Урок – тренінг з основ здоров’я
Тема: Не дикі, але небезпечні
Мета: - ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки у спілкуванні із свійськими тваринами;
- формувати відповідальне відношення до особистої безпеки;
- розвивати у молодших школярів санітарно – гігієнічні навики;
- виховувати доброзичливе ставлення до тварин.
Хід тренінгу
Вступна частина
-Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і передамо тепло своїх долонь один одному.
(Сідають на стільчики)
- Сьогодні наш урок з основ здоров’я ми проведемо у формі тренінгу. Давайте згадаємо правила.
( Правила вивісити на дошку)
3. Знайомство
- До сьогоднішнього уроку ми всі готувались. Ви отримали завдання намалювати свого домашнього улюбленця. Давайте познайомимось. Виконаємо вправу знайомство.
Я… у мене є …. Це чудово!
- Діти, це чудово, що у вас є менші друзі домашні тварини, але потрібно знати правила поведінки з ними, щоб спілкування з тваринами не нашкодило вашому здоров’ю.
І тому тема нашого тренінгу «Не дикі, але небезпечні», на якому ми дізнаємося як поводити себе при зустрічі із свійськими тваринами.
А що ще ви би хотіли дізнатися? Будь ласка, прикріпіть свої стікери внизу нашого подвір’я та скажіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього тренінгу.
« Я хочу дізнатися….»
Основна частина
- Відповіді на ці питання ви отримаєте якщо будете уважними на нашому тренінгу. Прослухайте міні - лекцію. Увага на екран.
(Презентація.)
-Як зробити, щоб такого не виникло. Може вони нам не потрібні зовсім. От, наприклад, героїня мультфільму «Троє із Простоквашино» вважає, що тварини нам не потрібні. Прогляньте уривок із мультфільму і скажіть погоджуєтесь ви з героїнею чи ні?
Я пропоную назвати все позитивне, ( смайлик) що дають нам тварини і все негативне (смайлик).
Спілкування, гарний настрій, одяг, продукти харчування, лікування, хвороби, інфекції, укуси, травми, страх.
- Сперечатися на цю тему можна довго. Тварини нам дають позитив, але є і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними то вони стануть нашими друзями.
- А зараз я пропоную вам відпочити. Виконаємо руханку «Ліліпути та велетні». Якщо відповідь так – ми велетні, якщо ні – ліліпути (присіли).
- У мене є котик.
-У мене є собака.
-У мене є корова.
-Я бачив коня.
-У мене є кінь.
-Я піклуюся про домашніх улюбленців.
-Я катався верхи на коні.
-Я мию руки після спілкування з тваринами.
5. Робота в групах
- Об’єднаємось в групи за допомогою лічилки: (м’яв, гав, му, ой).
Пропоную вам попрацювати в групах з підручником.
- Прочитайте матеріал підручника. Що треба пам’ятати при спілкуванні з тваринами і яких правил треба дотримуватися, щоб не постраждати від них. Після чого вам необхідно вставити в речення пропущені слова, з отриманих речень складіть текст для стенду «Пам’ятай та виконуй».
(Роздати завдання)
На це вам 5 хвилин, тож слідкуйте за часом.
(магнітофон)
(Повісити малюнки)
-Закінчили. Повертаємося у наше коло. Тож послухаємо звітування кожної групи.
Заключна частина
- Тепер ми знаємо правила поводження із свійськими тваринами. Давайте це перевіримо. Проведемо тестування.
(Роздати листочки та ручки)
- Сьогодні ми гарно працювали, створили стенд, склали правила безпечного спілкування з тваринами, дізналися як надати першу медичну допомогу потерпілому, і якщо ваші очікування здійснились розмістить свою тваринку на нашому подвір’ї. Виконаємо вправу «Закінчи речення».
« Я дізнався що…»
На наступний урок вам потрібно приготувати розповідь про зустріч з незнайомою твариною. «Одного разу я зустрів…»
Давайте встанемо, візьмемось за руки і промовимо такі слова «Тварини – наші друзі».