Діагностична контрольна робота «Словосполучення. Речення» ( 5 клас)
Початковий та середній рівні
Тестування ( по 0,5 б)
А) лексикологія ; Б) фонетика ; В) синтаксис; Г) пунктуація
2. Питання у словосполученні ставимо до …
А) означуваного слова; Б)спільного слова; В)головного слова; Г) залежного слова
3. Головне слово у словосполученні позначаємо….
А)дужками; Б) зірочкою; В)хрестиком ; Г) лапками
4. Пунктуація вивчає….
А) словосполучення і речення; Б) правила вимови; В)правила вживання розділових знаків;
Г) звукову систему мови.
5. Словосполученням є ….
А)головне й залежне слово; Б)підмет і присудок; В)прийменник з іменником; Г)фразеологізм
6. За метою висловлювання речення не поділяються на…
А)питальні; Б) окличні; В)розповідні; Г)спонукальні
7. Граматична основа речення – це…
А) усі словосполучення ,які є в реченні; Б)розділові знаки в реченні; В) початок і кінець речення; Г)підмет і присудок.
8. У кінці окличного речення ставимо розділовий знак…
А)три крапки; Б)знак оклику; В) знак питання; Г) крапку.
9. У кінці розповідного речення не ставимо….
А) знак оклику; Б)знак питання; В)крапку; Г) три крапки.
10. Речення, у яких граматична основа виражена лише підметом або лише присудком, - це…
А) поширені речення; Б) непоширені речення; В)односкладні речення; Г)двоскладні речення.
11. Речення, які складаються лише з підмета й присудка , називаємо…
А)односкладними ; Б)непоширеними; В)граматичними ;Г) самостійними
12. Як по-іншому називають граматичну основу речення?
А)головні члени речення; Б)головне й залежне слово; В) корінь речення; Г) другорядні члени речення.
Достатній рівень( 7-9 б)
Красивий тигр, над землею, баба з воза, моя ручка, мама сміється, буду говорити , зорі й місяць, перед хатою, пасти задніх, говорити ввічливо, чиста правда, мудрість віків, старість не радість, знайшовся гаманець, навколо лісу, ми знаємо, поводитися гідно, стріляти з лука.
Чи знаємо ми досконало українську мову_ Скільки в ній є тепла, ніжності_ Часом не помічаємо , наскільки мелодійно звучить рідне слово _ У ньому відчувається наша багатостраждальна історія, наша мудрість, наша сила й міць_ Українська мова пройшла довгий і тернистий шлях_ Чи знаєте ви, яку гірку правду про мову береже наша історія_ О так_ Українська мова повсякчас виборювала право на своє існування_ Якою буде її доля в майбутньому_ Вивчайте мову_ Бережіть цей скарб_ Не дайте ворогам знищити нашу ідентифікацію, наш генетичний код_
Мрію побувати в Карпатах-
Стали сіяти пшеницю-
Наша Україна…-
Знай ціну хлібові!-
Потрібно дбати про природу -
Ми пишемо контрольну роботу-
У світі наполегливо вивчають англійську мову-
Потрібно не ображати друзів -
Високий рівень (10-12 б)
Напишіть невелике есе на тему «Прийшла весна» (5-10 речень), підкресліть у кожному з них граматичну основу.