Комунальний заклад « Орільський заклад дошкільної освіти( ясла- садок) Лозіської міської ради Харківської області
Конспект заняття з освітнього напрямку « Дитина в соціумі»
Тема : Державні символи України.
Підготувала: вихователь Тетяна ЗАРУБА
Тема: Державні символи України.
Мета: продовжити формування розуміння того, що Україна-це рідна країна, Батьківщина, де живе сама дитина;дати первинні уявлення про державні символи (Герб, Гімн України, прапор); виховувати почуття гордості та поваги до рідно краю,національної символіки, до народу, його мови, історії, культури; виховувати повагу до державних символів; любов до рідної мови; охайність.
Словник: Герб, Прапор, Гімн, держава, пшенична нива, хвалебна.
Попередня робота: розучування віршів і читання оповідань про Україну, ілюстрацій про Україну; атрибутів національного одягу, державної символіки, проведення рухливих народних ігор.
Матеріалі обладнання:журавель, ілюстративні, матеріали, про Україну, запис Гімну.
Хід заняття.
Організаційний момент
Вихователь пропонує дітям утворити коло.
Добрий день, мої малята!
Мої хлопчики й дівчатка!
-Візьміться за руки, щоб відчути тепло та доброзичливість одне до одного. Якщо ви відчули тепло рук своїх сусідів, то вас можна назвати друзями. Поплескайте в долоні ті, хто відчув тепло рук свого сусіда.
Психогімнастика «Привітання»
Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку, діткам усім!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Доброго ранку садочку прекрасному!
Вліво-вправо, вліво-вправо,
Оберніться-подивіться, одне одному всміхніться.
Основна частина.
Вихователь читає вірш М. Сингаївського:
Батьківщина, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна,
Ти, як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Ти і взимку найтепліша -
Наша отча сторона.
- Діти, про що говориться у вірші?
- Як називається наша Батьківщина? (Україна- це найкраще і найдорожче місце у світі).
Основна частина.
Вихователь. Діти. Сьогодні ми зробимо ще один крок у країну Знань. На занятті ми продовжуємо говорити про нашу Батьківщину Україну. Україна - це наша держава, наш рідний край, земля, де ми народились, уперше побачили пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як мама.
-А зараз кожен із вас подумайте та спробуйте дібрати гарні й щирі слова про нашу Україну. Яка наша Україна?
Дидактична гра «Яка наша Україна?»
Вихователь (починає). Україна могутня. А ще яка? Діти продовжують. Наприклад: мила, славна, чарівна, чудова квітуча,багата співуча, дружня, рідна гарна…..
Вихователь. Діти, до нас завітав гість - журавель. Він буде мені допомагати.
Вихователь читає вірш П. Воронька «Облітав журавель»:
Облітав Журавель
Сто морів і сто земель.
Облітав, обходив –
Крила й ноги натрудив.
Ми спитали Журавля:
«Де найкраща земля?»
Журавель відповідає:
- «Краще рідної – немає!».
- Як ви чули, Журавель облітав і обходив сто земель. Тому знає про Україну дує багато. Думаю, розповість вам і перевірить, що знаєте ви.
Вихователь пропонує дітям прочитати вірші про Україну.
Хоч малий я ,невеликий,
Зате добре знаю,
Що край рідний – Україна,
Я тебе кохаю. (П. Тичина)
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна. (П. Воронько)
Народ склав багато приказок і прислів’їв про нашу Батьківщину. Давайте зберемо зерна народної мудрості в маленьку скриньку.
Дидактична гра «Додай слівце»
*Рідний край – земний…/ рай.
* Кожному мила своя…/ сторона.
*Що країна, то…/ родина.
* Людина без вітчизни, як соловей без…/ пісні.
* Добре тому, хто у своєму…/ домі.
Фізкультхвилинка.
Україна (діти розводять руки в сторони), рідний край, (піднімають руки догори), поле, річка (повороти тулуба з розведеними в сторони руками) синій гай (присідають). Любо стежкою іти, тут живемо я і ти! (ходьба по колу, діти тримаються за руки).
Вихователь. Діти, а скажіть, будь ласка, як можна розпізнати нашу Батьківщину людям з інших країні. Які ніколи не були в нас на Україні? (Ми розмовляємо українською мовою, у нас є свої українські звичаї, традиції,символи).
Вихователь підсумовує: Кожна країна має державні символи, за якими впізнають її в усьому світі. Це Державний Прапор, Гімн, Герб.
Вони є в нашій групі на стінці, давайте пройдемо і сядемо на стільці.
- Державні символи України: золотий тризуб на блакитному тлі – це наш Державний Герб. У тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу-Мудрість-Любов.
Дитина читає вірш В. Паронова
ТРИЗУБ
Тризуб - немов сім’я єдина,
Де тато, мама і дитина
Живуть у мирі і любові
На Україні вольній, новій.
Синьо-жовтий Державний Прапор. Жовтий колір-це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, це колір гарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.
Блакитний, синій колір-це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб, це колір миру.
Дитина читає уривок вірша Н. Поклад »Прапор»
Прапор-це державний символ
Він є в кожної держави;
Це для всіх-ознака сили;
Це для всіх-ознака слави;
Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє-небо, жовте-жито;
Прапор цей оберігаєм,
Він-святиня, знають діти.
Наш державний Гімн-це урочиста пісня «Ще не вмерла України і Слава, і Воля», слова Павла Чубинського, музика Михайла Вербицького.
З гімну починають свята, урочисті збори, надзвичайні події, гімном їх і закінчують. Це хвалебна пісня своїй Батьківщині у якій народ висловлює бажання бути вільним, щасливим, жити, в достатку. Гімн слухають стоячи, цим самим висловлюючи свою шану і повагу до України. Зараз ми послухаємо гімн України, а згодом вивчимо його.
Вихователь. Діти, необхідно шанувати наші державні символи, бо вони є ознакою нашої держави й несуть у собі нашу історію.
Дидактична гра «Що є в Україні»
Вихователь запитує, чи знають діти, чим багата наша країна, пропонує перевірити. Промовляє слова: якщо назване є в Україні, діти плескають у долоні, а якщо немає-тупають ногами.
Слова гри:річки, гори, моря, пшеничні поля, океан, ліси, пустеля, міста, джунглі, квіти, сади тощо.
Вихователь: Діти, Журавлик спостерігав за вами, і хоче перевірити, чи уважні ви були.
-В якій країні ми живемо? (Україні)
- Назвіть державні символи України? (Герб, прапор,Гімн).
- Який у вас настрій?
На завершення журавлик бажає вам здобути гарні знання. Намагайтеся вчитися й робити так, щоб вами гордилася Україна. Не забувайте, що ми – ми українці. Бережіть рідну землю, вивчайте історію рідного краю.
Список використаної літератури: