ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНИХ НАВИЧОК ПИСЬМА – НЕОБХІДНА УМОВА РОЗВИТКУ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ
Номер слайду 2
Основні причини графічних помилок учнів: недостатній розвиток окоміру; недостатній розвиток координації руху руки; недостатній розвиток просторового сприймання; недостатній розвиток довільної уваги; слабкість дрібних м'язів кисті; загальне зниження працездатності; повільність сприйняття и запам'ятовування послідовності дій *
Номер слайду 3
Робота по усуненню графічних помилок: треба взяти руку дитини в свою, спрямувати її при письмі з поясненням написання букви; прийом наведення червоним кольором правильної структури букви на неправильному її накресленні; виправляти помилки треба тільки шляхом закреслення і надписування зверху, *
Номер слайду 4
ЯК ПРАВИЛЬНО ТРИМАТИ РУЧКУ ПІД ЧАС ПИСЬМА Той, хто пише, перш за все повинен вміти тримати ручку: трьома пальцями - великим, вказівним і середнім. Власне, двома пальцями (великим і середнім), а вказівний лише плавно лягає на ручку, і якщо ви його піднімете, а ручка не випадає, то це значить, що тримаєте ви її правильно. При цьому права рука спирається на частину мізинця, що дає змогу їй вільно, поступово, в міру заповнення рядка рухатися вправо *
Номер слайду 5
Бажання і вміння бачити перед собою перш за все особистість учня: делікатність і доброзичливість, теплота й повага до гідності дитини, а також неабияке терпіння. Бути вимогливим, але й щедрим на похвалу: найменші зрушення в кращий бік слід бачити, а невдачі - гасити новими вправляннями, з переконливою вірою в можливості школяра. Всі записи вчителя - на дошці, в зошиті школяра, в щоденнику - мають бути взірцем. Тренувальні вправи з краснопису повинні бути як спільні для всіх учнів (робота на уроці), так і диференційовані - написані кожному вихованцеві червоні зразки, враховуючи індивідуальні недоліки кожного учня. Красиве письмо залежить і від відповідного розміщення зошита, що так важливо для збереження зору нахилу літер. Також той, хто пише, перш за все повинен вміти тримати ручку: трьома пальцями - великим, вказівним і середнім. Власне, двома пальцями (великим і середнім), а вказівний лише плавно лягає на ручку, і якщо ви його піднімете, а ручка не випадає, то це значить, що тримаєте ви її правильно. При цьому права рука спирається на частину мізинця, що дає змогу їй вільно, поступово, в міру заповнення рядка рухатися вправо. * УМОВИ НАВЧАННЯ КРАСИВО ПИСАТИ
Номер слайду 6
* ПРАЦЮЮЧИ ПО ДАНІЙ ТЕМІ Я ПРИЙШЛА ДО ВИСНОВКУ: ПИСЬМО – ЦЕ СПОСІБ ПЕРЕДАЧІ ДУМОК , А КРАСИВЕ ПИСЬМО – ЦЕ ЩЕ Й МИСТЕЦТВО, СТАВЛЕННЯ ДО ІНШИХ ЛЮДЕЙ. НЕОХАЙНИЙ, НЕРОЗБІРЛИВИЙ ПОЧЕРК ЯКОЮСЬ МІРОЮ Є ВИЯВОМ НЕПОВАГИ, БАЙДУЖОСТІ ДО ІНШОГО. САМЕ ВЧИТЕЛЬ ПОВИНЕН ДОКЛАСТИ ЗУСИЛЬ , ЩОБ НАВЧАННЯ ПИСЬМА СТАЛО ЧАСТИНОЮ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ, СПОСОБОМ ВІДЧУТТЯ ПРЕКРАСНОГО.