Урок з розвитку зв'язного мовлення "Письмовий переказ тексту за складеним планом"

Про матеріал
Закріпити знання учнів про текст та його структуру, навчати писати письмовий переказ за планом. Розвивати зв'язне мовлення, мислення, творчу уяву. Збагачувати словниковий запас.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

урок розвитку зв’язного мовлення, 3 клас. Письмовий переказ текстуза складеним планом

Номер слайду 2

привітання. Ось дзвінок сигнал нам дав. Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймоі урок розпочинаймо.

Номер слайду 3

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУСьогодні ми будемо писати письмовий переказ за складеним планом.

Номер слайду 4

За вікном летить сніжок,Піднялася віхола. Але бачу я пташок,Що сидять під стріхою. Чив-чив-чив ! Чив-чив-чив !Хто співати їх навчив?Сірі пташенята ціЗвуться, діти, ... ЗАГАДКА

Номер слайду 5

За вікном летить сніжок,Піднялася віхола. Але бачу я пташок,Що сидять під стріхою. Чив-чив-чив ! Чив-чив-чив !Хто співати їх навчив?Сірі пташенята ціЗвуться, діти,.. (горобці). ЗАГАДКА

Номер слайду 6

— Що ви можете розповісти про цю пташку? ОБГОВОРЕННЯ

Номер слайду 7

Горобець один з найпоширеніших птахів ,як в Україні, так і на Землі. Багато хто сприймає їх ,як безтурботних стрибунів, які цілими днями цвірінькають і купаються в калюжах. Та насправді вони не такі прості ,як здаються. РОЗПОВІДЬ ВЧИТЕЛЯ

Номер слайду 8

Горобці зазвичай літають на швидкості 38 км/год, але переляканий горобець може розігнатися до 50 км/год! Через кожні 15 хв польоту вони зупиняються, щоб відпочити.

Номер слайду 9

За будівництво гнізда відповідальні самці.

Номер слайду 10

Горобці створюють сім'ю раз і на все життя.

Номер слайду 11

Вони люблять приймати пісочні ванни. Птахи повністю занурюються в пісок і чистять своє пір'я від паразитів.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

У Києві в одному з парків міста зробили пам'ятник горобцям. Люди встановили статую цим пташкам за їх плідне полювання на шкідників.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

В зимові дні на стовпчиках, на вітах, на дахах. Сидять малі горобчики у сірих піджачках. Сидіти б їм під стріхами, чекати б їм тепла,Та жаль, що всюди віхола поживу замела. Сніги, мов білі килими, і долі ні зерна. Я хліба накришила їм, посипала пшона. Горобчики наїлися і, наче у теплінь,Всі радо розлетілися. Цвірінь-цвірінь-цвірінь. Грицько Бойко

Номер слайду 17

Горобці гніздяться біля людських осель. Веселе цвірінькання цих сміливих і розумних розбишак щоранку лунає з-під стріхи домівок. У горобців міцний конічний дзьоб, короткі крила, довгий хвіст. Маленькі швидкі очі сіренької задиркуватої пташки насторожено поглядають навколо.

Номер слайду 18

Вони весело стрибають на своїх маленьких ніжках, нервово перелітають з гілки на гілку, про щось шепочуться між собою, затівають галасливі бійки. Горобці живляться насінням, ягодами, комахами, знищують ворогів саду. Дуже цікаво спостерігати за цими маленькими веселими пташками.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Відповіді на запитання за змістом прослуханого— Як звали хлопчика?— Де він грався?— Кого побачив у траві Федір?— Як виглядало горобенятко?— Що зробив хлопчик?— Скільки днів горобенятко жило у Федора?— Як хлопчик доглядав пташеня?— Що зробив Федір, коли горобенятко одужало?

Номер слайду 21

Повторне слухання тексту. Аналіз тексту— Визначте тип тексту.

Номер слайду 22

Повторне слухання тексту. Аналіз тексту— Визначте тип тексту. (Розповідь)— Визначте тему тексту.

Номер слайду 23

Повторне слухання тексту. Аналіз тексту— Визначте тип тексту. (Розповідь)— Визначте тему тексту. (Про маленького горобчика)— Яка головна думка тексту?

Номер слайду 24

Повторне слухання тексту. Аналіз тексту— Визначте тип тексту. (Розповідь)— Визначте тему тексту. (Про маленького горобчика)— Яка головна думка тексту? (Потрібно допомагати птахам)— Зі скількох частин складається текст?

Номер слайду 25

Повторне слухання тексту. Аналіз тексту— Визначте тип тексту. (Розповідь)— Визначте тему тексту. (Про маленького горобчика)— Яка головна думка тексту? (Потрібно допомагати птахам)— Зі скількох частин складається текст?— Скільки частин ви почули у поданому тексті?

Номер слайду 26

Складання плану. ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ План1. Федір грався на подвір’ї.2. Хлопчик знайшов горобенятко.3. Федір доглядає пташеня.4. Пташка на волі.

Номер слайду 27

Словникова робота -Прочитайте слова . Заповніть пропуски. Доведіть, що не припустилися помилок.— Коли ми пишемо в словах апостроф?подвір..я пір..ячко д.глядавгороб..яче м..яким пр.нісп.бачив п.л.мана до хати (з,с)робив

Номер слайду 28

Повторне слухання тексту. Записування тексту в зошити. Перевірка написаного. Виправлення помилок.

Номер слайду 29

ПІДСУМОК УРОКУ— Над чим ми працювали сьогодні на уроці?— Чого навчалися?— Яким хлопчиком був Федір?

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Презентації
НУШ
Додано
5 березня
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку