Діагностична робота для 3 класу НУШ. Матеріал розроблено для узагальнення і систематизації знань учнів з української мови з теми «Будова слова».
3 клас
Діагностична робота
з української мови «Будова слова»
I варіант
А) близькі за значенням слова;
Б) слова, що мають спільну частину, однакову за звучанням і значенням ; +
В) слова, що мають різні закінчення.
А) суфікса, наголосу, закінчення, букв, звуків;
Б) префікса, закінчення, слів, складів.
В) закінчення, основи, кореня, префікса, суфікса; +
3. Що таке суфікс?
А) частина слова, що стоїть після кореня; +
Б) частина слова, що стоїть перед коренем;
В) змінна частина слова.
4. Обери рядок, в якому подано спільнокореневі слова :
А) сад, у саду, садом;
Б) сад, рослина, клен;
В) сад, садок, садівник, пересадити; +
5. Спиши речення, розкривши дужки, підкресли службове слово, познач префікс:
Човен (від)плив (від)берега.
6. Запиши спільнокореневі слова , визнач і познач спільний корінь :
Дуб,___________________________________________________________________________________
7. В словах встав пропущені букви, познач префікси:
Бе…хмарний, …варити, …питати, ро…мовляти, …ховати.
8. Встав пропущені букви Е або И . Добери до поданих слів перевірні та запиши :
З…мовий - _____________, м…довий - _______________,
гр…чаний - ____________, кр…ло - __________________.
9. Розбери слова за будовою :
Приморський, лісок, книжечка, розмова.
10. Відгадай загадку, запиши слово – відгадку та розбери його за будовою:
Корінь в слові написати,
Префікс в слові заспівай,
А закінчення та суфікс
В слові книжка пошукай.
_______________________________________________________________________
3 клас
Діагностична робота
з української мови «Будова слова»
II варіант
1. Спільнокореневі слова – це …
А) слова, що мають різні закінчення ;
Б) близькі за значенням слова ;
В) слова, що мають спільну частину, однакову за звучанням і значенням.+
2. З яких частин складається слово :
А) основи, кореня, складів, букв ;
Б) закінчення, основи, кореня, префікса, суфікса;+
В) суфікса, закінчення, наголосу, звуків.
3. Що таке префікс :
А) частина слова, що стоїть перед коренем; +
Б) частина слова, яка стоїть після суфікса;
В) частина слова, що після кореня.
4. Обери рядок, в якому подано спільнокореневі слова :
А) ліс, лісом, у лісі;
Б) ліс, лісок, лісник, лісовий; +
В) ліс, дерева, кущі, лісочок.
5. Спиши речення, розкривши дужки, підкресли службове слово, познач префікс:
Хлопці (до)пливли (до)берега.
6. Запиши спільнокореневі слова , визнач і познач спільний корінь :
Сад, ______________________________________________________________________
7. В словах встав пропущені букви, познач префікси:
…миритися, бе…межний, …кинути, ро…почати, …робити.
8. Встав пропущені букви Е або И . Добери до поданих слів перевірні та запиши :
С…ночок - _______________, з…мля - _____________________,
в…сна - ___________________, т…хенько - ________________,
9. Розбери слова за будовою :
Підводний, вербичка, дубок, посадка.
10. Відгадай загадку, запиши слово – відгадку та розбери його за будовою:
Префікс у нім, як у слові проспати,
Корінь у слові гуляю впізнай.
Суфікс такий, як у слові веснянка,
Закінчення в слові калина шукай.
__________________________________________________________________________