Тема : Дієслово : загальне значення , морфологічні ознаки , синтаксична роль.
І Усна взаємодія
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ІІ Робота з текстом
Прочитай текст і виконай завдання
Сила чесності
У нашій школі провели спортивні змагання, які запам’яталися всім надовго. Учні зібралися на стадіоні, підготувалися до старту і налаштувалися на перемогу. Найбільше емоцій викликала естафета. Команди швидко передавали естафетні палички, намагаючись випередити суперників. У вирішальний момент один із бігунів ненароком зачепив суперника та перетнув фініш першим. Його команда святкувала перемогу, але судді звернули увагу на порушення правил. Коли ситуацію розглянули, бігун зізнався у своїй помилці. Його чесність вразила усіх присутніх. Хоч команда втратила перше місце, вона здобула найцінніше — повагу суперників та глядачів.
Ці змагання залишили нам важливий урок: перемога, здобута чесним шляхом, важить більше за будь-який трофей.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
5.Знайдіть у тексті слова , які описують емоції учасників і глядачів. Випишіть їх та поясніть значення . (4 бали )
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ІІІ Письмова взаємодія
6. Напиши твір ( 8-10 речень ) на тему « Дружба та чесніть - головні перемоги на змаганнях» , використовуючи всі форми дієслова . (12 балів )
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ІV Дослідження мовлення
Мовна тема : Дієслово ( 1 завдання -1 бал )
1.Дієслово виділено в реченні
А Мати-земля засипає спокійно та радісно під блакитною облогою високого, ясного неба.
Б Краще мати, як позичати.
В Мати тоді сита, коли діти не голодні .
Г Мати вірила: земля все знає, що говорить чи думає чоловік .
2. Дієсловами є всі слова в рядку:
А навчати, навчений, навчання, вчитель
Б жити, життєвий, живий, оживляти
В співають, співатимуть, будуть співати, співали
Г написати, записка, переписаний, недописаний
3 .Кожне слово є інфінітивом у рядку:
А читати, побачити, сказати
Б розуміти, дізнатися, виправивши
В мріяти, відпочивати, залишити
Г писати, знайшли, тримати
4.Усі дієслова є інфінітивами у рядку:
А робити, бачити, малювати, кричати
Б казати, ходити, відчинити, пишуть
В побачити, спати, змінив, допомогти
Г роблять, навчилися, вчитися, створити
5. Лише особові форми дієслова є в рядку:
А працює, будує, малює
Б допомагає, любити, слухає
В робитиме, підготував, навчаучись
Г бігти, написавши, бачать
6. Усі слова є дієприкметниками в рядку:
А створений, побудувати , запрошений
Б освічений, радісний, підготовлений
В прочитаний, оживлений, почервонілий
Г працюючи, співаючи, навчаючи
7. Безособове дієслово вжито в реченні:
А На душі стало легко і спокійно.
Б Пахнуть квіти у саду.
В Як не знаєш відповіді, краще помовчи.
Г Учитися — це розвиватися.
8. Не всі слова належать до дієслів у рядку:
А думає, говорять, читаючи
Б будемо писати, сказав, казка
В слухаючи, співали, радість
Г біг, навчившись, працюють
9. Дієсловами є всі слова в рядку:
А розповідає, ходили, пишемо, відчуває
Б книга, підписався, відпочивати, навчатись
В зустрілися, домовилися, підготували, зелений
Г мрія, думали, читає, читатиме
10. З’ясуйте, скільки дієслів у наведеному уривку:
У теплі літні вечори приємно сидіти біля багаття, слухати тріскіт дров і вдивлятися в нічне небо.
А 4
Б 5
В 3
Г 7
11.Дієприслівник і діприкметник є в реченні:
А Учень вирішив задачу, перевіряючи результат.
Б Підручник лежав відкритий на столі.
В Сонце лагідно торкалося обрію, обіцяючи новий день, сповнений тепла і надій.
Г Пісня звучала голосно, доносячися здалеку.
12.Дієприкметник є в реченні:
А Літнє сонце, яскраве й тепле, гріло землю.
Б Вода в озері була прозора і спокійна.
В Осіннє листя вкривало стежки в лісі.
Г Свіжооброблене поле чекало на дощ.