День зустрічі птахів "Пташині посиденьки"

Про матеріал
Розширити знання учнів про стан природи весною на прикладі повернення птахів до своїх гнізд; показати значення птахів у житті людини
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Свято зустрічі птахів

 

 

Мета: розширити знання учнів про стан природи весною на прикладі повернення птахів до своїх гнізд; показати значення птахів у житті людини; ознайомити їх  з давнім звичаєм українського народу – із зустріччю птахів із вирію; формувати переконливість учнів у необхідності допомагати і охороняти птахів, їх гнізда; залучати учнів до наукової творчості; виховувати почуття відповідальності, любові й турботи про птахів.

Обладнання: інтерактивна дошка, презентація «Ми летимо до вас»

Форма проведення заходу: літературно-музична композиція

Хід:

Звучить музика «Весна»

Ведучий 1: Весна крокує по дворах

                    У променях тепла і світла!

                    Сьогодні свято є у нас!

                    Свято птахів і нам приємно це!

Ведучий 2: Ми всіх вітаємо у цій залі, на нашому святі «День птахів». Сьогодні як ніколи, сильна могутня людина. Вона освоює космос, цікавиться: чи є життя на інших планетах. Людина давно назвала звірів і птахів молодшими братами.

Ведучий 1. Від синього моря, із теплого краю, під сонцем, під зірками, і в темряві вперто летіла пташина зграя. Додому, швидше в свій Юр’ївський край. А тут вже від сонця, сміючись і граючи, струмує гарячих променів хвиля. І ми, звичайно ж, розуміємо – за всіма прикметами прийшла весна!

Танок «Веселі пташенята»

Ведучий 1: Перші весняні промені сонця пригрівають землю, швидкі струмочки знову співають свою пісню. З вирію повертаються на Батьківщину наші пернаті друзі. Гостинно зустріти їх – наш почесний обов’язок. І саме сьогодні це свято ми присвячуємо їм.

(На сцену вибігають діти у костюмах пташок)

Горобець: Ура! Ура! Сьогодні в школі свято – День птахів!

Сорока: Як радісно, дочекалися!

Синичка: Добре, що і в нас один раз у році буває наше свято!

Шпак: Люди турбуються про нас, зробили мабуть нам нові будиночки, або відремонтували наші старі оселі.

Горобець: Від світанку до заходу –

                   Ось робочий день пернатих!

                   Рано сонечко встає і за собою нас в зарання кличе.

Синиця: Люди добрі, прокидайтесь, на роботу поспішайте!

Ведучий 2: Що ж пернаті друзі, ми раді вас вітати і, звичайно, зустрічати.

(На сцену виходять 2 дівчинки і Природа)

І дівчина: Спитала пташка в сонця

                   В прозорій вишині:

  • Де небо найчистіше?

Де краще жить мені?

ІІ дівчина: А сонце усміхнулось:

                   Ми як одна сім’я:

                   Коли щасливі птахи,

                     Коли щасливі квіти,

                     Коли щасливі діти,

                     Щаслива з ними я.

Природа: Не забувай ні ти, ні ти, що ти – людина –

                  Зеленої радості творець,

                  Для тебе вірність лебедина,

                  Для тебе пісня солов’їна,

                  Природи мудрої вінець.

І дівчина: Природа рідна – наша втіха,

                  То ж ніколи не знай від нас лиха!

Пісня «Про Україну»

Юннат 1: Настала весела пора року – весна. Все оживає від зимової сплячки. З далеких країв повертаються наші пернаті друзі – птахи. І ми їх радо зустрічаймо!

Юннат 2: Вже весна прийшла в оселі,

                  Розквіта рясний садок.

                  І летять, летять веселі

                  Зграї рідкісних пташок,

                  Швидше, любі, прилітайте!

Юннат 3: Із весною привітайте і лісочки, і поля.

                  Ми вже хати збудували на деревах, в гілочках,

                  Щоб ви нам пісні співали,

                  Щоб ловили ви комах.

Юннат 4: І ми їх зустрінемо, он скільки будиночків приготували.

Вчитель: Я прошу всіх учнів, які виготовляли і будували будиночки вийти. З словами вдячності до вас звертаюсь я і, звичайно, наші пернаті друзі. Ми дякуємо вам за турботу до птахів.

(Вручення сувенірів)

Вправа «Асоціаційний кущ»

 

 

Учень1: Що роблять птахи навесні?

Коли з вирію повертаються?

Вона в такі блакитні дні

З ланами і людьми вітаються.

Здрастуйте, журавлі далекі!

Як живеться вам на чужині?

Як за вами скучили смереки

В нашій рідній стороні.

Не турбуйтесь, ми вас привітаєм.

Прилітайте, рідні журавлі!

Учень 2: Чиї ж то голоси бринять,

Як ліс під вітром вишумовує?

Дрозд і синиця гомонять

Пташиною своєю мовою.

Вони вертаються сюди,

Радіють, плачуть і хвилюються.

І тож одвічно так, завжди

Землею рідною милуються.

Учень 3: Гей, летіть до нас, птахи,

Наші славні співаки.

Вже для вас готові хатки,

Змайстрували їх юннати.

І дорослі, і малі будуть вас охороняти.

Музика «Весняний вальс» (З’являються пташки)

Ведучий 2: Дорогі птахи! Дуже просимо вас розповісти нам про себе.

Снігур: Я тут найстарший і розповім про себе перший. Моя Батьківщина – північ. На зиму ми всі прилітаємо з півночі до вас. Тут смачними ягодами пригощає нас малина, калина, горобина, а насіння нам дає клен, ясен.

Ведучий 1: А це друзі – шановний чорний грак. Граки, тільки-но похолоднішає, відлітають на південь. У нас вони добре працюють на полі, нищать озиму совку, дротяників. Чи багато виїх добуваєте?

Грак: Чимало. Ми, граки, лічити не вміємо, а от агрономи підрахували, що кожен грак за день може знищити до 400 дротяників.

Ведучий 2: А це, що за маленька пташка?

Мухоловка: Я – мухоловка. Хоч я і дуже маленька, але апетит у мене великий. З’їдаю щодня 200 мух та комарів.

Синичка: Я – синичка. За день з’їдаю і приношу своїм пташенятам стільки їжі, скільки важу сама.

Дятел: А хто з вас знає, що то є – «дятлова кузня»? Якщо ніхто не знає, то я розповім. Взимку вибираю зручне дерево, видовбую кору, туди заношу шишки, роздовбую їх, добуваю насіння.

Зозуля: А ось і ти вже прилетів, шпаче, із села. Скажи, а що про нас, птахів,  там кажуть?

Шпак: Говорять різне, як про кого.

Зозуля: Одна зозуля з’їдає за день: коників зелених – 39, червів капустяних – 43, личинок хруща – 5, павуків-хрестовиків – 4, молодих ящірок завдовжки 7-20 см – 18 штук, і ще багато лялечок мурашок.

Соловей: А як про пісню солов’їну говорять люди?

Шпак: Все село виходить слухати солов’я у парк, сади зелені. Коли лунають його пісні, все навколо замовкає.

Жайворонок: А ми весни – вісники.

Сова: Про мене, шпаче, там не чути?

Шпак: І тебе цінять. Зберігаєш зерно людям ти багато, бо нищиш різних гризунів.

Лелека: А ми лелеки хочемо вам сказати: «Якщо на хаті звив гніздо лелека, то і в родині має бути лад»

Пісня «Про горобчика»

Ведучий 1: От ми і дізналися, яку користь приносять птахи, тому охороняйте їх, приваблюйте у свої сади, поля, боріться з тими, хто руйнує їх гнізда.

Конкурс легенд

2 клас «Ластівка»

3 клас «Лелека»

4 клас «Легенда про Божу пташку»

5 і 6 класи «Орел»

Ведучий 2: Про лебедину вірність  говорили не тільки поети. Про це почуття співає наш народ у своїх піснях, багато хто з вас чув ліричну пісню «Лебедина вірність»

Пісня «Лебедина вірність»

Ведучий 1: Дуже багато є народних прикмет про птахів. У народі давно помітили, що птахи можуть передбачати погоду. Ці прикмети передавалися з покоління в покоління і дійшли до наших часів. Часто кажуть: «Прикметі вір, але й перевір». Тож поговоримо про птахів-синоптиків.

Конкурс «Народні прикмети»

2 клас: Горобці дружньо цвірінькають – на відлигу.

             У птахів стовбурчиться пір’я – на негоду.

3 клас: Гуси високо летять - багато буде води, низько – мало.

            Рано прилетіли жайворонки – на теплу весну.

4 клас: Птахи рано збираються у вирій – осінь буде холодною.

             Птахи перед теплом сідають на верхівки дерев.

             Птахи в’ють гнізда на сонячному боці дерева – літо буде холодне, а як на тіньовому – то тепле.

Пісня «Ой, летіли дикі гуси»

Вчитель: А ще є загадки є перлинами народної мудрості. Як влучно в загадках народ дає характеристику птахам – один, два штрихи, і ми безпомилково впізнаємо, хто це.

  1. Які ключі до неба добираються? (журавлині)
  2. Хату на хаті має, жабам рахунок знає (лелека)
  3. Вдень мовчить, а вночі кричить (сова)
  4. За вікном гніздо будує, тільки в нас не зимує (ластівка)
  5. Дзьоб міцний і гострий має, шкідників добуває (дятел)
  6. Двічі родиться, а раз помирає (птах)
  7. Летіло, як міх, упало, як сніг, лопатами ходить, а рогом їсть (гуска)

Ведучий 2: Та, на жаль, не все так добре у пташиному світі. Щороку кілька видів птахів потрапляє до списків Червоної книги України.

Ведучий 1: В Червону книгу я занесла.

                    Світ неповторний та чудесний,

                    Що поступово вимирає.

                    Давно рятунку в нас благає.

Ведучий 2: Причина тому – бездумна діяльність людини, вирубка лісів, розорювання степів, осушення боліт, руйнування гнізд та знищення пташенят.

Ведучий 1: Давайте згадаємо птахів занесених до Червоної книги України.

Відеопрезентація «Птахи Червоної книги України»

  • Казарка червоновола;
  • Косар;
  • Лелека чорний;
  • Пугач;
  • Ходульчик;
  • Беркут;
  • Степовий журавель;
  • Сірий журавель.

Вчитель: Сьогодні ми побачили наскільки велике значення мають птахи в нашому житті. То ж давайте збережемо цей скарб для себе й наступних поколінь. Замислитися над цим треба вже сьогодні кожному з нас, щоб не шкодували потім про безповоротно втрачене багатство.

(На сцену виходять усі учасники)

Природа: Кожна рослина, дерево, пташина –

І дівчина: То все чудова, мила Україна.

ІІ дівчина: Наше завдання

Всі: Зберегти природу для мене, для тебе і всього народу.

«Вальс – це політ і випускників , і політ птахів»

Підсумки.

Вправа «Прес»    Навіщо нам необхідно оберігати птахів?

  • Я вважаю, що…
  • Тому що…
  • Наприклад, …
  • Отже, …

(Розвішування шпаківень у садку та на пришкільних ділянках)

1

 

docx
Додано
11 березня 2021
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку