Діагностична (контрольна) робота № 2 за тему «Лексикологія» для учнів 5 класу

Про матеріал

Діагностична (контрольна) робота № 2 за тему «Лексикологія» для учнів 5 класу (тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді, завдання на відповідність, практичне завдання). Контрольна робота складена для двох варіантів, прописані бали за кожне завдання.

Перегляд файлу

Діагностична (контрольна) робота № 2 за тему «Лексикологія»

І варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 2, оберіть лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ варіант (по 1 б.)

[1] Слава про дивну палату докотилася аж до найвіддаленіших куточків держави. [2] З усієї країни з'їжджалися люди, оглядали її, сміялися й  веселилися.

[3] Якщо господар зауважував, що натовп зменшується, то йшов на базари, на ярмарки і скрізь розповідав про свою чудову споруду. [4] Найдивнішим дивом у тій палаті були три кімнати, куди входили тільки ті, які ніколи не сміялися й не раділи.

[5] Туди господар водив тільки сумних та тужливих.

 

  1. Які групи слів за значенням вжиті в п'ятому реченні

А антоніми  Б пароніми

В синоніми  Г омоніми

2. У переносному значенні вжито слово

А докотилася (1 речення)  Б ярмарки (3 речення)  

В кімната (4 речення)   Г споруда (3 речення)

 

Завдання 3 ─ 8 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь (по 1 б.)

3. Усі слова вжито в прямому значенні в рядку

А  рожева тканина, зітхнула земля, засмучене сонце 

Б гранітна скульптура, ведмежа голова, золоті сережки

В  плекати мову, солодке слово, квашена капуста

Г горить вогонь, солодкий вітер, золота дитина

Д   солодкий сон, зелена сукня, солодке печиво  

4. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами

А   лагідний, ласкавий, мужній

Б   сум, смуток,  настрій

В   автотраса, автострада, автомагістраль

Г   ніч, темінь, темніє

Д вродливий, гожий, спокійний

5. Паронімами є слова в  рядку

 А квіти — троянди    

Б балакучий - говіркий  

В словник — словотвір     

Г господарський – господарчий

Д великий — гігантський  

6. Слова-омоніми є в рядку

 А Наша Земля стала для нас рідною. 

Б Подивись, мамо мила, недаремно киця личко мила. 

В 3 великої хмари – малий дощ. 

Г Золоте серце мають наші матері.

Д Змалку вчила мене мати рідну мову шанувати.

 

7. Укажіть рядок, у якому прислів’я містить  антоніми

А Від теплого слова і лід розмерзається

Б Гостре словечко коле сердечко.

В Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

Г Чесне діло роби сміло.

Д Учений іде, а неук слідом спотикається.

8. Укажіть рядок, у якому допущено лексичну помилку

А видавати книгу

Б подавати руку

В задавати питання

Г переказати кошти

 

Завдання 9-11 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (по 1 б.)

 

9. Утворіть   антонімічні пари

1 старатися

2 сохнути

3 перебільшувати

4 зупинитися

 

А мокнути

Б применшувати

В рушити

Г прощатися

Д лінуватися

 

10. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать

1 глибокий - мілкий                             

2 самостійний - незалежний

3 роман - Роман          

4 континент – контингент

А омоніми

Б синоніми

В антоніми

Г пароніми

11. Установіть відповідність між словосполученням із лексичною помилкою та його виправленим варіантом.

1. Нанести удар

2. Заказати в інтернеті

3. Переводити речення

4. Розкривати щоденник

А відкривати

Б розгортати

В завдати

Г замовити

Д переказувати

 

12. Складіть два речення зі словом глибокий так, щоб у першому реченні це слово вживалося в прямому значенні, а в другому – у переносному (1 б.).

 

 

 

 

 

Діагностична (контрольна) робота № 2 за тему «Лексикологія»

ІІ варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 2, оберіть лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ варіант (по 1 б.)

 [1] Між добром і злом постійно точиться боротьба. [2] Усна народна творчість розглядає їх як антиподи. [3] Наприклад: «Добро довго пам'ятається, а лихо ще довше», «Усе добре знаходь, а зле губи». [4] Водночас добро і зло дають позитивну та негативну оцінку людям, явищам, подіям.

 

  1. Які групи слів за значенням вжиті в першому реченні

А омоніми           Б пароніми

В синоніми           Г антоніми

2. Скільки антонімічних пар знаходиться в четвертому реченні

А одна  Б дві  

В три            Г чотири

 

Завдання 3 ─ 8 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь (по 1 б.)

3. Усі слова вжито в прямому значенні в рядку

А   гостре слово, теплі стосунки, ніжний дотик

Б   ллється пісня, голова колони, м’який характер

В   плаче дитина, гострий погляд, усміхнене сонце

Г  читати роман, м’яка тканина, паперовий літачок

Д   ходить осінь, рожева тканина, зітхнула земля

4. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами

А  запечалений, посмутнілий, балакучий

Б   смутний, невеселий, засмучений

В   ходити, простувати, бігти

Г   убогий, небагатий, осиротілий

Д дивувати, приголомшувати, розуміти

5. Не є паронімами   слова в  рядку

 А  особовий -  окремий   

Б  мимохідь – мимохіть

В  тактовний – тактичний  

Г  адрес – адреса

Д баланс- баласт  

6. Слова-омоніми є в рядку

 А  Ось відома з давнини дудочка- сопілка.

Б  Кожну літеру ціни, бо немає їй ціни.

В Змалку вчила мене мати рідну мову шанувати.

Г  Місяць яснесенький промінь тихесенький кинув до нас.

Д Дерева обсипані снігом, а  він усе сіється.

 

7.Укажіть рядок, у якому прислів’я містить  антоніми

А Добре тому ковалеві, що на обидві руки кує.

Б. Книга - твій порадник і друг, частіше бери її до рук.

В Кожна пташка своїм дзьобиком живе.

Г Не сокира теше, а чоловік.

Д Умій Батьківщину любити, а ворога ненавидіти

8.Укажіть рядок, у якому допущено лексичну помилку

А вірна дружба

Б довірлива дитина

В вірне рішення

Г серцеві ліки

 

Завдання 9-11 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (по 1 б.)

 

9. Утворіть   антонімічні пари (1б.)

1  спереду

2  радіти

3 працювати

4  всі

 

А  сумувати

Б  ззаду

В  ніхто

Г  ледарювати

Д  ніщо

10.Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать(1 б.)

1  завірюха - віхола

2 особовий -  особистий

3 назад – вперед

4 злити (викликати злість)- злити (полити)

А омоніми

Б синоніми

В антоніми

Г пароніми

 

11. Установіть відповідність між словосполученням із лексичною помилкою та його виправленим варіантом.

1. Відкривати двері

2. Приймати участь

3. Мішати роботі

4. Висказати сумнів

А висловити

Б розкривати

В брати

Г відчиняти

Д заважати

 

12. Складіть два речення зі словом сміятися так, щоб у першому реченні це слово вживалося в прямому значенні, а в другому – у переносному (1 б.).

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку