Тематичний цикл до Дня Матері

Про матеріал
Мета: дати дітям знання про те, що свято Матері має триєдину суть: вшановують рідну матусю, Божу Матір – Діву Марію та свою Вітчизну-неньку Україну; розширити знання дітей про родину, взаємостосунки в сім’ї; уявлення дітей про те, що батьки люблять та піклуються про свою дитину; поглибити поняття «Я – громадянин України». Виховувати інтерес і повагу до традицій українського народу; виховувати почуття любові до рідних, бажання їм допомагати, спілкуватися «мовою почуттів», приносити радість. Виховувати любов та повагу до матусі, до нашої неньки України, гордості за неї, за рідний народ.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичний цикл до Дня Матері

 

«Вітчизна, як мати, одна»

 

Центр розвитку дитини №17

Вихователь: Андрієвич О. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Коростень – 2020 р.

 

Тематичний цикл навчально-виховної роботи

з дітьми середнього віку

 

Автор-розробник: вихователь Андрієвич Ольга Василівна, центр розвитку дитини № 17, місто Коростень Житомирської області, вул. Київська, 25,     т. (04142) 3-21-94, електронна адреса: crd17kor17@ukr.net

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичний цикл

«Вітчизна, як мати, одна»

 

Мета.

  1. Освітня лінія «Дитина в соціумі».

Дати дітям знання про те, що свято Матері має триєдину суть: вшановують рідну матусю, Божу Матір – Діву Марію та свою Вітчизну-неньку Україну; розширити знання дітей про родину, взаємостосунки в сімї; уявлення дітей про те, що батьки люблять та піклуються про свою дитину; поглибити поняття «Я – громадянин України». Виховувати інтерес і повагу до традицій українського народу; виховувати почуття любові до рідних, бажання їм допомагати, спілкуватися «мовою почуттів», приносити радість. Виховувати любов та повагу до матусі, до нашої неньки України, гордості за неї, за рідний народ.

  1. Освітня лінія «Мовлення дитини».

Продовжувати вправляти дітей у складанні розповідей з власного досвіду. Розвивати монологічне мовлення, культуру усної мови. Учити складати описові розповіді за опорними словами; закріпити вміння добирати антоніми, синоніми, епітети, порівняння; правильно будувати прості та складнопідрядні речення;  збагатити словниковий запас дітей новими словами. Продовжувати вправляти дітей у запамятовуванні віршованих текстів за картинками-схемами.

  1. Освітня лінія «Дитина у світі культури».

Сприйняття мистецтва: виховувати у дітей стійкий інтерес до народних пісень, танців, звичаїв.

Художньо-продуктивна діяльність: ознайомити дітей із властивостями паперу, способами його економного використання при виготовленні виробу.

  1. Освітня лінія «Гра дитини».

Домагатися дотримання дітьми рольових способів поведінки, норм та етикету спілкування, реалізовувати власні ігрові задуми, творчість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рекомендовані форми роботи з дітьми

 

Дидактичні ігри: «Готуємось до свята» (складання дітьми розповідей за картинками, чим можна допомогти мамі); «Вибери подарунок» (на розвиток зорової пам’яті); «Назвіть слова-родичі» (спільнокореневі слова до слів «сім’я», «мати»); «Ми – сім’я»; «Хто мене любить, пестить, голубить»; «Звернись пестливо»; «Мамині помічники»; «Скажи, яка твоя матуся» (вправляння в доборі прикметників до слова «матуся» та в особливій формі промовляння епітетів; виховувати любов, чуйність, доброзичливість); «Моя родина» (члени родини); «Чарівні пелюстки» (вчити утворювати спільнокореневі слова); «Хто більше складе речень» (складання складнопідрядних речень із сполучником тому що); «Я бажаю».

Дидактичні вправи: «Договори слівце» (діти договорюють слова у віршах); «Який» (синоніми та антоніми до теми «Сімя»); «Чий? Чия? Чиє? Чиї?» (присвійні прикметники до слів «сімя», «мати»).

Настільно-друковані ігри: «Моя домівка», «Що таке добре і погано?».

Гра-уява «Якою бабусею уявляю свою маму?».

Словесна гра «Розкажи, що робить мама».

Гра-конкурс «Мама яка?».

Розгляд ілюстрації «Мама працює з праскою».

Робота з батьками «Колискова мого дитинства».

Бесіди: «Про увагу та чуйність до рідних», «Свято Матері».

Складання розповідей: «Наша дружна сімя», «Де я живу».

Сюжетно-рольові ігри з циклу «Сімя»: «Професія моєї мами», «До нас прийшли гості» і т.д.

Читання віршів: В. Лучук «Тільки мама», В. Багірова «Наша Батьківщина», Г. Загоровська «Рідний Коростень», Г. Цепкова «Коростень» та «В моїм серці».

Вивчення вірша В. Зінченка «Подарунок».

Художня праця «Серветка для матусі».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

 

  • Г. Цепкова «Знак долі – терези». – К., 1998 р., ст. 10,25.
  • С.А. Ігнатьєва, А.А. Назаренко «Довкілля». – Х.: «Ранок», 2008 р., ст. 95.
  • «Слово до слова – буде розмова». Хрестоматія. – Т.: «Богдан», 2010 р., ст. 3.
  • «Мовленнєве спілкування». – Т.: «Богдан», 2010 р., ст. 61, 88.
  • «Розкажіть онуку» №2, 2010 р., ст. 81.
  • «Дитячий садок» №18, 2010 р., ст. 2.
  • «Дошкілля» №4, 2012 р., ст. 16.
  • Збірник «Література свіжого повітря». – К., 2013 р., ст. 19.
  • «БВДС» №19-20, 2013 р., ст. 21.
  • «БВДС» №1, 2016 р., ст. 121.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 травня

Ранок.

Освітня лінія «Дитина в соціумі».

Пізнавальний розвиток: бесіда з дітьми на тему «Нема без кореня рослини, а нас, дітей, – без України». Повторити назву нашої країни, назву міста, рідної вулиці. Згадати, яке свято відзначала вчора наша країна. Чи були діти з батьками на покладанні квітів захисникам Вітчизни?

Дати дітям визначення: «Рідні люди, які живуть разом, схожі один на одного, як зовні, так і характером – це сімя».

Мовленнєвий розвиток: читання прислівїв та приказок про сімю.

Дидактична гра «Чарівні пелюстки».

Індивідуальна робота з грамоти: визначити кількість складів у словах: сімя, родина, тато, мама і т.д.

Фізичний розвиток: рухлива гра «Ой, Василю, товаришу…» (імітація праці).

 

1. Заняття. Ознайомлення з довкіллям.

Тема: «Моя маленька Батьківщина» (інтегроване заняття з пріоритетом соціально – комунікативного розвитку).

Мета: освітня лінія «Дитина в соціумі». Продовжувати формувати уявлення про своє рідне місто, ознайомлювати з визначними місцями міста (парк ім. Т. Шевченка, площі міста, річка, меморіал «Скеля»).

Розвивати духовно-етичне відношення та почуття приналежності до рідної домівки, родини, причетності до дошкільного закладу, міста, культурної спадщини свого народу.

Мовленнєвий розвиток: удосконалювати правильну вимову всіх звуків рідної мови, утворювати від інших частин мови нові граматичні форми за допомогою суфіксів. Спонукати до міркувань, правильно спілкуватися з дорослими, однолітками.

Викликати у дітей почуття захоплення, гордості і любові до своєї малої батьківщини. Виховувати свідомість того, що людина – частина природи і суспільства.

Матеріал: демонстраційний: герб, прапор, гімн міста Коростеня, ноутбук, слайди визначних місць рідного міста, вірші, прислів’я. Роздатковий: сигнальні картки для визначення місця звука у слові, квіти-нагороди.

Методичні прийоми.

1. Сюрпризний момент «Лист-загадка».

2. Бесіда про Коростень з використанням слайдів і символів.

3. Вірші про Коростень місцевої поетеси Г. Цепкової та Г. Загоровської.

4. Фізкультхвилинка

5. Дидактична гра «Коростенські загадки».

6. Проблемна ситуація: подібно людині місто може хворіти. Як? Чому?

7. Народні перлини (прислівя та приказки).

8. Що я можу зробити для свого міста?

 

2. Заняття. Грамота

Тема: «Звуки [м], [м/], літера М м».

Мета: закріпити звуки [м], [м/] та літеру М м; правила вживання великої букви М на початку речення та у власних іменах; продовжувати вчити основного способу читання – злитому причитуванню двох літер (голосної і приголосної); робити звуко-буквений аналіз слів; формувати навички складання речень; сприяти розвитку уваги, мислення, фонетичного слуху, уяви; виховувати бажання вчитися читати, шанобливе ставлення до рідних, до мами, повагу до дорослих.

Матеріал: демонстраційний – звукові фішки, картинка із зображенням літери М м, фішок на позначення твердого і м’якого приголосних, картинки зі словами з літерою М;  роздавальний – предметні картинки із зображенням членів родини, звукові фішки, «звукові доріжки», розрізна абетка.

Методичні прийоми.

  1. Вправа «Назви ласкаво маму» (утворення слів із зменшено-ласкавими суфіксами).
  2. Гра «Відгадай слово» (пригадування імен із заданим звуком).
  3. Слухання вірша Б. Гринько «Мама». Гра «Впіймай звук [м]» та звуковий аналіз вимовлених слів.
  4. Фізкультхвилинка.
  5. Закріплення правил вживання великої букви М.
  6. Гра «Почитай склад і додай  останнє слово» (промовляння закінчення чистомовок).
  7. Робота над скоромовками.

 

3. Заняття. Музичне.

Тема: «Колискова для малят»

Мета: продовжити ознайомлення дітей з українським народним фольклором – колисковою піснею та її призначенням; учити уважно слухати колискову, розуміти її зміст та передавати мелодію; поглибити уявлення дошкільників про місце жінки (матері, вихователя) у їхньому житті; розширювати словник дітей (колискова, немовля, сон-дрімота, колисати, колиска); закріпити навички утворення іменників та прикметників пестливої форми (колисочка, калиночка, дитиночка, коточок, малесенький, гарнесенький, м’якесенький, радесенький, сіренький, біленький); розвивати пам'ять, увагу, уяву, музичні навички; формувати інтерес до української народної творчості, традицій нашого народу, почуття національної свідомості. Виховувати любов та повагу до жінки-матері.

Обладнання: іграшкове ліжко, лялька-пупс, магнітофон, аудіо запис колискової пісні «Ой, ну, котко, коточок!» (у виконанні Ніни Матвієнко); український костюм.

 

Піший перехід до парку ім. Т. Г. Шевченка

Мета: удосконалювати навички ходьби, стрибків угору поштовхом обох ніг. Виховувати бережне ставлення до природи, любов до рідного краю; спостережливість, кмітливість і швидке орієнтування на сигнал під час ігор «Совонька», «Чий вінок кращий?».

  1. Пішохідний перехід до парку, у зелену зону. Тривалість до 35 хв.
  2. Ходьба «змійкою» між деревами (кущами) зі зміною темпу, з підлізанням під гілки кущів (дерев). Повторити 4-5 разів. Стрибки вгору поштовхом обох ніг, намагаючись дістати руками гілки дерев. Повторити 10-20 разів. Гра «Совонька». Повторити 4-5 разів.
  3. Спостереження за квітами, які ростуть на галявині. Пригадати їх назви. Які ще первоцвіти ростуть у нашій місцевості? Пригадати легенду про Мати-й-мачуху. Що допомагає природі оживати? Які мальовничі куточки у нашому місті?
  4. Творча гра «Подорож автобусом».
  5. Дидактична гра «Загадай, а ми відгадаємо».
  6. ТРВЗ «Добре – погано».
  7. Рухливі ігри: «Подоляночка» (хороводна), «Чий вінок кращий?» (орієнтування у просторі).
  8. Перехід до дитячого садка зі зміною темпу.

 

ІІ половина дня

Освітні лінії: «Дитина у світі культури», «Гра дитини».

Сюжетно-рольова гра «Ми – будівельники».

Настільно-друкована гра «Знавці Коростеня» (пазли).

Художня праця: плетіння килимків із кольорових смужок (знайомство з професією ткалі).

Підготовча робота до розігрування вистави «Весняна казка» (за твором

З. Диценко).

 

ІІ прогулянка

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі».

Пізнавальний розвиток: оглянути квіти на клумбах. Що нового зявилося тут? Які квіти зацвіли? Чому квіти весною краще ростуть? Підвести дітей до висновку, що для розвитку рослин потрібні сонячне світло, тепло, добрий грунт, догляд.

Емпатія «Я – квіточка».

Фізичний розвиток: рухливі ігри: «Кільцекид» (кидання кілець), «Хто швидше до прапорця» (лазіння).

 

 


11 травня

Ранок

Освітня лінія «Дитина у соціумі».

Пізнавальний розвиток. Під час прийому дітей спостереження за тим, хто привів дитину у садочок. Хто є ще у родині? Як їх звати? Ким вони тобі приходяться? Які їх обов’язки у родині? Їхні професії.

Мовленнєвий розвиток: складання дітьми розповідей про сім’ю з власного досвіду.

Дидактична гра «Хто з тобою грається, любить, пестить, голубить» (відносини в родині).

Читання вірша В. Гринька «Сімя», бесіда за змістом. Заучування напам’ять (індивідуальна робота).

Фізичний розвиток: рухлива гра «Знайди свій будиночок» (орієнтування у просторі).

 

1. Заняття

Тема: «Моя родина» (інтегроване: математика, аплікація)

Мета: освітні лінії: «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина у соціумі», «Дитина в світі культури».

Пізнавальний розвиток: закріплювати порядковий і кількісний рахунок в межах 10, вміння розрізняти за допомогою зорового та рухового аналізаторів геометричні фігури; продовжувати вчити вимірювати умовними мірками, орієнтуватися у просторі. Сприяти розвитку мислення, памяті, уваги, сприймання, розумових здібностей у дітей. Виховувати посидючість, зосередженість, уважність, активність.

Художньо-естетичний розвиток: ознайомити дітей з одним із видів народних ремесел – витинанкою, технікою її виготовлення; вчити вирізувати із паперу, складеного вчетверо, найпростіші килимки, серветки, скатертинки; закріплювати знайомі прийоми вирізування (по прямій, косій, вирізування трикутників). Виховувати у дітей бажання виконувати роботу творчо, охайно.

Матеріал: магнітна дошка з магнітами, умовні мірки, геометричні фігури, цифри, конверти з малюнком, листівка з цифрою, фломастери; кольоровий папір для витинанок, картон (основа для наклеювання), ножиці, клей, пензлики, серветки, клейонки.

Методичні прийоми.

1. Ігровий момент: відгадування загадки.

2. Розглянути будиночки на столах у кожної дитини. Повторити частини доби (що робить кожен член сімї в цей час).

3. Дидактична гра «Хто куди йде» (за допомогою умовних мірок вимірюють відстань від дому до дитсадка, лікарні, магазину і т.д.).

4. Дидактична гра «Засели будиночок» (діти заселяють свої будиночки членами родини у вигляді геометричних фігур).

5. Фізкультхвилинка.

6. Дидактична вправа «Знайди номер для свого будиночка» (діти організовують з рядів парт цілу вулицю і пронумеровують будиночки).

7. Дидактична гра «Запросини на день народження» (діти викладають скільки років іменинникам).

8. Виготовлення запрошень на свято (діти домальовують елементи до малюнків – геометричні фігури).

9. Виготовлення вітальних листівок-подарунків (діти вирізають витинанки для іменинників).

 

2. Заняття. Фізкультура.

Тема: «Прогулянка на квітучу галявину».

Фізичний розвиток: розвивати рівновагу під час ходьби по похилій дошці, удосконалювати стрибки в глибину, підлізання під дугу. Виховувати бажання зберігати красиву, рівну поставу.

Соціально-моральний розвиток:  розвивати екологічну свідомість, заохочувати дбайливе ставлення до природи і її мешканців. Виховувати дружні взаємовідносини і взаємодопомогу.

Емоційно-ціннісний розвиток: розвивати інтерес до гри і ігрових вправ, викликати радісний, веселий настрій.

Пізнавальний розвиток: уточнити знання дітей про комах, весняні явища; розвивати спостережливість, цікавість.

Мовленнєвий розвиток: розвивати вміння вести діалог, відповідати повним реченням. Удосконалювати чіткість і виразність мови за допомогою вірша під час гри.

Художньо-естетичний розвиток: спонукати дітей до бачення прекрасного в природі.

Креативний розвиток: вправляти дітей у творчому перевтілюванні під час ігор, основних рухів і етюду, розвивати уяву, фантазію.

Обладнання та інвентар: гімнастична дошка, куб, 2 дуги, перешкоди у вигляді колод, доріжка з каштанів, килимки шиповані, квіти з тканини з паперовими метеликами, картонні квіти, іграшковий метелик, аромапакетики, маска жука.

 

І прогулянка

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі».

Пізнавальний розвиток: підпушити сходи багаторічних квітів на клумбі. Які зміни з ними сталися? Пригадати назви квітів, що ростуть на рабатках. Розглянути красиве листя орликів. Запитати у дітей, хто з них бачив, як цвіте ця рослина. Простежити, коли зявиться на ній перша квітка.

ТРВЗ «Корисно – шкідливо».

Соціально-моральний розвиток: чому ми доглядаємо за рослинами, бережемо їх?

Фізичний розвиток: рухливі ігри: «Ми веселі діти» (ходьба, біг), «Пастка» (рівновага), «Цілься краще» (метання), «Вудочка» (стрибки).

 

ІІ половина дня

Освітня лінія «Дитина у світі культури».

Художньо-продуктивна діяльність: художня праця «Серветка для матусі» (за вибором дітей: аплікація, конструювання, малювання).

Креативний розвиток: створення ігрової ситуації «Вкладемо ляльку спати» (пригадати колискові).

Комп’ютерні ігри екологічного змісту «Добре – погано».

Підготовча робота до розігрування вистави «Весняна казка» (за твором

 З. Диценко).

 

ІІ прогулянка

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі».

Пізнавальний розвиток: провести ігри з піском. Роздати допоміжні матеріали: дощечки, куски фанери, прапорці. Чим схожий і чим відрізняється пісок у пісочниці і поза нею? Що буде з піском (на майданчику), з ґрунтом (на наших клумбах), якщо зовсім не буде дощу? Що було б, якби вулицею почали рухатися деякі предмети (вази, серветки, пензлики)?

Дидактична гра «Чим багате наше місто?».

Художньо-естетичний розвиток: дати завдання: побудувати будинок і прикрасити його.

Фізичний розвиток: рухливі ігри: «Не боюсь» (стрибки), «Не замочи ніг» (рівновага), «Хто швидше» (увага, біг).

 

 


12 травня

Ранок

Освітня лінія «Дитина у соціумі».

Пізнавальний розвиток: загадати дітям загадку:

                          Найрідніша, наймиліша,

                          Всіх вона голубить, тішить,

                          Завжди скрізь буває з нами,

                          Відгадайте, хто це?

                                                                    (Мама)

Розглянути ілюстрації з альбому «Професії наших мам». Обговорення. Внесок праці мами у процвітання рідного міста.

Мовленнєвий розвиток: дидактичні ігри «Скажи, яка твоя матуся» (добір прикметників до слова «матуся»), «Мамині помічники».

Індивідуальна робота з грамоти: звуковий аналіз слова «мама», викладання на схемі фішками-звуками.

Фізичний розвиток: рухлива гра «Зроби фігуру» (імітація рухів).

 

1. Заняття. Англійська мова.

Тема: «My family / Моя сім’я» (тренування у спілкуванні)

Мета:  формувати продуктивні слухово-вимовні навички на основі вивченої теми; ввести структуру I haveВиховувати взаємоповагу та співпрацю з оточуючими.

Матеріал: картинки з зображенням членів сім’ї, ноутбук, відеоролик з піснею «Finger family», м’ячик. 

 

2. Заняття

Тема: «Весна іде, тепло несе. Заучування вірша Н. Забіли «Мамине свято» (інтегроване: природа, художня література)

Мета: освітні лінії: «Дитина в природному довкіллі», «Дитина в соціумі».

Пізнавальний розвиток: закріплювати уявлення дітей про зміни в природі, що настають навесні, знання про весняні квіти.

Мовленнєвий розвиток: навчати добирати дієслова, що характеризують предмети живої і неживої природи навесні; вправляти у відгадуванні загадок; розвивати слухову увагу, логічне мислення; вчити вірш напам’ять за допомогою картинок-схем (мнемотехніка) та виразно його розказувати.

Соціально-моральний розвиток: виховувати повагу та любов до матусі, бажання піклуватися про неї.

Матеріал: конверт з листом від Весни, набір фломастерів, хмара з краплинами на нитках із малюнками на зворотньому боці, жовті кружечки та по 8 паличок для лічби на дитину; запис музики для фізкультхвилинки; паперові зображення весняних та літніх квітів; ілюстрації «Діти та мама».

Методичні прийоми.

1. Сюрпризний момент: лист від Весни.

2. Вправа «Дощова хмара» (закличка дощу, діти добирають слова-назви дій).

3. Дидактична гра «Покличемо сонечко» (викладання з паличок).

4. Фізкультхвилинка.

5. Дидактична гра «Перші квіти».

6. Відгадування загадок (про весну, лелеки, квіти, маму, сонечко)

7. Психогімнастика «Мій настрій».

8.Читання вірша Н. Забіли «Мамине свято». Бесіда за змістом. Повторне читання за схемами з прийомами заучування.

9. Декламування вірша дітьми (за бажанням).

 

3. Заняття. Музичне.

Тема: «Нема без кореня рослини, а нас, людей, – без Батьківщини».

Мета: виховувати у дітей стійкий інтерес до народних пісень, танців, народних звичаїв; вчити розуміти зміст понять: Батьківщина, краса, радість;                     працювати над чистотою співочих інтонацій в піснях «Україна-ненька», «Рушничок»; розучити пісню «Ой, у саду калинонька», «Україна»; звернути увагу на точність і виразність характеру рухів у танці «Гопак».

Матеріал: калина, український рушник, віночок.

 

І прогулянка

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі».

Пізнавальний розвиток: спостерігати, як поступово опадають квіти плодових дерев.

Креативний розвиток: що нагадує вкрита білими пелюстками земля? Що утворюється після опадання квітів?

Фізичний розвиток: фізкультура на повітрі. Рухливі ігри: «Каруселі» (біг, ходьба), «Квач» (рівновага), «Мак» (хороводна гра).

 

ІІ половина дня

Освітня лінія «Дитина в соціумі».

Художньо-естетичний розвиток. СХД: створити куточок «Найрідніші люди мого серця» (зробити рамочки для фото своїх рідних).

Креативний розвиток: сюжетно-рольова гра «Сім’я»: «Моя мама – лікар (перукар, кухар, вихователь).

Соціально-моральний розвиток: господарчо-побутова праця: прибирання в ігрових куточках.

Підготовча робота до розігрування вистави «Весняна казка» (за твором З. Диценко).

 

ІІ прогулянка

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі».

Вдихнути пахощі природи – викликати почуття естетичної насолоди, формувати здатність розуміти і відчувати щастя. Що піднімає нам настрій?

Пізнавальний розвиток: пограти в гру «Що я не так сказала?».

Фізичний розвиток: рухливі ігри: «Вудочка» (стрибки), «Не наступи» (рівновага), «Чий голосок?» (орієнтування у просторі).

Дидактичні ігри: «Закінчи прислівя (приказку)», «Скажи правильно» (довільний набір слів).

 

 

 


13 травня

Ранок

Освітня лінія «Дитина в соціумі».

Пізнавальний розвиток: бесіда з дітьми на тему: «Свято Матері». Дати дітям знання про це свято. Дидактична гра «Готуємось до свята» (складання розповідей за картинками).

Мовленнєвий розвиток: читання вірша В. Зінченка «Подарунок». Завчати напамять.

Дидактична гра «Хто більше складе речень» (складання складнопідрядних речень із сполучником тому що).

Фізичний розвиток: рухлива гра «Хто швидше до прапорця» (повзання).

Соціально-моральний розвиток: призначити чергових. Пригадати їх обовязки. А як діти допомагають мамі вдома?

 

1. Заняття

Тема: «День Матері» (інтегроване: розвиток мовлення, ознайомлення з довкіллям)

Мета: пізнавальний розвиток:  дати дітям знання про те, що свято Матері має триєдину суть: вшановують рідну матусю, Божу Матір – Діву Марію та свою Вітчизну-неньку Україну; допомагати дітям глибше пізнавати своїх матерів; розкрити значення слова мама як втілення народної мудрості, працьовитості, любові до рідного краю.

Мовленнєвий розвиток: збагачувати словник дітей новими образними висловами; вчити складати лаконічну розповідь про свою матусю; розвивати звязне мовлення, память.

Соціально-моральний розвиток: виховувати шанобливе ставлення до мами, прагнення допомогти їй у повсякденних турботах, бути уважними і слухняними.

Матеріал: запис пісні «Мамина вишня», вірші, прислівя, кольоровий папір для квітів.

Методичні прийоми.

1. Звучить пісня «Мамина вишня».

2. Вступна розповідь вихователя на тему: «День Матері».

3. Запитання для бесіди.

4. Фізкультхвилинка.

5. Читання віршів та прислівїв про маму.

6. Художньо-продуктивна діяльність: «Квіти для мами» (із кольорового паперу)

7. Підсумок.

 

2. Заняття. Малювання.

Тема: «Весняні квіти рідного краю для мами».

Мета: викликати у дітей радісний настрій від створення подарунків для мами; продовжувати вчити малювати фарбами за допомогою патичка; закріпити основні кольори; розвивати мовленнєву активність, творчість. Виховувати старанність, зосередженість під час малювання, бажання порадувати, здивувати маму красою своїх виробів.

Матеріал: паперові площинні форми ваз, різних за кольором і формою, гуаш чотирьох основних кольорів, патички.

 

3. Заняття. Фізкультура.

Тема: «Сонце в мандри кличе»

Фізичний розвиток: розвивати корегуючу ходьбу різного виду, рівновагу, дихання, координацію рухів, дрібну моторику рук та ніг за допомогою природних чинників. Виховувати бажання зберігати красиву, рівну поставу, дбати про своє здоровя, використовуючи аромотерапію, фітотерапію, кольоротерапію.

Соціально-моральний: вчити малят дотримуватись правил користування природним матеріалом. Виховувати дружні взаємовідносини і взаємодопомогу.

Емоційно-ціннісний: розвивати інтерес до гри та ігрових вправ; викликати радісний, веселий настрій.

Пізнавальний: збагачувати уявлення дітей про користь природних чинників, їх властивостей і використання. Формувати навички логічного мислення.

Мовленнєвий: удосконалювати чіткість і виразність мови за допомогою віршів і звуконаслідування.

Художньо-естетичний: спонукати дітей до бачення прекрасного в природі.

Креативний: вчити дітей творчо перевтілюватися під час ігор і основних рухів, розвивати уяву, фантазію.

Обладнання: аромолампа, ребриста дошка, доріжка з каштанів, доріжка з кісточок, килимки з шипами, 3-4 обручі, кошики, природні чинники (жолуді, каштани, горіхи, дрібні палички), кошик з горіхами, прозорі склянки, фіточай, кольорові підкладки з картону, веселка, сонечко.

 

І прогулянка

Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі».

Пізнавальний розвиток: розглянути джмеля. Чи можна про нього сказати, що він наче в шубці з жовтого і чорного хутра? Скільки в нього крил, ніг? Чим джміль живиться?

Креативний розвиток: у кого стільки ж ніг та крил?

ТРВЗ: «Джмелі корисні чи ні?».

Випустити джмеля на волю.

Фізичний розвиток: рухливі ігри: «Не боюсь» (стрибки), «Чий вінок кращий» (орієнтування у просторі), «Кіт та миші» (біг), «Злови та назви» (з м’ячем, ознаки весни).

 

ІІ половина дня

Освітня лінія «Дитина у світі культури».

Художньо-естетичний розвиток: СХД: подарунок для мами (оригамі).

Сюжетно-рольова гра із циклу «Сімя»: до нас прийшли гості.

Перегляд альбому «Мій рідний край». Слухання в грамзаписі українських народних пісень.

Інтелектуальна гра-вікторина «Що? Де? Коли?» на тему «Мій рідний край».

Гурткова робота: театрально-ігрова діяльність: розігрування вистави «Весняна казка» (за твором З. Диценко).

 

ІІ прогулянка

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі».

Пізнавальний розвиток: перекопати та спланувати грядки на городі, відзначити, яка земля (волога, тепла, холодна). Хто живе в землі?

Креативний розвиток: чим цінна земля для людей? Як до неї треба ставитись?

Право міста бути найчистішим містом в Україні. Дидактична гра «Зелений та червоний мікрофон»: червоний – так само, як людина, місто може хворіти. Як? Чому? Чим допомогти?; зелений – чисте, зелене місто. Чим це можна підтвердити?

Фізичний розвиток: рухливі ігри: «Підкинь і злови» (кидання та ловіння м’яча), «Не наступи» (біг з перешкодами), «Горюдуб» (народна гра).

 

 

 

docx
Додано
5 жовтня 2020
Переглядів
1769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку