Дії з інформацією: передавання, пошук, перетворення, використання. Переваги опрацювання інформації сучасними пристроями

Про матеріал
Мета: навчальна: сформувати поняття про дії, які можна виконати над інформацією, продемонструвати переваги опрацювання інформації сучасними пристроями; розвивальна: розвивати логічне мислення, сприяти всебічному розвитку; виховна: виховувати любов до інформатики та інформаційну культуру, повагу до авторського права інших людей.
Перегляд файлу

План-конспект уроку

Тема: Дії з інформацією: передавання, пошук, перетворення, використання. Переваги опрацювання інформації сучасними пристроями

Мета: навчальна: сформувати поняття про дії, які можна виконати  над інформацією, продемонструвати переваги опрацювання інформації сучасними пристроями;

розвивальна: розвивати логічне мислення, сприяти всебічному розвитку;

виховна: виховувати любов до інформатики та інформаційну культуру, повагу до авторського права інших людей.

Тип уроку: комбінований

Обладнання:  ПК, робочі зошити, підручники.

Клас: 3

Перебіг уроку

  1.                      Організаційний момент 
  • Добрий день!
  1.                      Актуалізація опорних знань
  • Що таке інформація?
  • Наведи приклади сприйняття інформації кожним органом чуття.
  • Які ти знаєш інформаційні процеси?
  • Назви інформаційні процеси які відбуваються під час читання книги.
  1.                 Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні ми будемо продовжувати знайомство з поняттям «Інформація» та діями які з нею відбуваються.

  1.                 Вивчення нового матеріалу

Розповідь з демонстрацію:

Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані) 

Розгляньте малюнок і скажіть що відбувається з інформацією під час уроку.

  • Дії з інформацією
    • Передавання
    • Отримання
    • Опрацювання
    • Зберігання

Ми передаємо повідомлення, коли надсилаємо листи, розмовляємо 
по телефону, спілкуємося на перерві Розв’язуючи задачу або під час написання переказу, ми опрацьовуємо 
інформацію. Прочитавши умову задачі, учень опрацьовує інформацю та зберігає її записуючи її в зошит.

На сьогоднішній день використовують різні пристрої для отримання повідомлень як у побуті, так і на роботі.

Електронні ваги використовують для зважування предметів. Спідометром фіксують швидкість. За допомогою мікроскопа вивчають дрібні предмети. Тонометром визначаютьтиск у людини .

Упродовж життя ми постійно шукаємо нові повідомлення, які допомагають нам розвиватися.

Якщо нам потрібно підготувати виступ про одного 
з видатних українців, де ми можемо знайти цю інформацію? Ми шукаємо повідомлення про цю людину інтернеті. Що ми далі робимо з цією інформацією? Опрацьовуємо.

Опрацювання повідомлень, як правило, пов'язане з їх зміною.

Повідомлення опрацьовуються під час зміни способу їх подання. Наприклад: Ноти перетворюємо у музку.

Після того як ми попрацювали інформацію – зберігаємо її.

До винайдення писемності люди зберігали повідомлення тільки у своїй пам'яті.

Пізніше вони навчилися зберігати повідомлення на різних предметах — носіях, які постійно покращувались.

Сучасна людина для зберігання інформації використовує.

Ми вже з вами говорили шо інформацію можна передавати та зберігати, для цого існують спеціальні пристрої.

Носій інформацїї — будь-який предмет, що його містить та може тривалий час зберігати.

- А що ж можна робити з отриманою інформацією?

- Діти, ви дивитеся телевізор, слухаєте новини. А потім розповідаєте один    одному про те що бачили, чули Тобто передаєте інформацію  один одному. Отже інформацію можна передавати.

 - В школі вам часто задають вивчити вірш, правило. Отже цю інформацію треба зберегти в пам’яті. Отже інформацію можна зберігати

- Учитель задає вам якесь питання. Перш ніж на нього відповісти, необхідно подумати, тобто обробити.

- На уроці  "Природознавство" ви будете вивчати "Органи чуття" і ви можете використати інформацію почуту на сьогоднішньому уроці.

Отже інформацію можна використовувати.

 

 Інформаціяце  те, що ти можеш побачити, почути, отримати за допомогою органів чуття. Інформаціяце  відомості, знання, які ми отримуємо з навколишнього світу.

 

  1.                      Засвоєння набутих знань

Гра «Надай інформацію про предмет»

А зараз я показую предмет, а ви повинні дати про нього як можна

більше інформації (словами чи мімікою). (Олівець, зошит, книга).

Робота в зошиті з друкованою основою


  1. Фізкультхвилинка

Відео

  1. Формування вмінь і навичок. Практична робота за комп’ютером

Завдання

  1. Практична робота в підручнику;
  2. Навчально-розвивальний комплекс «Сходинки до інформатики»
  1. Підведення підсумків
  • Які дії з інформацією можна виконати?
  • Які дії з інформацією відбуваються під час уроку?
  • Які дії з інформацією відбуваються під час практичної роботи з інформатики?
  • Назви інформаційні процеси які відбуваються під час читання книги.

 

docx
Додано
3 жовтня
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку