Діагностична робота №3
Літературні казки світу
Варіант 1
І… Початковий рівень (3 бали)
Завдання 1-6. Обрати одну правильну відповідь
1. Вказати автора казки «Снігова королева»
а. Р. Дал; б. О. Уайльд; в. Г.К. Андерсен; г. Брати Грімм
2. Що обіцяла подарувати Каєві Снігова королева, якщо він зможе скласти із крижинок слово вічність?
а. можливість повернутися до близьких; б. весь світ і нові ковзани;
в. прогулянку до кратерів Везувію та Етни; г. багато морозива.
3.Виберіть правильне твердження: Хлопчик-Зірка дивував усіх жителів села
а. працелюбністю; б. милосердям; в. красою; г. скромністю
4. Виберіть НЕ правильне твердження: До жахливих вчинків, які здійснив Хлопчик-Зірка, належать
а. зречення матері; б. жбурляння каменюки в прокаженого
в. глузування зі слабких; г. пожертва монети прокаженому
5. Віллі Вонка запросив на екскурсію шоколадною фабрикою
а. 2 дітей; б. 3 дітей; в. 4 дітей; г. 5 дітей
6. Пеппі вирішила піти до школи, бо
а. мала бажання вчитися; б. хотіла більше спілкуватися з Томмі і Анікою
в. їй подобалося, що в учнів є канікули; г. мала багато вільного часу
ІІ... Середній рівень (3 бали)
7. Встановити відповідності між персонажем і цитатою.
1 Герда |
А «Ми добре покаталися! Але ти зовсім замерз». |
2 Кай |
Б «Там завжди сніг і крига, там так чудово…» |
3 Снігова королева |
В «Ой, як же я забарилася!» |
4 Олень |
Г «Це куди цікавіше, ніж справжні квіти! І яка точність!» |
8. Обрати ознаки літературної казки: ім’я автора невідоме; створена в усній прозовій формі; оригінал тексту існує в одному варіанті; характери персонажів не змінюються; створюється в прозовій, віршованій чи драматичній писемній формі; автор – письменник; твір має варіанти за змістом і формою; характери персонажів можуть змінюватись.
9. Встановити послідовність випробувань, через які пройшов Хлопчик-Зірка
а. Став потворою.
б. Служив у жорстокого Чаклуна.
в. Доставав монети у лісі.
г. Три роки блукав у пошуках матері.
д. Загрожувала смерть.
е. Діти прогнали Хлопчика-Зірку.
ІІІ… Достатній рівень (3 бали)
Завдання 10–11. Дати відповідь на запитання (3–4 речення)
10. У чому полягала небезпека скалок дзеркала троля для людей?
11. В лісі, коли було знайдено Хлопчика-Зірку, один із Дроворубів запропонував товаришу «чесно поділитися знахідкою». Що це означало?
ІV…Високий рівень (3 бали)
Завдання 12. Написати твір-есе на одну із тем (3 б. за питання)
- Чому персонажі казки допомагали Герді в пошуках Кая?
- «М’якість серця» повинна не дивувати, а захоплювати. (За казкою Оскара Уайльда «Хлопчик-Зірка»).
- Якби я став / стала спадкоємцем Віллі Вонки…
- Чи хотіли б ви мати такого друга як Пеппі?
Діагностична робота №3
Літературні казки світу
Варіант 2
І… Початковий рівень (3 бали)
Завдання 1-6. Обрати одну правильну відповідь
1. Укажіть автора твору «Чарлі і шоколадна фабрика»
а. Г.Х Андерсен; б. Льюїс Керролл; в. Роальд Дал; г. народ .
2. Укажіть персонажа твору «Чарлі і шоколадна фабрика».
а. Дракон; б. Віллі Вонка; в. Герда; г. Лісоруб.
3. Яким чином Герда врятувала Кая?
а. відправила грітися біля вогню;
б. розтопила його крижане серце своїми гарячими словами;
в. розтопила його крижане серце своїми гарячими сльозами
4. Завдяки чому Хлопчик-Зірка змінився?
а. бо почав допомагати бідним, став добрим;
б. бо його розчаклував старий чаклун;
в. бо він знайшов матір-чарівницю
5. Батько Пеппі був
а. лікарем; б. капітаном корабля; в. вчителем; г. директором цирку
6. На шоколадній фабриці працювали
а. наймані робітники; б. дідусі й тато Чарлі; в. умпа-лумпи; г. діти
ІІ... Середній рівень (3 бали).
7. Установіть відповідності між назвою казки та героєм..
1. «Хлопчик-Зірка» А дідусь Джо
2. «Снігова королева» Б жебрачка
3. «Чарлі і шоколадна фабрика» В олов’яний солдатик
Г бабуся-чаклунка.
8. Впізнай персонажа за описом та запиши його ім'я
«…Щороку він ставав усе гарнішим. Односельці дивувалися, бо всі вони були смагляві й темноволосі, а він був білим і витонченим, як слонова кістка, а його кучері були подібні на пелюстки золотого нарцису. Його губи були як червона квітка, а очі — як фіалки біля річечки з чистою водою, а його тіло було таким, як білосніжний нарцис у полі, де ще не ступала нога косаря»
9. Встановити послідовність подій у казці «Хлопчик-Зірка»
а. «Мати моя! Я зрікся тебе в дні своєї гордині!»
б. «А ми продамо цю потвору в рабство, і ціна за нього буде така: вартість келиха солодкого вина»
в. «А вранці наступного дня Лісоруб узяв дивовижний золотий плащ і заховав його у велику скриню…»
г. «Ти наш володар, на якого ми давно чекаємо, і син нашого короля»
ІІІ… Достатній рівень (3 бали)
Завдання 10–11. Дати відповідь на запитання (3–4 речення)
10. У чому полягала небезпека скалок дзеркала троля для людей?
11. Напишіть, які цінності утверджуються в казці Г.К. Андерсена «Снігова королева»?
ІV…Високий рівень (3 бали)
Завдання 12. Написати твір-есе на одну із тем (3 б. за питання)
- Чому персонажі казки допомагали Герді в пошуках Кая?
- «М’якість серця» повинна не дивувати, а захоплювати. (За казкою Оскара Уайльда «Хлопчик-Зірка»).
- Якби я став / стала спадкоємцем Віллі Вонки…
- Чи хотіли б ви мати такого друга як Пеппі?