5 клас ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ. ____________________________________________
Група 1. Завдання на пізнання світу природи та дослідження її
1. Укажи прикметник пов’язаний з винаходом (1б)
а) новий, б) яскравий, в) смачний, г) швидкий
2. Що є моделлю Землі? (1б)
а)глобус, б)фото, в)карта, г)малюнок
3. Які ти знаєш збільшувальні прилади? (1б)
1)______________2)__________________3)____________________4)_____________________
4.Функції яких приладів закладено у сучасному мобільному телефоні? (1б) 1)_______________2)_________________3)_____________________4)_______________
5.Запиши температуру, що встановилася на термометрі. (1б)________________
6. Запиши скільки води у мірчому циліндрі. (1б)____________________________
7.Обчисли ширину парти у см, якщо її розмір становить 8 долонь, а ширина долоні
10 см. (2б)_________________________________________________________________
8.Поясни, що ти спостерігав при змішуванні холодної води із гарячою? (2б)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Які методи пізнання природи ти вже опанував? Наведи приклади, як ти використовував ці методи на уроках «Пізнаємо природу».(2б) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Група2. Завдання на опрацювання та використання інформації.
1.Вибери науки, що вивчають природу. (1б)
а)історія, б)математика, в)біологія, г)література, ґ) географія
2. Вибери прізвища українських вчених-винахідників. (1б)
а)Іван Полюй, б)Михайло Ломоносов, в)Євген Патон, г) Галілео Галілей, ґ) Миколай Коперник
3.Встанови відповідність між науками та науковими термінами (2,5 б)
Географія кисень, метал, горіння, молекула
Біологія планети, метеорит, астероїд, орбіта
Фізика електрика, кипіння, сила, рух
Астрономія організми, серце, рослини, насіння
Хімія материк, океан, острів, країна
4.Люди яких професій використовують вимірювальні прилади? (1,5б)
1)__________________, 2)___________________, 3)______________________
5. З яких джерел ти отримуєш цікаву інформацію про природу? (1б)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Чим дослідник відрізняється від спостерігача? (1б) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Який науковий факт використав художник, створюючи піктограму? (1б)
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Поясни, як було придумано застібку липучку?(1б) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Як шукати відповіді на запитання про природу?(2б )
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Група3. Завдання на усвідомлення закономірностей природи.
1.Встанови відповідність орган - чуття. (2б)
зір шкіра
слух ніс
нюх око
дотик вухо
2. Які важливі для людства винаходи ти знаєш? (2б) 1)_________________2)________________3)________________4)_______________________
3. Що б ти порадив своєму другові, який хоче стати винахідником? (4б) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Поясни для чого людині потрібно вивчати природу? (4б)
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________