Дії над десятковими дробами

Про матеріал

Урок узагальнення та систематизації знань, присвячений річниці народження м. Біла Церква Київської області


Музичук Людмила Францівна Білоцерківська гімназія - початкова школа №15 Білоцерківської міської ради Київської області вчитель математики

Перегляд файлу

ДІЇ НАД ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ

Урок математики у п'ятому класі

 

 Людмила Музичук,

учитель математики

                                                                                                    Білоцерківської

                                                                                         гімназії-початкова школа №15

Білоцерківської міської ради

 Київської області

 

Тема: Дії над десятковими дробами

Мета:

навчальна: систематизувати й узагальнити знання учнів про десяткові дроби та дії над ними;

розвивальна: розвивати зацікавленість учнів, логічне мислення; розширити знання учнів про рідне місто;

виховна: виховувати увагу, активність, інтерес до предмета, правильне математичне мовлення.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Обладнання: карта Білої Церкви, проектор, картки.

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.

 

Хто не знає свого минулого,

той не вартий свого майбутнього.

Максим Рильський

 

Слова Максима Рильського є девізом нашого сьогоднішнього уроку.

  1. Мотивація навчання.

Сьогодні ми завершуємо вивчати тему «Дії над десятковими дробами». Нам потрібно систематизувати наші знання про дії з десятковими дробами, а щоб краще виконати це завдання ми проведемо урок у вигляді віртуальної подорожі прекрасним містом. Але подорож наша буде незвичайна − математична. Тож озброїтися знаннями, кмітливістю, зосередженістю, твердістю − і вирушаємо в дорогу.

Щоб відгадати назву міста, яким ми будемо подорожувати, потрібно правильно закінчити речення. За кожну правильну відповідь я буду відкривати одну літеру з його назви.

 

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Гра «Незакінчене речення».
  • Суму кількох однакових доданків можна замінити дією …
  • Назвіть властивості додавання і множення …
  • Щоб помножити десятковий дріб на … потрібно …
  • Щоб помножити десятковий дріб на … потрібно …
  • Щоб знайти добуток двох десяткових дробів …
  • Щоб знайти частку двох десяткових дробів…
  • Щоб поділити десятковий дріб на
  • Щоб поділити десятковий дріб на
  • Щоб знайти десятковий дріб від числа …
  • Щоб знайти число за його десятковим дробом …

 

1−Б

2−Ц

3−І

4−Е

5−А

6−А

7−Р

8−К

9−А

10−В

 

Ключове слово: Біла Церква.           Слайд №1

 

Біла Церква − місто обласного значення, значний економічний культурний та освітній центр Київщини, розташований за 80 км на південь від Києва. Чи бажаєте дізнатися хто заснував це прекрасне місто і в якому році?

Щоб відгадати ім'я засновника Білої Церкви, нам потрібно виконати наступне завдання.

 

  1. Виконати усно дії і розв'язати рівняння. Кожній правильній відповіді відповідає певна літера.

 

Я

М

Р

У

О

Д

С

Р

Л

И

А

Й

В

 

 

 

А

Р

О

Я

С

В

А

Д

Р

У

М

И

Й

 

Ключове слово: Ярослав Мудрий.     Слайд №2

 

  1. Виконати дії.

 Відповідь: 1032 рік.

 

Місто Біла Церква розташоване на березі річки. І щоб дізнатися її назву, потрібно розгадати кросворд.

 

  1. Кросворд.
  1. Що означає знак «=»?
  2. Найменше натуральне число.
  3. Компонент при додаванні.
  4. Як називається вираз ?

 

 

 

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ь

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: 1. Дорівнює. 2. Одиниця. 3. Сума. 4. Степінь.

Ключове слово: Рось.   Слайд №3

 

  1. Фізкультхвилинка.

Трішки ми попрацювали,

А тепер тихенько встали.

Руки за голову беремо сміло

повертаємось і вправо, і наліво.

Очі наші також відпочили,

Дивимось ними то вправо, то вліво

Руки вгору руки вниз

До навчання знов берись!

 

На березі річки Рось розташований дендропарк «Олександрія». Парк був побудований графинею Олександрою Браницькою. Виконавши завдання, ми дізнаємося про його площу.

 

  1. Ширина парку 1100 м, довжина 2700 м. Знайти площу парку, вважаючи, що парк має форму прямокутника.

 Відповідь:    Слайд №4

 

На території парку «Олександрія» є багато цікавих історичних місць. Щоб дізнатися, що це за місця, розв'язуємо наступне завдання. Клас розбиваємо на три групи, кожна група отримує завдання; розв'язуючи його кожна група піднімається по «сходинках» до цікавого, історичного місця.

 

1 група. Колонада «Луна»

Побудована в стилі класицизму. Являє собою напівкруглою галерею, яка складається з глухої тильної стіни з пілястрами, стелі, односхилого даху, концентрично розташованої колонади з 14 колон і двох примкнутих по боках приміщень. Висота будівлі становить 7 м.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: 7.   Слайд №5

 

 2 група. Китайський місток.

Знаходиться неподалік від колонади «Луна» на греблі Лебединого ставка. Місток являє собою легку ажурну альтанку із своєрідною вигнутою крівлею, створена в дусі архітектури Південно-Східної Азії. На початку 90-х років 19 століття перед спорудою були установлені бронзові скульптури китайського мудреця і китаянки, які вдало доповнили архітектурний ансамбль. Існує повір'я: якщо триматися за бороду мудреця, то можна сподіватися на виконання найпотаємніших бажань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: 90.    Слайд №6

 

 3 група. Палієва гора.

Найвище місце парку − це Палієва гора. Назва такої «гори» пов'язана зі славним іменем Білоцерківського і Фастівського козацького полковника Семена Пилиповича Палія. Він був непримиренним борцем за волю українського народу без жодного шляхетства та кріпацтва. У 1702 році восени війська розгромили польську облогу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: 1702.    Слайд №7

 

  1. Підсумки уроку.

Вправа «Мікрофон».

 

  1. Домашнє завдання. Слайд №8
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
9 листопада 2022
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку