НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
Діагностичні роботи
(Розроблені за групами результатів)
ЗА МОДЕЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ «ХІМІЯ 7-9 КЛАСИ» для закладів загальної середньої освіти (авт..Григорович О.В.)
Підручник: Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Мідак Лілія . – Тернопіль: «Астон», 2024.
Підготувала Денисюк Юлія Іванівна
Групи результатів навчання
ГР1. Проводить дослідження природи /Досліджує природу. Оцінка цієї групи результатів складається із оцінок, отриманих за вміння виявити і сформулювати дослідницьку проблему, спланувати дослідження, виокремити та проаналізувати кроки дослідження, зафіксувати спостереження, виконати навчальні проєкти, змоделювати природне явище або об’єкт, сконструювати приладдя тощо. Виявити ці уміння учні можна під час виконання лабораторних і практичних робіт, практикумів з розв’язування експериментальних (дослідницьких) завдань, вимірювань, дослідів і спостережень, польових робіт, навчальних проєктів, моделювань і конструювань та інших видів робіт.
• ГР2. Здійснює пошук та опрацьовує інформацію. Для цієї групи результатів слугують оцінки за пошук, порівняння, зіставлення, узагальнення, оцінювання інформації, представлення її в різних формах, перетворення одного виду в інший.
• ГР3. Усвідомлює закономірності природи. Оцінювання цієї групи результатів переважно ґрунтується на умінні учнів застосовувати науковий апарат природничих наук для пояснення природних і технічних явищ і об’єктів. Виявити ці уміння учні можуть під час розв’язування задач, відповідей на запитання за змістом вивченого.
Діагностична робота. Тема 1. Хімія. Перші кроки.
(Завдання розроблені за ІІ і ІІІ групами результатів)
І групу результатів оцінюємо за навчальним дослідженням № 1 і № 2.
Завдання 1- 6 з однією правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
Завдання 7 Вставити пропущені слова (3бали)
Завдання 8 Робота з таблицею (6 балів)
8.Заповнити таблицю
№ п/п |
Лабораторне обладнання |
Назва лабораторного обладнання |
Призначення |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ____________________
Діагностична робота. Тема 2. Від хімічних елементів до хімічних сполук.
(Завдання розроблені за І, ІІ і ІІІ групами результатів)
Завдання 1. (12 балів)
Фізичні властивості |
Мідь |
Графіт |
Агрегатний стан |
|
|
Колір |
|
|
Блиск |
|
|
Розчинність у воді |
|
|
Оцінка досягнень учня по І групі результатів ____________________
Завдання 1- 6 з однією правильною відповіддю (кожне завдання по 1 балу, разом 6 балів)
і походять від їхніх назв: а) єгипетських; б) грецьких; в) латинських; г) українських.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
Завдання 7 Спробуйте відновити інформацію (3 бали)
Символ |
Назва хімічного елементу |
Проста речовина |
О |
|
Кисень |
|
Гідроген |
|
Cu |
|
Мідь |
|
Карбон |
|
Fe |
|
Залізо |
|
Нітроген |
|
Завдання 8. Вкажіть якісний і кількісний склад таких речовин (3 бали)
Формула речовини |
Якісний склад |
Кількісний склад |
H2O
|
|
|
NaCl
|
|
|
H2SO4
|
|
|
Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________
Завдання 1. Випишіть окремо формули простих і складних речовин (3 бали)
CaO, Cl2, N2, H2O, Au, HCl.
Прості речовини |
Складні речовини |
|
|
Завдання 2. Запишіть формулу речовини за її вимовою: (3 бали)
Завдання 3. Визначте хімічні речовини, про які розповідається у тексті.(6 балів)
Природа нашого щастя хімічна. Щастя — це психоемоційний стан цілковитого
Задоволення життям, відчуття глибокого вдоволення та безмежної радості. Це відчуття є наслідком складних біохімічних процесів, якими керують особливі речовини — «гормони щастя», які виробляються в головному мозку. Гормонами щастя вважають три види гормонів: дофамін, молекула якого складається з восьми атомів Карбону, одинадцяти атомів Гідрогену, одного атома Нітрогену і двох атомів Оксигену, серотонін, молекула якого складається з десяти атомів Карбону, дванадцяти атомів Гідрогену, двох атомів Нітрогену і одного атома Оксигену, а також ендорфіну.
Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ____________________
Діагностична робота. Тема 3. Досліджуємо речовини та суміші.
(Завдання розроблені за І, ІІ і ІІІ групами результатів)
Завдання 1. (12 балів)
Оленка випадково змішала залізні ошурки, пісок і тирсу. ЇЇ потрібно розділити кожну речовину окремо. Детально опишіть послідовність дій дівчинки при розділенні суміші.
________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка досягнень учня по І групі результатів ____________________
Завдання 1- 6 з однією правильною відповіддю (кожне завдання по 1 б, разом 6 балів)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
Завдання 7 Вставити пропущені слова (3бали)
Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________
Завдання 8 Встановлення відповідності (3 бали)
8.Виберіть суміш і спосіб її розділення:
1. Суміш спирту і води |
А. Дія магніту |
2. Суміш кухонної солі і води |
Б. Перегонка |
3. Суміш піску і залізних ошурок |
В. Відстоювання |
4. Суміш олії і води |
Г. Випарювання |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
Завдання 1. Спробуйте відновити інформацію (6 балів)
Заповніть пропущені клітинки, зробивши відповідні розрахунки.
№ п/п |
Маса компонента 1, г |
Маса компонента 2, г |
Маса суміші, г |
Масова частка компонента 1 в суміші, % |
1 |
12 |
|
65 |
|
2 |
|
95 |
120 |
|
3 |
|
55 |
|
15 |
Запишіть відповідні розрахунки:
№1 ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
№ 2 ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
№3 ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 2. Творче завдання. Прочитай текст, дай відповіді на запитання (6 балів)
Невелика група юних дослідників і дослідниць вирушила в експедицію в Карпати з метою підрахунку популяції червонокнижного виду амфібії — саламандри вогнистої. Розклавши намети, юні науковці та науковиці побачили, що один із їхніх наплічників перевернувся, і вся сіль висипалася на землю. Та й питної води виявилося мало.
1) Як дослідникам і дослідницям отримати чисту сіль у цих умовах? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2) У який спосіб, у разі потреби, можна виготовити фільтр для очистки води в поході? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3) До якої групи речовин належать речовини , згадані у тексті? ____________________________________________________________________
Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ____________________
Діагностична робота. Тема 4. Моделюємо фізичні та хімічні явища.
(Завдання розроблені за І, ІІ і ІІІ групами результатів)
І групу результатів оцінюємо за навчальним дослідженням № 8 і № 9.
Завдання 1- 6 з однією правильною відповіддю (кожне завдання по 1 б, разом 6 балів)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
Завдання 7 Вставити пропущені слова (3бали)
Завдання 8 Встановлення відповідності (3 бали)
8.Встановіть відповідність між схемою реакції і її типом:
1. MgO + 2HCI →MgCl2 + H2O |
А. Заміщення |
2. 2СаО → 2Са + О2 |
Б. Сполучення |
3. СаО + СО2 → СаСО3 |
В. Обміну |
4. 2Na + 2H2O → 2NaOH + H2↑ |
Г. Розкладу |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________
Завдання 1. Спробуйте відновити інформацію (3бали)
Перетворіть схеми реакцій на хімічні рівняння
Аg + Сl2 → АgСl
СuО + Н2 → Сu + Н2O
Mg +Ν2 → Мg3N2
КСlО3 → КСl + О2
Na + H2O → NaOH + H2
B + S → B2S3
Завдання 2. Розв’яжіть задачу.(3 бали)
Визначити масову частку цукру в розчині, який утвориться при розчиненні 50 г цукру у 200г води.
Дано:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь :_________________________________________________
Завдання 3. Виконайте завдання . (6 балів)
Малина — джерело вітаміну С, який використовують для профілактики застудних захворю вань. Щоб зберегти корисні властивості ягід малини тривалий час, найчастіше їх перетирають з цукром і зберігають у холодильнику в закритих банках.
Дано:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь :_________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________
На допомогу для учня !!!
Хімічна формула
Масова частка речовини у розчині
Типи хімічних реакцій