Дії населення під час надзвичайних ситуацій.

Про матеріал
Під час уроку діти розглядають різні ситуації: землетрус, паводок, екологічні катастрофи та правильні дії населення для вирішення цих ситуацій. Діти об'єднуються в групи складаючи пазли характеризують події та наслідки цих подій.
Перегляд файлу

Тема: Цивільна оборона. Дії населення під час надзвичайних ситуацій.

Мета. Поглибити знання учнів щодо надзвичайних ситуацій, їх типів, причин виникнення. Ознайомити з правилами поводження під час надзвичайних ситуацій та способами захисту від надзвичайних ситуацій.

Розвивати логічне мислення, образну уяву. Виховувати дисциплінованість, відповідальність за свої дії, організованість.

Обладнання: таблиці «Надзвичайні ситуації»; ілюстрації з теми ЦО; засоби захисту людини (протигаз, ватно-марлева пов’язка, респіратор); аптечка, малюнки дітей з теми «Цивільна оборона».

Хід уроку

1. Організація класу.

2.  Слово вчителя.

- Життя, як бачимо, не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми з вами слухаємо новини. Скільки серед них повідомлень про нещасні випадки. Як важливо у таких ситуаціях, щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки і пригадала, як поводитися за таких обставин, як врятуватися самій і як допомогти іншим.

Один раз на рік в кожному навчальному закладі проводиться день ЦО. Щоб бути завжди готовими та вміти правильно діяти. І ось сьогодні ми з вами узагальнимо наші знання про існуючі надзвичайні ситуації

Зараз ми згадаємо які існують індивідуальними засобами захисту. Попрацюємо у парах та розшифруємо ці слова.

Робота в парах «Гра розшифруй слова»

- гапрозити (протигази).

- еспіраторра (респіратори).

- ватно-марлева в’язпоак (пов’язка).

- захисні юмкосит (костюми.)

 (Протигази, ватно-марлеві пов’язки, респіратори, захисні  костюми)  фото

3. Створення проблемної ситуації.

(Лунає сирена).

Вчитель: Діти, що може означати цей сигнал?

Бесіда.

Якщо ви чуєте цей сигнал то потрібно увімкнути телевізор або радіо та послухати, що трапилося, яка причина тривоги, що потрібно робити.

- Що таке надзвичайна ситуація?

Довідкове бюро - це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків).

- Які надзвичайні ситуації ви знаєте?

(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).

- Що таке стихійне лихо?

Довідкове бюро - це катастрофічні процеси і явища природи, призводять до порушення нормальної діяльності людини, загибелі; пошкодженню та знищенню матеріальних цінностей.

- Які стихійні лиха ви знаєте?

(Землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси, обвали, засуха).

Дії при землетрусі.(фото)

Якщо землетрус застав вас у будинку, найкраще протягом 15-20 секунд вибігти на відкриту місцевість. Не можна стояти поблизу будівель, високих стін; не користуйтесь ліфтом. Якщо неможливо вибігти на вулицю сховайтесь під стіл, в шафу або відчиніть двері і станьте у дверний отвір. Обличчя закрийте руками, щоб не поранитися склом. Тримайтесь подалі від вікон та скляних перегородок.

Якщо підземні поштовхи застали вас на вулиці – відійдіть далі від будівлі, ліній електропередач. Не торкайтесь обірваного дроту – він може бути під напругою. В автобусі не треба зчиняти паніку, бити вікна, рватися до дверей. Водій зупинить автобус і відкриє двері.

 

Дії при повенях.(фото)

Якщо вода застала вас у полі, лісі, треба вийти на підвищені місця або вилізти на дерево. Можна використати всі предмети, які зможуть триматися на воді (дошки, уламки дерев). Якщо ви знаходитеся у домі, треба перенести необхідне майно на вищі поверхи або в ті місця, які не затоплюються водою. Обов’язково вимкнути газ. електрику, взяти документи, теплі речі, їжу.

 

Дії при пожежі.(фото)

Палаючий будинок залишають накрившись з головою мокрою ковдрою або верхнім одягом. В задимлених приміщеннях треба рухатися поповзом або пригнувшись. Якщо пожежа застала вас в степу або в лісі, кордон вогню слід переходити проти вітру, прикривши обличчя та голову одягом.

Правила пожежної безпеки.(фото)

 

Сильнодіючі отруйні речовини (СДОР).

СДОР – хімічні з’єднання, які пагубно впливають на здоров’я людей, тварин і навіть рослин. На виробництві дуже часто застосовують хімічні речовини. Якщо неправильно їх використовувати можна отруїтися. З’являється тошнота, блювота, слабкість, головний біль, неприємні відчуття в очах та гортані. Треба промити водою очі, ніс, ротову порожнину. Вийти на свіже повітря та звернутися по допомогу до лікаря.

Фізкультхвилинка

4. Закріплення знань.

Вчитель: Як узнати, що сталася якась надзвичайна ситуація? (Звучить звуковий сигнал, який триває 5 хвилин «Увага всім!»).

- Як цей сигнал може звучати в школі? (Довгий дзвоник).

- Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася? (Увімкнути телевізор або радіоприймач).

- Які засоби гасіння пожежі ви знаєте?

5. Практична робота.

Робота в групах

Кожна група отримує аркуш із зображенням стихійне лиха. Визначити, що за стихійне лихо, вилучити зайве. Створити колаж.

6. Підсумок уроку.

1) Як ти дізнаєшся про те, що сталася надзвичайна ситуація?

а) по книзі;    б) по телевізору;      в) почувши сирену;      г) з газети.

2) У випадку надзвичайної ситуації ти будеш діяти згідно:

а) поради друзів;   б) вказівкам штабу ЦО;     в) нікого не буду слухати.

3) У разі землетрусу ти:   

 а) будеш дивитися у вікно;      

     б) вийдеш на відкриту місцевість;

          в) зайдеш у ліфт і спустишся вниз.

4)У випадку пожежі ти:

а) залишиш приміщення;           б) сховаєшся у шафі.

5)Які засоби захисту тобі відомі?

а) гарний одяг;      б) протигаз;         в) солодощі;

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІДПОВІДІ:

  1.              В
  2.              Б
  3.              Б
  4.              А
  5.              Б
docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
25 березня 2020
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку