Урок з основ здоров'я для 3 класу

Про матеріал
сприяти усвідомленню дітьми цінності людського спілкування; виробляти вміння поводження у класному колективі; розвивати у дітей потребу спілкуватися і підтримувати товариські відносини у класі; виховувати ввічливість, тактовність, порядність, повагу і чесність.
Перегляд файлу

Тема:  Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Практична робота. Обговорення літературних джерел: української народної казки «Ріпка», байки Леоніда Глібова «Лебідь, Щука і Рак».

Мета: сприяти усвідомленню дітьми цінності людського спілкування; виробляти вміння поводження у класному колективі; розвивати у дітей потребу спілкуватися і підтримувати товариські відносини у класі; виховувати ввічливість, тактовність, порядність, повагу і чесність.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Девіз уроку:

Не слухати, а чути,

Не відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Для чого слід уважно перевіряти термін придатності харчових продуктів?

  -    Чи можна вживати неякісні і прострочені продукти харчування?

  -    Чим вони небезпечні?

  -    Що слід робити при харчовому отруєнні?

 

  1. Робота над віршем  А. Костецького «Велосипед»

Славкові,

Що з квартири сорок

велосипед

купили вчора.

Він зразу

в двір його потяг.

Прудкого та дзвінкого

Все хизувався ним

і нас не підпускав до нього.

Просив Юрко:

- Ну дай хоч раз

проїду метрів двісті!

А він Юркові:

- Ач який!

Свого купи та їзди.

І я просив.

Та він:

- Моє! -

І нам кататись не дає...

Ну й що, нехай!

А ми затее

-1-

разом в кіно ходили,

разом у нашому дворі

співали, скільки сили,

а потім

грали у квача,

аж поки вечір не почавсь.

А що Славко?

Він сам-один

сидів з велосипедом

і вже кататись не хотів.

Отак йому і треба.

 

- Кому було весело?

- Хто виявився покараним?

- Чому так трапилось?

 

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Ми починаємо вивчати розділ «Серед людей». У ньому ви дізнаєтесь, що таке дружний клас, дружна родина, як стати толерантним, про правила спілкування, як залагодити конфлікт.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

   1. Вступне слово вчителя

— Ви щодня зустрічаєтеся з друзями, однолітками та іншими людьми. Ви разом граєтесь, навчаєтесь, спілкуєтесь, працюєте, тобто взаємодієте між собою. Уміння взаємодіяти є дуже цінним для колективу, в якому ви перебуваєте. Колектив — це група людей, у яких є спільна мета, загальні справи та інтереси. У школі колективом є клас, у якому ви навчаєтеся. Добре, коли в класі доброзичливі, щирі стосунки, учні не сваряться, не ображають одне одного, а поважають. Такий клас називають дружним. Девіз дружного класу: «Один — за всіх, і всі — за одного!». Навчаючись у колективі, виконуючи разом певну роботу, важливо вміти взаємодіяти з іншими людьми, тобто вміти домовитися, вислухати думку інших, поводитися чемно і головне — довести до кінця розпочату спільну справу.

   Мені дуже хочеться, щоб після цього уроку ви стали уважнішими і щирішими одне до одного.

 

 2. Бесіда

- Розкажіть, з ким з однокласників ви дружите.

- А хто хоче розповісти про свого друга?

- Що означає слово «дружити»?

 

 3. Робота з підручником (с. 52—54)

- Що означає слово «взаємодія»?

- Як взаємодія може виявлятися у класному колективі?

- Які творчі завдання ви Виконували зі своїми товаришами?

 

-2-

 

 4.Робота у 1РУ1ии1

Користуючись зразком, який є у підручнику на с. 54, групи отримують завдання:

1РУ1ии 1 — намалювати емблему 1РУ1ии;

1РУ1ии 2 — скласти і написати девіз 1РУ1ии;

1РУ1ии 3 — записати правила, за якими житиме 1РУ1ии11в 1РУ1ии.

 

Презентація робіт у 1РУ1ии1

 

Фізкультхвилинка

Один, два, три, чотири, п'ять —

Час прийшов відпочивать.

Вглиб річок ми поринаємо,

Рибок там спостерігаємо.

Летимо ми в небесах —

Подивись, яка краса!

В лісі йдемо тихо-тихо,

Нікому не зробим лиха.

Зупиніться, роззирніться

І за 1РУ1ии поверніться.

 

V. Закріплення набутих знань

1. Читання вірша А. Костецького «Гойдалка на двох».

— Прочитайте вірш «Гойдалка на двох» і по черзі розкажіть, що вам подобається робити разом з іншими дітьми.

 

2. Вчимося діяти разом.

— У спортивній залі чи надворі пограйте в гру «Прищіпки». Вам знадобляться прищіпки для білизни (по п’ять — для кожної пари учасників). Об’єднайтесь у пари і «прищепіться» одне до одного за допомогою прищіпок. Завдання для пар — подолати смугу перешкод, не розгубивши прищіпок. Виграє команда, яка подолає смугу перешкод, втративши якомога менше прищіпок.

Запам’ятайте! Взаємодія — це коли люди щось роблять разом і допомагають одне одному.

 

  1. Робота в зошиті. 

Бесіда за прочитаним матеріалом

- Хто посадив ріпку?

- Чи зміг дід самотужки витягти ріпку?

- Хто йому допомагав?

- Чи справді Мишка виявилася такою сильною?

- У чому причина успіху?

- Наведіть приклади ситуацій, коли всім разом вдається вирішити одну справу.

— Як ви розумієте вислів: «Один — за всіх, і всі — за одного»?

- 3-

- Що хотіли зробити Лебідь, Щука і Рак?

- Куди кожен із них тягнув хуру?

- Чи вдалося їм витягнути воза?

- У чому ж причина їхнього неуспіху?

- Чи трапляються такі випадки у житті людей? Наведіть приклади.

- Як їх краще розв’язувати: галасувати, сперечатися, наполягати на своєму чи радитися, домовлятися і діяти разом?

- Який висновок можна зробити з прочитаної байки?

 

4. Робота над прислів’ям

Щасливо там жити, де вміють дружити.

  

  1. Гра «Розсипанка»

Учитель. Зберіть і прочитайте прислів'я. Як ви їх розумієте?

● за, всі, Один, одного, всіх, за.

(Один за всіх, всі за одного.)

● в, Друг,біді, пізнається.

(Друг пізнається в біді.)

● туга, велика, друга. Без, вірного.

(Без вірного друга велика туга.)

● корінням. Дерево, а, друзями, міцне, людина.

(Дерево міцне корінням, а людина - друзями.)

● солі, без, Людина, їжа, друга, що, без.

(Людина без друга, що їжа без солі.)

● каже, Не, правду, той, хто, друг, той, що, а, медом, маже.

(Не той друг,що медом маже, а той,хто правду каже.)

 

6. Бліц-тест «Чи вмієш ти дружити?»

1. Твій друг захворів і не прийшов до школи. Ти...

А зателефонуєш і поцікавишся його здоров'ям (2 б.)

Б ніяк не відреагуєш (1 б.)

В відвідаєш його (3 б.)

 

2. Друг не зумів розв'язати задачу. Ти...

А даси йому списати (2 б.)

Б допоможеш розібратися (3 б.)

В зробиш вигляд, що це тебе не стосується (1 б.)

-4-

3. Тобі хочеться піти в кіно, але у друга немає грошей. Ти...

А підеш сам (1 б.)

Б позичиш другові гроші (2 б.)

В купиш два квитки, сподіваючись, що і друг для тебе нічого не пошкодує (3 б.)

 

4. Друг виграв приз у конкурсі. Ти...

А постараєшся взяти участь у подібному конкурсі (2 б.)

Б порадієш за свого друга (3 б.)

В у душі позаздриш йому (1 б.)

 

5. Друга запросили на свято, але він черговий у класі. Ти...

А залишишся після уроків і допоможеш йому (3 б.)

Б поспівчуваєш йому і підеш додому (2 б.)

В не звернеш на це увагу (1 б.)

 

Перевірка бліц-тесту

Якщо ти набрав:

 13 — 15 балів. Твої друзі можуть пишатися дружбою з тобою. Ти дуже надійна людина.

 10 — 12 балів. Ти непоганий товариш. Але ти обережний і все заздалегідь прораховуєш.

 5 — 9 балів. Навряд чи поруч із тобою є справжній друг. А винен у цьому ти сам.

 

VI. Підсумок уроку

- То що таке справжня дружба?

- Чи можна сказати, що наш клас дружний?

- Якщо взяти кожному по сірнику, то ви легко зможете їх переламати. А якщо всі сірники взяти пучечком, то чи зможете його переламати? Отож бажаю і вам бути такими ж міцними.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-5-

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку