"Дії солдата у складі бойових груп. Робота у двійках." Конспект уроку Захисту Вітчизни для учнів 10 класу

Про матеріал

Нова програма предмету Захист Вітчизни передбачає запровадження нових тем, які ще не описані у жодному підручнику. Пропоную авторську розробку уроку з використанням найсучасніших засобів вогневого навчання - страйкбольної зброї.

Перегляд файлу

Тема уроку: Дії солдата в бою у складі бойових груп. Вогнева вправа у складі двійки

Сучасний стан викладання предмету Захист Вітчизни за відсутності сучасного підручника, розрахованого на збільшену у 1,5 рази програму предмету залишає бути кращим. Ухиляння обл. військкоматів від організації військово-патріотичної роботи з допризовною молоддю та допомоги з проведенням військово-польових навчань та зборів триває вже три роки війни з Росією. Центр військово-патріотичного виховання Самооборони «Галичина» прагне допомогти викладати предмет Захисту Вітчизни на сучасному рівні та організовувати військові вишколи, відповідні гібридній війні, а не окопним війнам 20 століття. Пропонуємо заняття з практичною стрільбою з штурмових гвинтівок М-16. Чому ми запроваджуємо роботу зі зброєю обумовлено вимогами часу. Сучасна армія повинна бути озброєна високотехнологічною та ефективною зброєю, до числа якої АК вже не належить. Ведення війни старенькими Калашами – це лише по бідності нашій та купою цих гвинтівок та боєприпасів до них на складах Міноборони. Доведена спеціалістами, що АК програє дуелі з М-16 ще на відстанях до 400 м. А далі і тим більше. https://topwar.ru/34891-avtomatchik-dolzhen-i-mozhet-porazhat-golovnuyu-figuru-chast-2.html. Тому дітям рекомендуємо звикати до сучасної стрілецької зброї, яка незабаром почне вироблятись і Укоборонпромом для потреб реформованої та наближеної до стандартів НАТО української армії.

Структура уроку

І.Організаційний етап......................................................................................2 хв.

ІІ. Тренування особового складу....................................................................2 хв.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.........3 хв.

ІV. Вивчення нового матеріалу........................................................................34 хв.

1. Правила пересувань у складі малих груп та принцип «вогонь і рух». 

2. Пересування «двійкою».

3. Практична вогнева вправа «Пересування і вогонь двійкою».

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів ..........  2 хв.

VI. Підбиття підсумків уроку.......................................................................... 1 хв.

VII. Домашнє завдання.................................................................................... 1 хв.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

1. Шикування особового складу (одношеренговий стрій).

2. Привітання та доповідь викладачу.

3. Перевірка готовності до заняття.

II. Тренування особового складу. Стройові вправи з навчальною зброєю.

III. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

1. Опитуваним особового складу (узагальненим знань, отриманих на минулому занятті).

2. Фронтальна бесіда з елементами розповіді за темою «Бойове побратимство – для чого воно?»

3. Оголошення теми та навчально-виховної мети заняття.

IV.   Вивчення нового матеріалу

1. Правила пересувань у складі малих груп та принцип «вогонь і рух».  Виживання солдата на полі бою залежить від взаємної підтримки (так звана система бойових "двійок") і без професійного володіння зброєю ця підтримка не буде достатньо ефективною, що знижує шанси виживання. Уміння влучно стріляти, швидко і чітко міняти магазин, усувати затримки є обов'язковою умовою виживання та перемоги. Практичним навичками має бути уміння влучно вести прицільний вогонь під час руху, щоби за умови виявлення противника вразити його або дійти до укриття. Діяти двійками можна і на місцевості і у приміщеннях під час зачистки.

З огляду на те, що для ефективності вогню і пересування необхідна тісна взаємодія, між членами "двійки" і всередині підрозділу має бути порозуміння. "Двійки" самі по собі не можуть виграти бій. Вони повинні діяти як частина підрозділу для досягнення загального успіху. Тому чітке виконання команд та сувора дисципліна потрібна і у бою, і на уроці. Учні всі розписуються у журналі техніки безпеки.

 

2. Пересування «двійкою».

Вчитель видає масогабаритні макети зброї кожному учню або ще й дерев’яні макети штурмових гвинтівок, якщо бракує ММГ (в нашому випадку це ММГ АКМС, страйкбольні рушниці М-15, М-16, дерев’яні копії Форт-221). По команді клас перешиковується у двошеренговий стрій. Командир відділення викликається для виконання вправи №1 «Переміщення двійкою» разом з вчителем. Вчитель показує як повинен стати учень та тримати зброю під час переміщення (див фото), пояснює який сектор хто з двійки контролює, стає першим у двійці. По команді двійка починає рух. Вчитель показує як треба присісти та провести спостереження, як почати рух. Також показує як діє другий номер двійки, якщо бачить підозрілий рух/предмет/ознаку, як подає знак першому номеру ударом долонею по плечу. Далі ці вправи виконують всі пари по черзі спочатку за сигналом вчителя, далі самостійно – спочатку перший номер присідає несподівано, потім другий номер несподівано подає сигнал долонею для позиції спостереження сидячі.

3. Практична вогнева вправа «Пересування і вогонь двійкою».

Двійка займає вогневий рубіж з двома страйкбольними штурмовими рушницями М-15 і М-16. Вогневі вправи зі страйкбольною пневматичною зброєю не потребують тирів, лише дотримань правил ТБ та наявність елементів екіпіровки. Цей вид зброї не підлягає під нормативи пневматичної зброї – пневматичних рушниць радянського зразка через меншу швидкість кулі (120-160 м./сек.) і матеріал, з якого виготовлені набої. Оскільки ми не змагаємось, то наявність окулярів та маски у обох учнів буде достатнім захистом від випадкової кульки. На відкритій місцевості біля суцільної загорожі/стіни ставляться 2 ростові мішені типу №7 або інші ростові фігури. Визначаються орієнтири та місця можливого укриття. Вогневий рубіж знаходиться на відстані 25 м. Двійка починає рух до мішень з відстані 30 м. за командою вчителя, доходить до вогневого рубежу. Там перший номер вигукує «Контакт на 12!» здійснює три постріли по правій мішені рухаючись вперед , вигукує «Порожній». Відбувається заміна першого номера другим. Другий номер продовжує рух і здійснює також три постріли по лівій мішені. Далі рухається доти, поки не почує команду першого, який вже перезарядив магазин «Готовий». Після цього двійка вертається на вогневий рубіж, здає зброю та йде визначати кількість влучних пострілів. Перед виконанням вогневої вправи потрібно провести тренувальні, коли учні повинні оволодіти навичками рухатись спиною до спини першого номера для заміни магазину, швидко його заміняти та готувати зброю до вогню. При цьому стрільба не ведеться. Якщо влучність погана, учні тренуються зі стрільбою. Оцінюється вправа на 12 балів за умови 2 влучань у грудну частину ростової фігури та виконання руху двійкою без з заміною магазину без помилок. Решта оцінок виставляють відповідно до кількості помилок за рішенням вчителя.

 

V.  Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів.

 

VI. Підбиття підсумків уроку. Зачитати оцінки

 

VII. Домашнє завдання. Передивитись відеоролик №3.

 

 

Джерела інформації:

  1. Навчальна програма «ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ» (для навчальних закладів системи загальної середньої освіти) 2016 р., 10 клас, група юнаків, розділ V, тема 3.
  2. http://www.vrazvedka.ru/main/learning/razvedka/afr-01_06.shtml
  3. https://www.youtube.com/watch?v=-8CfriuXJ-0

 

doc
Додав(-ла)
Хараху Сергій
Додано
18 січня 2018
Переглядів
8228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку