діагностична контрольна робота

Про матеріал
діагностична контрольна робота з української мови та літератури для 7 клас " Дієслово : загальне значення , морфологічні ознаки , синтаксична роль."
Перегляд файлу

 Тема : Дієслово : загальне значення ,  морфологічні ознаки , синтаксична роль.

 

 І Усна взаємодія

  1. Скласти діалог  ( 10-12 реплік ) на тему « Підготовка до спортивних змагань» , використовуючи дієслова в 3 різних часах ( теперішньому , минулому . майбутньому ) (12балів )

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

 ІІ Робота з текстом

 

Прочитай текст і виконай завдання

  1. Визнач основну думку тексту  ( 1 бал )

Сила чесності

У нашій школі провели спортивні змагання, які запам’яталися всім надовго. Учні зібралися на стадіоні, підготувалися до старту і налаштувалися на перемогу. Найбільше емоцій викликала естафета. Команди швидко передавали естафетні палички, намагаючись випередити суперників. У вирішальний момент один із бігунів ненароком зачепив суперника та перетнув фініш першим. Його команда святкувала перемогу, але судді звернули увагу на порушення правил. Коли ситуацію розглянули, бігун зізнався у своїй помилці. Його чесність вразила усіх присутніх. Хоч команда втратила перше місце, вона здобула найцінніше — повагу суперників та глядачів.

Ці змагання залишили нам важливий урок: перемога, здобута чесним шляхом, важить більше за будь-який трофей.

 

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

  1.  Випишіть  з тексту дієслова минулого часу  (3 бали )

 ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

  1. Випишіть  5 дієслів недоконаного виду  .  Доберіть до кожного з них видову пару ( 4 бали )

 ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

5.Знайдіть у тексті слова , які описують емоції учасників і глядачів. Випишіть їх  та поясніть значення . (4 бали )

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

 ІІІ Письмова взаємодія

6. Напиши твір ( 8-10 речень ) на тему « Дружба та чесніть -  головні перемоги на змаганнях» , використовуючи   всі форми дієслова  . (12 балів )

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

ІV Дослідження мовлення

 Мовна тема : Дієслово  ( 1 завдання -1 бал )

1.Дієслово виділено в реченні

 А Мати-земля засипає спокійно та радісно під блакитною облогою високого, ясного неба.

Б Краще  мати, як позичати.

В Мати  тоді сита, коли діти не голодні .

Г Мати вірила: земля все знає, що говорить чи думає  чоловік .

2.       Дієсловами є всі слова в рядку:
А навчати, навчений, навчання, вчитель
Б жити, життєвий, живий, оживляти
В співають, співатимуть, будуть співати, співали
Г написати, записка, переписаний, недописаний

3 .Кожне слово є інфінітивом у рядку:
А читати, побачити, сказати
Б розуміти, дізнатися, виправивши
В мріяти, відпочивати, залишити
Г писати, знайшли, тримати

4.Усі дієслова є інфінітивами у рядку:
А робити, бачити, малювати, кричати
Б казати, ходити, відчинити, пишуть
В побачити, спати, змінив, допомогти
Г роблять, навчилися, вчитися, створити

5.  Лише особові форми дієслова є в рядку:
А працює, будує, малює
Б допомагає, любити, слухає
В робитиме, підготував, навчаучись
Г бігти, написавши, бачать

6. Усі слова є дієприкметниками в рядку:
А створений, побудувати , запрошений
Б освічений, радісний, підготовлений
В прочитаний, оживлений, почервонілий
Г працюючи, співаючи, навчаючи

7. Безособове дієслово вжито в реченні:
А На душі стало легко і спокійно.
Б Пахнуть квіти у саду.
В Як не знаєш відповіді, краще помовчи.
Г Учитися — це розвиватися.

8. Не всі слова належать до дієслів у рядку:
А думає, говорять, читаючи
Б будемо писати, сказав, казка
В слухаючи, співали, радість
Г біг, навчившись, працюють

9. Дієсловами є всі слова в рядку:
А розповідає, ходили, пишемо, відчуває
Б книга, підписався, відпочивати, навчатись
В зустрілися, домовилися, підготували, зелений
Г мрія, думали, читає, читатиме

10. З’ясуйте, скільки дієслів у наведеному уривку:
У теплі літні вечори приємно сидіти біля багаття, слухати тріскіт дров і вдивлятися в нічне небо.
А 4
Б 5
В 3
Г 7

11.Дієприслівник  і діприкметник є в реченні:
А Учень вирішив задачу, перевіряючи результат.
Б Підручник лежав відкритий на столі.
В Сонце лагідно торкалося обрію, обіцяючи новий день, сповнений тепла і надій.
Г Пісня звучала голосно, доносячися здалеку.

12.Дієприкметник є в реченні:
А Літнє сонце, яскраве й тепле, гріло землю.
Б Вода в озері була прозора і спокійна.
В Осіннє листя вкривало стежки в лісі.
Г Свіжооброблене поле чекало на дощ.

 

 

docx
Додано
22 грудня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку