Заняття на тему: «Щоб хліб, як сонце сяяв на столі!»

Про матеріал
вчити порівнювати та зіставляти деталі за кольором використовуючи LEGO цеглинки, формою, розміром з використанням слів «довгий», «короткий», кольори, закріпити навички користування прийомом накладання; закріплювати навички дітей орієнтуватися в просторі, вміння виконувати завдання за словесною вказівкою вихователя, розвивати уміння слухати, увагу, уяву, творче мислення; виховувати шанобливе ставлення до хліба, старанність, інтерес до конструювання.
Перегляд файлу

 

       Дошкільний навчальний заклад №28 центр С.Ф.Русової

                                 м .Прилуки- 2020рік

Підготувала: вихователь Кузьменко Світлана Миколаївна

 Заняття для старшої групи на тему:

        «Щоб хліб, як сонце сяяв на столі!»

Освітні завдання: продовжувати формувати знання дітей про нашу неньку Україну та  про хліб; дати уявлення про послідовність процесів вирощування та збирання хліба, про те, що хліб є святиня, яку потрібно берегти; ознайомити з давніми традиціями українського народу; закріпити прислів’я та приказки про хліб; закріпити знання про продукти харчування, які виготовляють з борошна; вчити порівнювати та зіставляти деталі за кольором використовуючи LEGO цеглинки, формою, розміром з використанням слів «довгий», «короткий», кольори, закріпити навички користування прийомом накладання; закріплювати навички дітей орієнтуватися в просторі, вміння виконувати завдання за словесною вказівкою вихователя,  розвивати уміння слухати, увагу, уяву, творче мислення; виховувати шанобливе ставлення до хліба, старанність, інтерес до конструювання.

                              Перебіг проведення:

 Українська світлиця з лавою, декоративною піччю, скринею, полички з глиняним посудом та іграшками, покуття, вишита скатертина, рушники…

Організовую дітей навколо себе. Творчий початок:

               Загадка про Україну.

     На ріднім полі шепчуть колоски.

     Я рад би знати тихі їх думки.

     Я слухав, чув, як кожна колосина,

     Шептала тихо слово: -- Україна!

Як називається країна в якій ми живемо?

         Вірно, Україна.

  Україна—це наша земля, наш рідний край… Вона в усьому, що нас оточує: в місяці, зорях, стежці, якою ви йдете до дитячого садка, у кожному камінчику, дереві. Все це рідне і близьке кожному з нас. І червона калина, що росте на території нашого дошкільного закладу, і рушничок вишитий бабусею або мамою.

Україна-це і ліс, і луг, і поле—вам скрізь хороше, бо ви вдома, на своїй українській землі. Бо навкруги земля ваших батьків та предків.

    Погляньте, як гарно та святково прикрашений наш стіл.

-Що ви бачите на столі?

(Вишитий рушник, а на рушникові печений коровай, колоски пшениці в вазі, гілочка калини, сіль)

  Здавна український народ славився своєю гостинністю і привітливістю. Поважних гостей завжди зустрічали хлібом та сіллю на вишитому рушникові.

-Звідки ж береться хліб?

Правильно, ось з цього гарного колоска пшениці.

Давайте розглянемо його уважніше. (стебло з тоненьким листям, колосок, а в ньому багато зерняток пшениці)

Дослідницька діяльність

  Дослід 1. З колосками пшениці.

Мета: розвивати у дітей спостережливість; поглибити знання дітей про види зерна та будову колоска.

Хід досліду: розглянути будову колоска, вийняти з нього зернятко, з’ясувати, які вони на дотик, колір, запах.

Дослід 2. З борошном.

Мета: поглибити знання про борошно,  його властивості.

Хід досліду: змолоти зерно і розглянути борошно, яке воно на запах, дотик, охарактеризувати його властивості.

Отже , все починається ось із цих маленьких зерняток пшениці.

Руханка: «Росточки»

 (з використанням жовтих LEGO цеглинок по одній в кожній руці)

Давайте, уявимо, що ми на полі, і ми маленькі зернятка пшениці.

(розповідаю вірш , діти, виконують зі мною відповідні рухи)

      Ми—росточки зелененькі,

      Ми- колись були маленькі.

(діти присідають і обхвачують руками коліна)

     Та тягтися в небо стали,

     Підростали, підростали!

(поступово підводяться)

      Хочемо рости ще вище,

      Щоб до сонця бути ближче!

(піднімаються на носочки і тягнуться обома руками вгору.)

Розповідь вихователя. (слайди на проекторі)

-Як ви гадаєте, де вирощують ось такі колоски? (На полях)

Щоб підготувати поле для посіву зернинок потрібно спочатку виорати землю, потім заборонувати—зробити пухкою. Тоді агроном виходить в поле бере грудочку землі і прикладає до щічки, якщо земля нехолодна значить готова до сівби. Коли колоски достигли виходять в поле комбайн та молотить зерно. Великі вантажівки везуть до млина і мелють з нього борошно. І аж після цього борошно потрапляє до пекарень де пекарі печуть хлібні вироби та до  магазинів.

Гра-вправа: «Асоціація» (з використанням 6  LEGO цеглинок)

Пропоную, дітям, сісти до столу та взяти набори LEGO цеглинок.

-Давайте згадаємо, що потрібно спочатку?

Щоб підготувати поле для посіву зернинок потрібно спочатку виорати землю, потім заборонувати—зробити пухкою.

    (беремо чорну LEGO цеглиноку.)

Посіяли зерно пшениці, і проросли зелені росточки.

  (кладемо зелену LEGO цеглиноку.)

Колоски достигли . (кладемо жовту LEGO цеглиноку.)

Вийшов у поле комбайн молотити зерно.

 (кладемо червону LEGO цеглиноку.)

Великі вантажні машини везуть пшеницю до млина.

 (кладемо синю LEGO цеглиноку.)

І потім  мелють на борошно.

(кладемо білу LEGO цеглиноку.)

І потім потрапляє до пекарень та магазину і до наших столів.

-Які казки ви знаєте, де згадуються вироби з борошна?

(Колобок, Червона Шапочка, Гуси Лебеді, Колосок… та інші)

 

Конструювання пшеничного колоска, українського вишитого рушника, коровай з сіллю з LEGO цеглинок.)

Об’єдную дітей у дві команди згідно рівня складності.

1 команда.

(На столі у кожного лежать колоски. Стоять підноси з жовтими

 LEGO цеглинками.)

-Цеглинки, якого кольору ми будемо використовувати?

- Так, правильно жовтого кольору.

Спочатку я вам покажу , а потім ви виконаєте за моїм зразком.

2 команда.

Викладаємо український вишитий рушник з орнаментом та коровай з сіллю на ньому.

(В допомогу зразока- плакат з зображенням паляниці з сіллю та рушником, намальований на столі м’якою крейдою силуети.)

-Цеглинки, якого кольору ми будемо використовувати?

На тарілочках заздалегідь підготовлені цеглинки: жовті, сині, червоні, зелені, білі)

Схвалення дітей, відмічаю тих, хто вдало проявляв свою фантазію під час виконання роботи.

Поясніть зміст прислів’я: «Щоб хліб, як сонце сяяв на столі»

  З давніх-давен хліб прирівнювали до сонця, тому надавали йому круглої форми. Звідси й різноманітні назви: колобок, калач, калита. Розрізати хлібину дозволялося лише ниткою, аби жодна крихта не впала додолу. В усі часи люди бачили у хлібі Дар Божий—який давав силу. Хліб цінують і бережуть, як святиню Не дивно, що про нього народ склав багато прислів’їв і приказок.

  •  Які ви знаєте прислів’я про хліб?

 Хліб житній—батько рідний, гречана каша—мати наша.

     Без хлібу нема обіду.

      Без солі не смачно, а без хліба не ситно.

      Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

Вивчення вірша за допомогою мнемотаблиці: «Хліб, як сонце!» Миколи Сингаївського

  -Хліб, як сонце, -каже мати.

  -Хліб, як сонце, -каже тато.

  -Хліб, як сонце, -кажуть люди.

  -Хліб, як сонце, з нами всюди.

 Але хліб—це не тільки випечена паляниця, а й різні вироби тістечок, ласощів. (діти, називають вироби з тіста)

Рухлива гра: «Вовк та пес» (атребути для Пса та Вовка)

Мета: ходьба по колу, біг з підстрибуванням, виховання уваги, витримки, почуття дружби.

               Хід гри:

 Діти стають в  коло. Одна дитина «Вовк», друга «Пес». Обираються лічилкою. Вовк сідає на стільчик, який стоїть  в середині кола, прикрашений вишитою скатертинкою.

      Діти і пес йдуть по колу і говорять слова:

           Вовк розсівся на печі,

           з клоччя крутить калачі,

           З віхтя вихопить шматок—

            раз—і стулить в пиріжок.

           Вовче тісто з рук упало,

           а упало—то пропало.

          Чорний пес хапнув пиріг—

            І тікати скільки ніг.

         Пострибали хто куди,-

         Вовк біжить—чекай біди!

Вовк ловить дітей.

Правила гри: рухи робити згідно слів тексту, Пес тікаючи від Вовка передає пиріжок іншій дитині. Якщо Вовк забрав пиріжок, Вовком стає дитина в якої його забрали.

           Гра продовжується.

Підсумок заняття.

-Чи сподобалося вам заняття?

- За допомогою чого ви сьогодні виконували завдання?

 - Які фігури ви утворили за допомогою деталей Лего-конструктора?

 - Яке завдання вам сподобалося найбільше?

 Ви всі були активні і старанні, за нашою українською традицією, я вас хочу пригостити смачним короваєм з чаєм.

 

 

 

 

 

Мнемотаблиця. Розучування вірша «Хліб, як сонце!» Микола Сингаївський

C:\Users\User\Desktop\атестацыя\мнемотаблицы\0921bfcc17f6b6927eb888513ea3bdba697e6d4e716b4852cabaeda2b21eb53c.jpg

       

          Хліб,

C:\Users\Asus\Desktop\фото з інету\Download\391374_1.jpg

 

   як сонце,-

C:\Users\Asus\Desktop\фото з інету\Download\20201004_082223.jpg

 

       

           каже

C:\Users\Asus\Desktop\фото з інету\Download\vitalina-mama.png

 

            мати.

C:\Users\User\Desktop\атестацыя\мнемотаблицы\0921bfcc17f6b6927eb888513ea3bdba697e6d4e716b4852cabaeda2b21eb53c.jpg

 

 

          Хліб,

C:\Users\Asus\Desktop\фото з інету\Download\391374_1.jpg

 

 

як сонце,-

C:\Users\Asus\Desktop\фото з інету\Download\20201004_082223.jpg

 

          каже

C:\Users\Asus\Desktop\фото з інету\Download\d182d0b0d182d0be.jpg

 

           тато.

C:\Users\User\Desktop\атестацыя\мнемотаблицы\0921bfcc17f6b6927eb888513ea3bdba697e6d4e716b4852cabaeda2b21eb53c.jpg

 

 

           Хліб,

C:\Users\Asus\Desktop\фото з інету\Download\391374_1.jpg

 

 

як сонце,-

C:\Users\Asus\Desktop\фото з інету\Download\20201004_082223.jpg

 

     

         кажуть

C:\Users\Asus\Desktop\фото з інету\Download\depositphotos_46211613-stock-photo-chatting-teens.jpg

 

 

         люди.

C:\Users\User\Desktop\атестацыя\мнемотаблицы\0921bfcc17f6b6927eb888513ea3bdba697e6d4e716b4852cabaeda2b21eb53c.jpg

 

           Хліб,

C:\Users\Asus\Desktop\фото з інету\Download\391374_1.jpg

 

як сонце,-

D:\!Disk-D\атестацыя\атестацыя\мнемотаблицы\22366426.jpg

  

     з    нами

C:\Users\User\Desktop\атестацыя\мнемотаблицы\4655c5810724ff41c580a55389eae4d7.jpg

 

         всюди.

 

 

docx
Додано
4 жовтня 2020
Переглядів
2753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку