Діагностичні роботи за групами результатів

Про матеріал
Діагностичні роботи розроблено за групами рузультатів за програмою О.Гриорович, підручником Л.Мідак
Перегляд файлу

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

 

Діагностичні роботи

(Розроблені за групами результатів)

ЗА МОДЕЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ «ХІМІЯ 7-9 КЛАСИ» для закладів загальної середньої освіти (авт..Григорович О.В.)

Підручник:  Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Мідак Лілія . – Тернопіль: «Астон», 2024.

Підготувала Денисюк Юлія Іванівна

 

Групи результатів навчання

 ГР1. Проводить дослідження природи /Досліджує природу.  Оцінка цієї групи результатів складається із оцінок, отриманих за вміння  виявити і сформулювати  дослідницьку  проблему, спланувати дослідження, виокремити та проаналізувати кроки дослідження, зафіксувати спостереження, виконати навчальні проєкти, змоделювати природне явище або об’єкт, сконструювати приладдя тощо. Виявити ці уміння учні можна під час виконання лабораторних і практичних робіт, практикумів з розв’язування експериментальних (дослідницьких) завдань, вимірювань,  дослідів  і спостережень, польових   робіт,   навчальних   проєктів,  моделювань  і конструювань та інших видів робіт.

• ГР2. Здійснює пошук та опрацьовує інформацію. Для цієї групи результатів слугують оцінки за пошук, порівняння, зіставлення, узагальнення, оцінювання інформації, представлення її в різних формах, перетворення одного виду в інший.

• ГР3. Усвідомлює закономірності природи. Оцінювання цієї групи результатів переважно ґрунтується на умінні учнів застосовувати науковий апарат природничих наук для пояснення природних і технічних явищ і об’єктів. Виявити ці уміння учні можуть під час розв’язування задач, відповідей на запитання за змістом вивченого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Діагностична робота. Тема 1. Хімія. Перші кроки.

(Завдання розроблені за ІІ і ІІІ групами результатів)

І групу результатів оцінюємо за навчальним дослідженням № 1 і № 2.

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)

  1.      Наука про властивості речовин та їх перетворення: а) фізика; б) хімія; в) біологія; г) екологія.
  2.      Найвідоміший винахід Альфреда Нобеля, який мав велике значення для будівництва і військової справи:  а) вугілля; б) динаміт; в) гіпс; г) крейда.
  3.      Становлення хімії, як науки розпочалося у: а) Давньому Єгипті; б) Греції; в) Франції; г) Україні.
  4.      Що означає знак  ? а) легкозаймиста речовина;  б) обережно, пожежа! в) небезпека вибуху; г) отрута.
  5.      Фізична величина, що є мірою інертності: а) густина; б)  об’єм; в) маса; г) температура.
  6.      Метод наукового пізнання, у якому вивчення тіл і явищ відбувається в доцільно вибраних або штучно створених умовах: а) теорія; б) гіпотеза; в) експеримент; г) моделювання.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Вставити пропущені слова (3бали)

  1.  Виконуйте лише ті хімічні досліди, які погоджені з _________.
  2.  Дотримуйтеся _________поводження з реактивами, хімічним посудом, лабораторним обладнанням.
  3.  Під час нагрівання розчинів у пробірці користуйтеся _________.

Завдання 8 Робота з таблицею (6 балів)

8.Заповнити таблицю

 № п/п

Лабораторне обладнання

Назва лабораторного обладнання

Призначення

1

 

 

 

 

2

 

 

3

himmedsnab.ru/wa-data/public/shop/products/63/13/1...

 

 

 4

 

 

 

 

5

 

 

6

 

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________

  1. Обґрунтуйте доцільність дотримання правил техніки безпеки учнем під час виконання хімічного експерименту.  (6 балів)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Складіть кроссенс про один із видів лабораторного посуду чи обладнання. (6 балів )

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ____________________

 

Діагностична робота. Тема 2. Від хімічних елементів до хімічних сполук. 

(Завдання розроблені за І, ІІ і ІІІ групами результатів)

Завдання 1.   (12 балів)

  1.     Запропонуйте план дослідження графіту і міді.  ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2.     Сформулюйте гіпотезу:  ________________________________________________________________________________________________________________________
  3.     Заповніть таблицю

Фізичні властивості

Мідь

Графіт

Агрегатний стан

 

 

Колір

 

 

Блиск

 

 

Розчинність у воді

 

 

  1.     Встановіть причини відмінності графіту і міді. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка досягнень учня по І групі результатів ____________________

 

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 1 балу, разом 6 балів)

  1. Найменша хімічно неподільна електронейтральна  частинка : а) атом; б) молекула; в) речовина; г) тіло.
  2. Вид атомів з однаковим зарядом ядра:  а) хімічний елемент; б) тіло; в) речовина; г) хімічний символ.
  3. Символи хімічних елементів складаються з однієї або двох літер

і походять від їхніх назв: а) єгипетських; б) грецьких; в) латинських; г) українських.

  1. Горизонтальний ряд в періодичній системі називається:  а) ряд; б) група;  в) період; г) символ.
  2. На сьогодні відомо хімічних елементів: а) 116; б)  118; в) 120; г) 122..
  3. Виберіть металічний елемент; а) Літій; б) Оксиген ; в) Гідроген; г) Нітроген.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Спробуйте відновити інформацію (3 бали)

Символ

Назва хімічного елементу

Проста речовина

О

 

Кисень

 

Гідроген

 

Cu

 

Мідь

 

Карбон

 

Fe

 

Залізо

 

Нітроген

 

 

Завдання 8. Вкажіть якісний і кількісний склад таких речовин  (3 бали)

Формула речовини

Якісний склад

Кількісний склад

H2O

 

 

 

NaCl

 

 

 

H2SO4

 

 

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________

 

Завдання 1. Випишіть окремо формули простих і складних речовин (3 бали)

CaO, Cl2, N2, H2O, Au, HCl.

Прості речовини

Складні речовини

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2. Запишіть формулу речовини за її вимовою:  (3 бали)

  1.  Аш – три-пе-о-чотири     _______________
  2. Ен- аш – три.__________________________
  3. Алюміній-два-о-три.____________________

Завдання 3. Визначте хімічні речовини, про які розповідається у тексті.(6 балів)

Природа нашого щастя хімічна. Щастя — це психоемоційний стан цілковитого

Задоволення життям, відчуття глибокого вдоволення та безмежної радості. Це відчуття є наслідком складних біохімічних процесів, якими керують особливі речовини — «гормони щастя», які виробляються в головному мозку. Гормонами щастя вважають три види гормонів: дофамін, молекула якого складається з восьми атомів Карбону, одинадцяти атомів Гідрогену, одного атома Нітрогену і двох атомів Оксигену, серотонін, молекула якого складається з десяти атомів Карбону, дванадцяти атомів Гідрогену, двох атомів Нітрогену і одного атома Оксигену, а також  ендорфіну.

  1.     Складіть молекулярні формули  дофаміну і серотоніну. ______________________________________________________________
  2.     До якої групи речовин належать дані речовини? _____________________
  3.     Молекулярну чи немолекулярну будову мають дані речовини? _______________________________________________________________
  4.     Яка відмінність між молекулами даних речовин? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ____________________

 

 

 

 

 

 

Діагностична робота. Тема 3. Досліджуємо речовини та суміші.

(Завдання розроблені за І, ІІ і ІІІ групами результатів)

Завдання 1. (12 балів)

 Оленка випадково змішала залізні ошурки, пісок і тирсу. ЇЇ потрібно розділити кожну речовину окремо.  Детально опишіть послідовність дій дівчинки  при розділенні суміші.

  1.     Запропонуйте план  розділення суміші.  ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

  1.     Сформулюйте гіпотезу:  ________________________________________________________________________________________________________________________
  2.     Запишіть висновок: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Оцінка досягнень учня по І групі результатів ____________________

 

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 1 б, разом 6 балів)

  1. Характеристики речовини, які не пов’язані зі зміною її хімічного складу: а) фізичні;  б) хімічні; в) молекулярні;  г) біологічні.
  2. До фізичних властивостей речовин належать:  а) агрегатний стан;  б) колір; в) розчинність у воді; г) всі перераховані варіанти.
  3. Чистою речовиною є: а) джерельна вода; б) газована вода;  в) повітря; г) молоко.
  4. Розчин цукру у воді – це суміш; а) суспензія; б) аерозоль;  в) однорідна; г) неоднорідна.
  5. Воду і кухонну сіль можна розділити способом: а) фільтрування; б)  відстоювання; в) випаровування; г) перегонка.
  6. Масова частка компонентів у суміші позначається; а) W; б) m; в) V; г) g.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Вставити пропущені слова (3бали)         

  1. Масова частка компонента в суміші — це відношення ________ цього компонента до _______ суміші.
  2. До складу розчину входить розчинник і ___________  __________.
  3. Неоднорідні суміші можна розділити способами: ______________, дія магніту  і ______________.

 

Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________

 

Завдання 8 Встановлення відповідності (3 бали)

8.Виберіть суміш і спосіб її розділення:

1. Суміш спирту і води

А. Дія магніту

2. Суміш кухонної солі і води

Б. Перегонка

3. Суміш піску і залізних ошурок

В. Відстоювання

4. Суміш олії і води

Г. Випарювання

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 Завдання 1.  Спробуйте відновити інформацію (6 балів)

Заповніть пропущені клітинки, зробивши відповідні розрахунки.

№ п/п

Маса компонента 1, г

Маса компонента 2, г

Маса суміші, г

Масова частка компонента 1 в  суміші, %

1

12

 

65

 

2

 

95

120

 

3

 

55

 

15

Запишіть відповідні розрахунки:

№1 ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

№ 2  ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

№3 ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 2. Творче завдання. Прочитай текст, дай відповіді на запитання (6 балів)

Невелика група юних дослідників і дослідниць вирушила в експедицію в Карпати з метою підрахунку популяції червонокнижного виду амфібії — саламандри вогнистої. Розклавши намети, юні науковці та науковиці побачили, що один із їхніх наплічників перевернувся, і вся сіль висипалася на землю. Та й питної води виявилося мало.

1) Як дослідникам і дослідницям отримати чисту сіль у цих умовах? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2) У який спосіб, у разі потреби, можна виготовити фільтр для очистки води в поході? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3) До якої групи речовин належать речовини , згадані у тексті? ____________________________________________________________________

 

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ____________________

 

 

Діагностична робота. Тема 4. Моделюємо фізичні та хімічні явища.

(Завдання розроблені за І, ІІ і ІІІ групами результатів)

І групу результатів оцінюємо за навчальним дослідженням № 8 і № 9.

 

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 1 б, разом 6 балів)

  1. Явища, під час перебігу яких не відбуваються зміни хімічного складу речовин: а) фізичні;  б) хімічні; в) географічні;  г) біологічні.
  2. До фізичного явища належить:  а) спалювання деревини;  б) скисання молока; в) випаровування води; г) іржавіння заліза.
  3. Хімічним явищем є:  а) спалювання деревини;  б) поширення запаху; в) випаровування води; г) утворення туману.
  4. Речовини, які утворюються в результаті реакції ; а) реагенти; б) продукти реакції;  в) суміші; г) компоненти.
  5. У схемі реакції Mg + Cl2 = MgCl2 продуктом реакції є : а) Mg; б) Cl2; в) MgCl2; г) 2.
  6. Реакції, під час яких з одного реагента утворюються два і більше називаються ; а) сполучення; б) заміщення ; в) обміну; г) розкладу.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Вставити пропущені слова (3бали)         

  1. Хімічне рівняння — це запис хімічної реакції за допомогою _________  _________ реагентів і продуктів, який відповідає закону збереження маси речовин.
  2. Закон збереження читається: Маса вихідних речовин (реагентів) дорівнює _________ __________ реакції.
  3. Ознакою реакції взаємодії соди і оцту є  _________    _____.

 

Завдання 8 Встановлення відповідності (3 бали)

8.Встановіть відповідність між схемою реакції і її типом:

1. MgO + 2HCI →MgCl2 + H2O

А. Заміщення

2. 2СаО → 2Са + О2

Б. Сполучення

3. СаО + СО2 → СаСО3

В. Обміну

4. 2Na + 2H2O → 2NaOH + H2

Г. Розкладу

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________

 

Завдання 1.  Спробуйте відновити інформацію (3бали)

Перетворіть схеми реакцій на хімічні рівняння

Аg + Сl2 → АgСl

СuО + Н2 → Сu + Н2O

Mg +Ν2 → Мg3N2

КСlО3 → КСl + О2

Na + H2O → NaOH + H2

B + S → B2S3

Завдання 2. Розв’яжіть задачу.(3 бали)

Визначити масову частку цукру в розчині, який утвориться при розчиненні 50 г цукру у  200г води.

Дано:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь :_________________________________________________

Завдання 3.  Виконайте завдання . (6 балів)

Малина — джерело вітаміну С, який використовують для профілактики застудних захворю вань. Щоб зберегти корисні властивості ягід малини тривалий час, найчастіше їх перетирають з цукром і зберігають у холодильнику в закритих банках.

  1.     Обчисліть масу ягід малини та цукру, щоб приготувати 400 г суміші з масовою часткою малини 35%. (6  балів)

Дано:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь :_________________________________________________

  1.     Обґрунтуйте доцільність вживання свіжих фруктів. Як це впливає на здоров’я людини?

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На допомогу для учня !!!

Хімічна формула

Хімічні формули речовин - Хімія. 7 клас. Дячук

 

Масова частка речовини у розчині

Розрахунки з використанням масової частки розчиненої речовини » mozok.click

 

Типи хімічних реакцій

 

 

 

 

 

Алгоритми опрацювання табличних величин. | Тест на 8 запитань. Інформатика

 

 

docx
Додав(-ла)
Денисюк Юлія
Додано
1 січня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку