Діагностувальна робота. 7 клас. Художній твір як явище мистецтва. Пісенна лірика.
Комбіноване завдання
1. Яке з мистецтв найбільш споріднене з літературою?
А) архітектура; б) драматургія; в) скульптура; г) хореографія.
2. Запишіть назви творів у чотири колонки за родами
ЛІРИКА ЕПОС ЛІРО-ЕПОС ДРАМА
Пісня «Журавлі», казка «Колобок», п’єса «Микита Кожум’яка», повість «Тореадори з Васюківки», вірш «Тиша морська», поема «Євшан-зілля».
3. Як називаються пісні, які виконують під час обрядів, пов’язаних з календарними святами? …пісні, пов’язані з життям у родині? …козацькі, чумацькі, стрілецькі, наймитські…?
4. Заповніть таблицю «Пісні»
КОЗАЦЬКА ЧУМАЦЬКА НАЙМИТСЬКА ЖОВНІРСЬКА
«Ой матінко-вишня», «Ой горе тій чайці», «Ой на горі та й женці жнуть», «Ой хмариться-туманиться».
5. Заповніть колонки «Ознаки пісень»
КОЗАЦЬКІ ЧУМАЦЬКІ СПІЛЬНІ ДЛЯ ОБОХ ГРУП
Повернення додому; можуть бути названі імена реальних людей; мотив далекої дороги; оплакування загиблого; смерть у бою; відпочинок у дорозі.
6. Запишіть рядки з пісні:
– Розвивайся ти, сухий дубе, завтра мороз буде,
Ой збирайся, молодий козаче, завтра похід буде.
А підкресліть постійні епітети;
Б поясніть, у чому полягає прийом поетичного паралелізму.
7. Розподіліть назви творів
ПІСНЯ ЕМІГРАНТІВ …СІЧОВИХ СТРІЛЬЦІВ МАРШ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ АРМІЇ
«Зродились ми великої години…», «Журавлі», «Гей у лузі червона калина похилилася…»
8. Визначте художні засоби в рядках із пісні «Квіти мінних зон»: «…Як удав, не відпускає пустота»; «дихає війна».
9. Як ви розумієте вислів: «По дорозі до вокзалу/Тебе дівчина чекала/ І в обіймах рятувала сірий день…» або Прокоментуйте метафору «Квіти мінних зон»