Діагностувальна робота з української мови
«Робота з мовними одиницями. Усний твір»
3 клас
І. Робота з мовними одиницями «Прикметник. Числівник. Дієслово»
1. Прочитай словосполучення. Білосніжний підсніжник. (1б.)
У якому роді вжито прикметник у цьому словосполученні?
А у чоловічому
Б у жіночому
В у середньому
2. Обери рядок, в якому записано тільки дієслова. (1 б.)
А співак, співочий, співає
Б світить, гріє, огортає
В червоний, червоніє, квітне.
3. У якому рядку всі дієслова подано у майбутньому часі? ( 1б.)
А щебечуть, зеленіє, сяє
Б сяяв, зеленіла, щебетали
В зазеленіє, щебетатимуть, буде сяяти
4. Прочитай вірш. Визнач, скільки прикметників у вірші. Відповідь запиши реченням. (2 б.)
Синім джерельцем з білих снігів
веселий струмочок задзюркотів.
Ранковою піснею день привітав,
зеленою стрічкою гай заквітчав.
Скрізь він розсипав квіти в долині, наче намисто, проліски сині.
___________________________________________________________________________________________
5. Подані словосполучення іменника з прикметником запиши у формі множини. ( 3 б.)
Зелена стрічка- ________________________________________________________________________
Синє джерельце - _____________________________________________________________________
Перший пролісок - _______________________________________________________________________
6. Прочитай вірш. Випиши дієслова минулого часу. Добери до них форми теперішнього та майбутнього часу. (6 б.)
Ще тиждень тому завірюха
Ночами синіми мела.
Хапав мороз дітей за вуха,
А зараз вже весна прийшла!
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
7. Запиши прислів’я, розкриваючи дужки. (3 б.)
Весна ледачого (не) любить. ________________________________________________________________
________________________________________________________________
Хто у квітні (не) сіє, той у вересні (не) віє.
________________________________________________________________
________________________________________________________________
8. Утвори від дієслів, що означають незавершену дію, такі, що означають завершену дію за допомогою префіксів (за-, роз-, ви-). (3б.)
Квітне- _________________,
зеленіє - _________________,
росте -____________________ .
ІІ. Усний твір. Склади розповідь «Бережіть первоцвіти!» за віршем на малюнку, планом та опорними словосполученнями: (12 б.)
Весняні дні, тендітні первістки, перша посмішка весни, з нетерпінням чекаємо, розмаїття квітів, збирачі квітів, продають на свята, зникаючі види рослин, оберемки квітів, не губіть, не знищуйте, бережіть.
План
Самооцінювання:
Розфарбуй квітку:
У блакитний колір, якщо завдання були для тебе легкі.
У жовтий колір, якщо тобі потрібна була допомога. У червоний колір, якщо завдання були для тебе дуже важкі.
Оцінка вчителя:
|
№ завдання в роботі |
Сформовано |
Формується |
Досліджує мовні одиниці та явища |
Завдання 1 |
13 - 20 б. |
0 - 12 б. |
Пише розбірливо, дотримується граматичних і орфографічних норм, перевіряє і редагує написане |
Завдання 4-8 |
7 - 10 б. |
0 - 6 б. |
Будує зв’язні висловлювання (розповідь в усній формі) |
Завдання 2 |
8 -12 б. |
0 – 7 б. |