Урок "Безпека велосипедиста"

Про матеріал
Урок містить корисні та цікаві завдання. За допомогою цієї розробки уроку ви зможете детальніше ознайомити дітей з видами велосипедів і їх призначенням; розвивати навички дотримування правил їзди на велосипеді; виховувати уважність, берегти здоров’я.
Перегляд файлу

 БЕЗПЕКА ВЕЛОСИПЕДИСТА

Мета: дати учням уявлення про екіпіровку велосипедиста; навчати обстежувати велосипед перед їздою, виконувати правила безпечної їзди на велосипеді; розвивати акуратність, логічне мислення; виховувати дисциплінованість, самостійність, працьовитість.   

Обладнання: підручник, компютер, проектор

Тип уроку: комбінований         

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Сьогодні у нас з вами, діти, незвичайний урок. Настала весна, стало тепло. Нам хочеться більше часу проводити на вулиці. Піші прогулянки трішки набридли взимку, а от на транспортному засобі?.... Сьогодні ми з вами здійснимо подорож. А на чому ми будемо подорожувати? Для цього відгадайте загадку.

 Робота над загадкою

• Ясним ранком повз дороги

На траві блищить роса.

По дорозі їдуть ноги

Та біжать два колеса.

У загадки є секрет,

Що це? Мій... (велосипед).

Молодці діти ми будемо з вами подорожувати на велосипеді. Протягом уроку ми дізнаємося про безпеку користування велосипедом. У подорож нам з вами необхідно зібрати необхідні речі. Це наші знання з попереднього уроку. Діти давайте їх покладемо до портфелика.

  1. Робота з малюнками

Назвіть небезпеки які чатують дітей у тих місцях де вони граються.

Назвіть предмети якими можна дітям гратися.

2. Гра «Інтерв'ю»

— Розкажи про свій двір. Де найчастіше ти граєшся зі своїми друзями? Які небезпеки тебе там чатують?

— Назви правила безпечної поведінки надворі.

Молодці портфелик зібрано всім необхідним. Щоб подорож дійсно вдалася цікавою ми з вами поділомося на кілька груп. Кожна з яких на зупинках допоможе нам розібратися у вивченій темі за допомогою додаткового матеріалу та матеріалу підручника.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про безпеку велосипедиста.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя

— Багато дітей полюбляють кататися на велосипеді. Цей транспорт здатний розганятися, повертати і зупинятися, як справжній автомобіль. Тому, сідаючи за кермо велосипеда, ти з пішохода перетворюєшся на водія і повинен дотримувати правил для велосипедистів.

Виступи дітей.

1 група «Історія велосипеда»

Велосипед винайшли раніше, ніж мотоцикл і автомобіль. Близько 500 років тому видатний учений, винахідник, художник Леонардо да Вінчі зробив креслення велосипеда. Але ніхто його не зумів виготовити.

Перші велосипеди дуже відрізнялися від сучасних, вони були дерев’яні і більше нагадували самокат. Перша бігова машина, схожа на велосипед, з'явилася, у XVII ст. у Німеччині. Педалей у нього не було. Той, хто їхав, відштовхувався від землі ногами, а потім піджимав їх і їхав за інерцією. Через деякий час придумали педалі, якими крутили переднє колесо, що було набагато більшим від заднього. Пізніше зробили триколісний велосипед, але колеса залишаються дерев’яними. А називалися велосипеди дуже по-чудернацькому: і костотряс, і павук.

- Як ви думаєте, чому велосипед мав назву костотряс?

(Колеса були дерев'яними і на твердій дорозі, по камінні дуже трясло.)

Павуком називали велосипед, у якого спереду було велике колесо з багатьма тоненькими спицями, яке нагадувало павутину.

Сучасний тип велосипеда з'явився в Україні в XIX ст. Промисловий випуск велосипедів було розпочато у 1923 р. на Харківському велосипедному заводі.

Тепер велосипед зручний, легкий і красивий. В Україні багато таких велосипедів виготовляють у Харкові, Львові та інших містах.

 Сьогодні велосипеди є на будь-який смак — дитячі, жіночі, спортивні, дорожні, туристські, вантажні, циркові, гідровелосипеди. У світі існує понад 15 тис. різних велосипедів. Загалом велосипеди обладнані двома колесами, рамою, сидінням, кермом, ліхтарями. Дуже оригінальні велосипеди — тандеми. У них кілька сидінь на одній рамі і стільки ж педалей, кожен із велосипедистів крутить свої педалі, але кермо повертає перший головний велосипедист.

 — Розгляньте малюнки на с. 108-109. Розкажіть, як виник велосипед.

 

2 група «Будова велосипеда»

— Розгляньте малюнки на с. 106. Як має бути обладнаний велосипед? Що потрібно перевірити перед поїздкою?

3 група «Екіпіровка велосипедиста»

— Розгляньте фотографії на с. 107. Якою має бути екіпіровка велосипедиста?

— Одяг велосипедиста має бути яскравого кольору. Штани — короткі або звужені у нижній частині, щоб їх не защемило ланцюгом. Велосипедні рукавички допоможуть міцно тримати кермо і захистять руки у разі падіння, як і наколінники — коліна. Найкращий головний убір для велосипедиста — захисний шолом.

4 група «Правила дорожнього руху для велосипедиста»

— Розгляньте фотографії на с. 105. Які правила потрібно знати і виконувати, щоб їзда на велосипеді була безпечною? Поясніть, що означає кожне з цих правил, для чого воно існує.

— Що заборонено велосипедистам?

— Розгляньте малюнки на с. 107. Що означають дорожні знаки для велосипедистів?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Діти ми з вами проїхалися на велосипедах, трішки поподорожували. Та настав час збиратися додому. Тож збиремо свої речі. Для цього виконаємо кілька вправ з вивченого матеріалу.

1. Гра «Склади слова»

— Складіть зі слова «велосипедист» якомога більше слів, використовуючи всі ці букви.

2. Вікторина

• Смуга землі, призначена для пересування транспорту і пішоходів. (Дорога)

• Місце перетину вулиць. (Перехрестя)

• Вигин дороги. (Поворот)

• Водій велосипеда. (Велосипедист)

• Частина велосипеда, винайдена в давнину. (Колесо)

• «Очі» транспорту. (Фари)

• Пристрій для зупинки транспорту. (Гальма)

• Захисний головний убір велосипедиста, мотоцикліста. (Шолом)

• Пішохід або водій, що не виконує правила дорожнього руху. (Порушник)

• Покарання за порушення ПДР. (Штраф)

• Звуковий сигнал велосипеда. (Дзвінок)

3. Робота над прислів'ями

• Їдь тихо — облишиш лихо.

• Найкращий маршрут — той, який найбезпечніший.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

— Яку машину називають велосипедом?

— Які дорожні знаки для велосипедистів ви знаєте?

— Які деталі велосипеда обов’язково потрібно перевірити перед поїздкою?

— Назвіть предмети екіпіровки велосипедиста.

— У якому віці водій велосипеда має право рухатися по дорозі?

— Які ще правила для велосипедистів ви знаєте?

 

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
1470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку