" Державні символи України"

Про матеріал
Мета: продовжити формування розуміння того, що Україна-це рідна країна, Батьківщина, де живе сама дитина;дати первинні уявлення про державні символи (Герб, Гімн України, прапор); виховувати почуття гордості та поваги до рідно краю,національної символіки, до народу, його мови, історії, культури; виховувати повагу до державних символів; любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Комунальний заклад « Орільський заклад дошкільної освіти( ясла- садок) Лозіської міської ради Харківської області

 

 

Конспект заняття з  освітнього напрямку « Дитина в соціумі»

Тема : Державні символи України.

 

 

 

 Підготувала: вихователь  Тетяна ЗАРУБА

 

 

 

 

Тема: Державні символи України.

Мета: продовжити формування розуміння того, що Україна-це рідна країна, Батьківщина, де живе сама дитина;дати первинні уявлення про державні символи (Герб, Гімн України, прапор); виховувати почуття гордості та поваги до рідно краю,національної символіки, до народу, його мови, історії, культури; виховувати повагу до державних символів;  любов до рідної мови; охайність.

Словник: Герб, Прапор, Гімн, держава, пшенична нива, хвалебна.

Попередня робота: розучування віршів і читання оповідань про Україну, ілюстрацій про Україну; атрибутів національного одягу, державної символіки, проведення рухливих народних ігор.

Матеріалі обладнання:журавель, ілюстративні, матеріали,  про Україну, запис Гімну.

                                             Хід заняття.

Організаційний момент

Вихователь пропонує дітям утворити коло.

       Добрий день, мої малята!

       Мої хлопчики й дівчатка!

-Візьміться за руки, щоб відчути тепло та доброзичливість одне до одного. Якщо ви відчули тепло рук своїх сусідів, то вас можна назвати друзями. Поплескайте в долоні ті, хто відчув тепло рук свого сусіда.

Психогімнастика «Привітання»

Доброго ранку, рідний наш дім!

Доброго ранку, діткам усім!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Доброго ранку садочку прекрасному!

Вліво-вправо, вліво-вправо,

Оберніться-подивіться, одне одному всміхніться.

Основна частина.

Вихователь читає вірш М. Сингаївського:

    Батьківщина, земле рідна,

    Земле сонячна і хлібна,

    Ти навік у нас одна,

     Ти, як мати, найрідніша,

     Ти з дитинства наймиліша,

     Ти і взимку найтепліша -

     Наша отча сторона.

- Діти, про що говориться у вірші?

- Як називається наша Батьківщина? (Україна- це найкраще і найдорожче місце у світі).

Основна частина.

Вихователь. Діти. Сьогодні ми зробимо ще один крок у країну Знань. На занятті ми продовжуємо говорити про нашу Батьківщину  Україну. Україна - це наша держава, наш рідний край, земля, де ми народились, уперше побачили  пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули  любов і ласку. Це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як мама.

-А зараз кожен із вас подумайте та спробуйте дібрати гарні й щирі слова про нашу Україну. Яка наша Україна?

Дидактична гра «Яка наша Україна?»

Вихователь (починає). Україна могутня. А ще яка? Діти продовжують. Наприклад: мила, славна, чарівна, чудова квітуча,багата співуча, дружня, рідна гарна…..

Вихователь. Діти, до нас завітав гість - журавель. Він буде мені допомагати.

Вихователь читає вірш П. Воронька «Облітав журавель»:

Облітав Журавель

Сто морів і сто земель.

Облітав, обходив –

Крила й ноги натрудив.

Ми спитали Журавля:

«Де найкраща земля?»

Журавель відповідає:

- «Краще рідної – немає!».

- Як ви чули, Журавель облітав і обходив сто земель. Тому знає про Україну дує багато. Думаю, розповість вам і перевірить, що знаєте ви.

Вихователь пропонує дітям прочитати вірші про Україну.

   Хоч малий я ,невеликий,

   Зате добре знаю,

   Що край рідний – Україна,

   Я тебе кохаю. (П. Тичина)

          Красивий, щедрий рідний край

          І мова наша солов’їна.

         Люби, шануй, оберігай

         Усе, що зветься Україна. (П. Воронько)

Народ склав багато приказок і  прислів’їв про нашу Батьківщину. Давайте зберемо зерна народної мудрості в маленьку скриньку.

Дидактична гра «Додай слівце»

*Рідний край – земний…/ рай.

* Кожному мила своя…/  сторона.

*Що країна, то…/  родина.

* Людина без вітчизни, як соловей без…/  пісні.

* Добре тому, хто у своєму…/  домі.

Фізкультхвилинка.

Україна (діти розводять руки в сторони), рідний край, (піднімають руки догори), поле, річка (повороти тулуба з розведеними в сторони руками) синій гай (присідають). Любо стежкою іти, тут живемо я і ти! (ходьба по колу, діти тримаються за руки).

Вихователь. Діти, а скажіть, будь ласка, як можна розпізнати нашу Батьківщину людям з інших країні. Які ніколи не були в нас на Україні? (Ми розмовляємо українською мовою, у нас є свої українські звичаї, традиції,символи).

Вихователь підсумовує: Кожна країна має державні символи, за якими впізнають її в усьому світі. Це Державний Прапор, Гімн, Герб.

Вони є в нашій групі на стінці, давайте пройдемо і сядемо на стільці.

-         Державні символи України: золотий тризуб на блакитному тлі – це наш Державний Герб. У тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу-Мудрість-Любов.

Дитина читає вірш В. Паронова

ТРИЗУБ

Тризуб - немов сім’я єдина,

 Де тато, мама і дитина

 Живуть у мирі і любові

  На Україні вольній, новій.

 

Синьо-жовтий Державний Прапор. Жовтий колір-це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, це колір гарячого сонця, без лагідних променів якого  не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.

Блакитний, синій колір-це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб, це колір миру.

Дитина читає уривок вірша Н. Поклад »Прапор»

                                  Прапор-це державний символ

                                  Він є в кожної держави;

                                  Це для всіх-ознака сили;

Це для всіх-ознака слави;

     Синьо-жовтий прапор маєм:

                                  Синє-небо, жовте-жито;

                                  Прапор цей оберігаєм,

Він-святиня, знають діти.

Наш державний Гімн-це урочиста пісня «Ще не вмерла України і Слава, і Воля», слова Павла Чубинського, музика Михайла Вербицького.

З гімну починають свята, урочисті збори, надзвичайні події,  гімном їх і закінчують. Це хвалебна пісня своїй Батьківщині у якій народ висловлює бажання бути вільним, щасливим, жити, в достатку. Гімн слухають стоячи, цим самим висловлюючи свою шану і повагу до України. Зараз ми послухаємо гімн України, а згодом вивчимо його.

  Вихователь. Діти, необхідно шанувати наші державні символи, бо вони є ознакою нашої держави й несуть у собі нашу історію.

  Дидактична гра «Що є в Україні»

Вихователь запитує, чи знають діти, чим багата наша країна, пропонує перевірити. Промовляє слова: якщо назване є в Україні, діти плескають у долоні, а якщо немає-тупають ногами.

      Слова гри:річки, гори, моря, пшеничні поля, океан, ліси, пустеля, міста, джунглі, квіти, сади тощо.

Вихователь: Діти, Журавлик спостерігав за вами, і хоче перевірити, чи уважні ви були.

-В якій країні ми живемо? (Україні)

- Назвіть державні символи України? (Герб, прапор,Гімн).

- Який у вас настрій?

На завершення журавлик бажає вам здобути гарні знання. Намагайтеся вчитися й робити так, щоб вами гордилася Україна. Не забувайте, що ми – ми українці. Бережіть рідну землю, вивчайте історію рідного краю.

 

Список використаної літератури:

  • « Живи Україно, живи для краси!»  Національно- патріотичне виховання в ДНЗ. Старший вік.  методичний посібник . А.Г. Частнікова. Харків Видавнича група « Основа» 2016
  • « Патріотичне виховання дітей дошкільного віку» Методични й посібник за заг. Ред. Л.Д.Покроєвої. Харків Харківська академія неперервної освіти, 2015 р.
  • «Патріотичне виховання в ДНЗ» Укладач І.І.Логвіненко Харків Видавнича група « Основа» 2017
  • «Українська мозаїка: книга для читання в дошкільному закладі і родинному колі» упорядник В.І.Вакуленко. видавництво « Тернопіль» 2013
  • Україна – моя Батьківщина Програма національно- патріотичного виховання дітей дошкільного віку О.Каплуновська, Видавництво Тернопіль « Мандрівець» 2016
  • Українське дошкілля  збірка для читання і розповідання дітям старшого дошкільного і молодшого шкільного віку. Упорядники надія і Осип Зінкевичі. Друге видання Київ « Смолокип» 2003
  • http://abetka.ukrlife.org/our_ua.html
  • https://vseosvita.ua/blogs/zaniattia-hurtka-piznai-svii-ridnyi-krai-tema-my-ukraintsi-pokhodzhennia-nazvy-ukraina-81823.html
  • https://doshkilnyk.in.ua/product/dydaktychna-hra-tak-chy-ni-ukraina/

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Заруба Тетяна
Додано
29 березня
Переглядів
417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку