Діагностика рівня духовно-моральної вихованості молодших школярів

Про матеріал
Категоріальна структура моральності у визначенні рівня розвитку духовно-моральних якостей.
Перегляд файлу

Діагностика рівня духовно-моральної вихованості

молодших школярів

 

Для виявлення рівня розвитку духовно - моральних якостей у молодших школярів треба з'ясувати категоріальну структуру моральності (базового компоненту духовної вихованості). Тому на самому початку роботи дітям потрібно пояснити значення понять: які категорії в моральному свідомості є базовими, як вони розуміють пред'явлені їм слова. Опитування проводиться індивідуально.

З кожним наступним роком навчання моральні категорії поповнюються, розширюються:

1 рік виховання духовності (підготовчий клас) – визначення уявлень дітлахів про моральні категорії:

Щастя, Справедливість, Дружба, Провина, Доброта, Турбота, Співчуття, Втома, Вдячність, Радість, Слухняність, Чесність, Краса.

2 рік виховання духовності (1 клас):

Щастя, Справедливість, Дружба, Провина, Доброта, Турбота, Співчуття, Втома, Вдячність, Радість, Слухняність, Чесність, Краса, Мужність, Помірність, Ласка, Зло, Милосердя, Сум, Жадібність, Співчуття, Працелюбність, Старанність.

3 рік виховання духовності (2 клас):

Щастя, Справедливість, Дружба, Провина, Доброта, Турбота, Співчуття, Втома, Вдячність, Радість, Слухняність, Чесність, Краса, Мужність, Помірність, Ласка, Зло, Милосердя, Сум, Жадібність, Співчуття, Працелюбність, Старанність, Свобода , Мудрість, Борг, Щедрість (душевна щедрість), Віра, Надія, Любов, Терпіння.

4 рік виховання духовності (3 клас) – визначення учнями уявлень про визначені категорії та розмежування схожих понять:

Щастя, Справедливість, Дружба, Провина, Доброта, Турбота, Співчуття, Втома, Вдячність, Радість, Слухняність, Чесність, Краса, Мужність, Помірність, Ласка, Зло, Милосердя, Сум, Жадібність, Співчуття, Працелюбність, Старанність, Свобода , Мудрість, Борг, Щедрість (душевна щедрість), Віра, Надія, Любов, Терпіння;

Цікавість – нав’язливість, Брехня – мрійливість, Пишатися – гордувати, Трусливість – страх, Втома - лінь

5 рік виховання духовності (4 клас) - визначення учнями уявлень про визначені категорії, розмежування схожих понять, розбір категорій протиставлення:

Щастя, Справедливість, Дружба, Провина, Доброта, Турбота, Співчуття, Втома, Вдячність, Радість, Слухняність, Чесність, Краса, Мужність, Помірність, Ласка, Зло, Милосердя, Сум, Жадібність, Співчуття, Працелюбність, Старанність, Свобода , Мудрість, Борг, Щедрість (душевна щедрість), Віра, Надія, Любов, Терпіння;

Цікавість – нав’язливість, Брехня – мрійливість, Пишатися – гордувати, Трусливість – страх, Втома – лінь;

Прощення – вибачення, Послух – непослух, Терпіння – нетерплячість, Ввічливість – нечемність, Турботливість – байдужість, Бережливість – недбалість, Розсудливість – нерозсудливість, Чуйність – нечуйність, Хоробрість – боягузтство, Скромність – хвалькуватість.

Статистика відповідей учнів наводиться відповідно до року виховання духовності  до загальної кількості учнів класу.

 

 

 

docx
Додано
19 липня 2019
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку