової системи тощо.

 

 

ПАЗЛИ   «ВІТАМІНИ»

 

Презентация4Презентация3Презентация1ПрезентацияВітамінна квітка

C:\Users\Admin\Desktop\харчування\0a87cc5fcebd026fa3ab16b49fed4b78.jpg

 

«Корисне – шкідливе»

Завдання: команди отримують картки із зображенням корисної та шкідливої їжі. Корисну їжу потрібно скласти у кошик, а шкідливу – у сміттєвий бак.

 

Перегляд  фільму  створеного  учнями

« Як я складаю свій ланчбокс»

 

Перегляд презентації « Тарілка здорового харчування».

        Практичне завдання. Склади тарілку харчування. ( Учні вирізають та наклеюють відповідні малюнки)

(Аплікація  "Моя тарілка здорового харчування" . Кожен учень отримує заготовку  тарілку паперову  а також листок з малюнками корисної їжі. Учні повинні обрати тільки ті продукти, які вони вважають, що є корисними для їхнього організму і прикріпити їх до своєї тарілки. Аплікація буде для них чудовим нагадуванням про корисні продукти, які потрібно вживати, щоб вирости великим і здоровим.)

 

C:\Users\User4\Desktop\тарілка.jpg

 

Рефлексія

Учні пригадують і діляться думками про те, чи справдилися їхні очікування від тренінгу (в кого так – переміщують плоди до кошика).

 

Закінчення  уроку-тренінгу

По проходженню всіх етапів квесту учасники команд знаходять вітамінний сюрприз.

 

Прощання – «Коло побажань»

Усі діти беруться за руки і промовляють:«Будемо здорові!»

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бричка Наталія
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку