Діагностувальна робота. Аудіювання . 4 клас . І семестр.

Про матеріал
Легенда "Чому хвойні дерева не скидають на зиму свого листя?". Текст + тестові завдання та Бланк оцінювання результатів діагностувальної роботи
Перегляд файлу

Літературне читання, 4 клас. Аудіювання. І семестр.

***

Чому хвойні дерева не скидають на зиму свого листя?

(Легенда)

 

Було це під осінь. Пташки відлітали у вирій. Одна пташка скалічила собі крильце і не могла відлетіти. Вона залишилась одна і мусила перебути зиму в нашім краї.

— Найкраще мені буде у лісі,— думає пташечка. — Деревина має гарне, густе листя, допоможе мені і дасть раду, як і що робити, коли сніги випадуть і мороз потисне.

Першим ділом вона звернулась до берези.

— Прекрасна березо,— сказала пташечка,— у мене зламане крило, дозволь мені оселитися у твоїх гілочках.

— Ні,— відповіла береза. — Ми тут у лісі маємо своїх лісових пташок, яким мусимо допомагати.

Пішла пташечка до дуба просити про допомогу. Дуб також відмовив їй. Він боявся, що пташечка поклює жолуді.

Просила пташечки й інші дерева, але всі вони не прийняли її під свій захист. Зажурилася вона, вирішила піднятися високо у небо.

Аж тут почувся голос:

— Пташко, куди ти хочеш летіти?

— Я й сама не знаю куди, голод і холод докучають мені,— відповіла пташечка.

— Тоді йди до мене,— сказала ялинка. — Глянь, ось гілочка, тут буде тепло, можеш сидіти на ній цілу зиму.

— І я тобі допоможу,— відізвався ялівець. Можеш ласувати цілу зиму моїми ягодами.

Так оселилась наша пташечка на гілочках привітної ялинки, а ялівець годував її своїми ягодами.

Одного дня подув вітер, заморозив листя. Усі дерева стали сумні, втратили зелені листочки.

— Чи можу я заморозити листя всіх дерев? — спитав вітер Мороза, який володів землею.

— Ні,— сказав зимовий цар. — З дерев, які дали бідній пташині притулок, не можна листків струшувати.

І від того часу з ялини, сосни, ялівцю не опадає листя. Стоять вони вічнозеленими і влітку, і взимку, захищають птахів від негоди.

(273 слова)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Літературне читання, 4 клас. Аудіювання. І семестр.
«Чому хвойні дерева не скидають на зиму свого листя?»

(Легенда)

Дата _________________________________________________________
Прізвище ___________________________________________________
Тестові завдання

1. Де оселилася пташка?

а) На дубі;

б) на ялинці;

в) на березі.

2. До кого в першу чергу звернулася пташка?

а) До осики;

б) до клена;

в) до берези.

3. Хто годував пташку своїми ягодами?

а) Ялівець;

б) калина;

в) горобина.

4. На яких деревах вітер не заморозив листя?

а) Які мали гарні листочки;

б) не заморозив на жодному дереві;

в) які дали пташині притулок.

      5. Чому пташка не полетіла у вирій?

________________________________________________________________________________________________________________

6. Які дерева проявили доброту?  Як саме вони це зробили?

________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________

   

 

 

 

7. Установи відповідність між цитатою та її автором

       1 ) Глянь, ось гілочка, тут буде тепло, можеш сидіти на ній цілу зиму.

2 ) Ми тут у лісі маємо своїх лісових пташок, яким мусимо допомагати.

3 ) З дерев, які дали бідній пташині притулок, не можна листків струшувати.

 

А) Зимовий цар                  Б) Ялинка                     В) Береза

8. Яка головна думка легенди?

________________________________________________________________________________________________________

 

Самооцінювання

 

Завдання були дуже легкі

Завдання  були легкі

Не знаю

Необхідна була допомога

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бланк оцінювання результатів діагностувальної роботи

Аудіювання

 

                       Очікувані результати навчання

завдань

Рівні результатів навчання учнів*

Результати виконання завдань**

Уважно слухає текст

 

П

 

С

 

Д

 

В

 

Визначає основні події у творі

1,2,3,4

П

 

С

 

Д

 

В

 

Установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами

5,6

 

П

 

С

 

Д

 

В

 

 

Установлює відповідність між цитатами та їх авторами у прослуханому творі

 

 

7

 

П

 

С

 

Д

 

В

 

Визначає головну  думку твору

 

 

 

8

П

 

С

 

Д

 

В

 

 

Рівні результатів навчання учнів

Початковийучень / учениця виконує завдання з допомогою вчителя; потребує детального кількаразового їх пояснення; припускається помилок під час виконання.

Середнійучень / учениця виконує завдання за зразком, у разі виникнення труднощів звертається до вчителя по допомогу; здатний / здатна зробити уточнення у власній роботі після допомоги вчителя.

Достатнійучень / учениця самостійно виконує завдання; здатний / здатна внести уточнення, виправити помилки у завданні (за потреби).

Високий — учень / учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати вивчений матеріал, користуватися доступними джерелами інформації, приймати рішення.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська література, 4 клас. Аудіювання. І семестр.
«Чому хвойні дерева не скидають на зиму свого листя?»

(Легенда)

Дата _________________________________________________________
Прізвище ___________________________________________________
Тестові завдання

1. Якої пори року сталися події, що описані в легенді?

а) Улітку;

б) узимку;

в) восени.

2. Чому пташка не полетіла у вирій?

а) Не хотіла далеко летіти;

б) скалічила собі крильце;

в) боялася, що сумуватиме за лісом.

3. До кого в першу чергу звернулася пташка?

а) До осики;

б) до клена;

в) до берези.

4. Де оселилася пташка?

а) На дубі;

б) на ялинці;

в) на каштані.

5. Хто годував пташку своїми ягодами?

________________________________________________________________________________________________________________

6. На яких деревах вітер не заморозив листя?

________________________________________________________________________________________________________________

7. Чому мороз пожалів хвойні дерева?

________________________________________________________________________________________________________________

8. Яка головна думка легенди?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Українська література, 4 клас. Аудіювання. ІІ семестр.

Груші – дві і одна

      Якось ми з Оксаною сиділи на лаві у сквері. Повз нас стежкою пройшла бабуся. В одній руці вона несла кошик з грушами, другою спиралася на сукувату палицю.

      Спіткнулася бабуся і мало не впала. А кошик не втримала, випустила з рук, і груші розсипалися.

     — От лихо! — скрушно зітхнувши, мовила бабуся і заходилася збирати

груші.

      Тільки їй, старенькій, дуже важко було нахилятися.

      Та вона ще й не добачала: мацає, мацає рукою навколо себе, аж поки знайде якусь грушу.

     Я підійшов до бабусі і почав показувати, де вони лежать.

     — Ось... ось... — тикав пальцем, а коли бабуся мацала не там, куди показував, то аж сердився: — та не там! Ось тут!

     До нас підбігла Оксана.

     Але вона не стала підказувати.

     Присіла навпочіпки, швиденько зібрала груші у фартушок і висипала в кошик.

    — Всі? — спитала бабуся.

    — Всі! — дружно відповіли ми.

    — Спасибі, дітки, що допомогли,— подякувала вона і простягнула нам груші.

    — Це тобі, дівчинко,— бабуся дала Оксані дві здоровенні з рум’яними боками груші.

    — А це тобі, хлопчику...

    В руці у мене опинилася одна груша, також велика й рум’яна.

    Бабуся ще раз подякувала, попрощалася й пішла далі.

    Ми раді були. Одразу ж побігли додому розповісти мамі, як допомогли старенькій і які гарні груші вона дала нам. Мама теж раділа, що в неї такі виховані та чемні діти.

    — Молодці, молодці! — хвалила. А потім помітила, що в Оксани дві груші, а в мене одна.

    Вона з подивом дивилася на мене.

    — Ти вже встиг з’їсти другу?

    — Ні, не їв,— відповів я.— Бабуся дала Оксані дві, а мені тільки одну.

    — Чого ж це? — не зрозуміла мама.

    — Не знаю... Може, тому, що Оксана дівчина, або тому, що мала?

    Я здвигнув плечима.

    — Та ні, тут щось не те,— не погодилась мама.— Ану розкажіть докладніше, як ви допомагали бабусі.

    І ми розповіли.

    — От тепер мені зрозуміло, чому вона тобі, Ромо, тільки одну грушу дала,— сказала мама,— а могла б зовсім не дати.

    — Чому? — зніяковів я.

    — А ти сам добре поміркуй,— відповіла мама.

(314 слів)    Б. Комар

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська література, 4 клас. Аудіювання. ІІ семестр.
«Груші – дві і одна»                         Б. Комар

(Легенда)

Дата _________________________________________________________
Прізвище ___________________________________________________
Тестові завдання

1. Назвіть головних дійових осіб оповідання.

а) Рома, бабуся;

б) Рома, Оксана, бабуся, мама;

в) бабуся, Рома, Оксана;

2. Де сиділи діти?

а) На лаві у парку;

б) на лаві у сквері;

в) на лаві у саду.

3. Що несла бабуся в руках?

а) кошик з яблуками;

б) кошик з грушами;

в) відро з грушами.

4. Що сталося з бабусею?

а) Вона впала й не могла піднятися;

б) вона розсипала груші;

в) вона не могла нести важкий кошик;

5. Як допоміг бабусі Рома?

________________________________________________________________________________________________________________

6. Як допомогла бабусі Оксана?

________________________________________________________________________________________________________________

7. Як бабуся віддячила дітям?

________________________________________________________________________________________________________________

8. Чому бабуся по-різному віддячила дітям?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Українська література, 4 клас. Аудіювання. ІІ семестр.
«Груші – дві і одна»                         Б. Комар

(Легенда)

Дата _________________________________________________________
Прізвище ___________________________________________________
Тестові завдання

1. Назвіть головних дійових осіб оповідання.

а) Рома, бабуся;

б) Рома, Оксана, бабуся, мама;

в) бабуся, Рома, Оксана;

2. Де сиділи діти?

а) На лаві у парку;

б) на лаві у сквері;

в) на лаві у саду.

3. Що несла бабуся в руках?

а) кошик з яблуками;

б) кошик з грушами;

в) відро з грушами.

4. Що сталося з бабусею?

а) Вона впала й не могла піднятися;

б) вона розсипала груші;

в) вона не могла нести важкий кошик;

5. Як допоміг бабусі Рома?

________________________________________________________________________________________________________________

6. Як допомогла бабусі Оксана?

________________________________________________________________________________________________________________

7. Як бабуся віддячила дітям?

________________________________________________________________________________________________________________

8. Чому бабуся по-різному віддячила дітям?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Контрольна робота № 5

Аудіювання (письмово)

І. Прослухай уважно оповідання

                                                 ДИКІ КАЧЕНЯТА
      Любить Тетянка плавати з татом на човні, коли Десна розливається. Бо завжди вони на щось натрапляють. Ось і зараз – пливли мимо старої верби, і враз над ними щось як фуркне.
– Еге, це ж ми качку сполохали, – сказав тато. – Та он і дупло у вербі. Там вона, мабуть, каченят висиджує.
Тато підчалив до верби, звівся у човні, заглянув у дупло.
– Так і є. П’ятеро яєць у гнізді.
– І я хочу подивитися! – забажала Тетянка.
Тато підняв її на руках, і вона також заглянула в дупло.
– Еге ж, п’ятеро. Трішки зелененькі.
– А тепер поїхали звідсіля хутчіш, доню, – взявся тато за весла. – Бо качка може злякатися нас, і тоді покине гніздо.
Вони попливли далі.
– А чи скоро каченята вилупляться? А де вони житимуть, у дуплі? – допитувалась Тетянка.
– У качки-крижня* каченята наприкінці квітня з’являються. Отож уже скоро. Спочатку вони плаватимуть разом з матір’ю, а потім навчаться літати, – розказував тато.
– А як же вони до води доберуться зі своєї верби, такі маленькі? – замислилася Тетянка.
– Мабуть, на парашутиках, – пожартував тато. Минуло кілька днів. І знову плив їхній човен між вербами. Коли підпливали до старої верби, почули кахкання дикої качки. Тато завернув човна за кущ лози.
– Подивимось, що сталося.
Качка кружляла довкола верби і кахкала, задерши дзьоба.
– Може, хто гніздо її зруйнував? – стривожився тато.
І тут Тетянка закричала:
– Ой, тату, дивися: парашутики летять!
І справді, з верби летіли парашутики чи жовті кульбабки. Шубовснули у воду і...запищали. Та це ж каченята!
– От і приводнилися! – засміявся тато. А Тетянка заплескала в долоні.
Качка радісно кахкала, повертала голову то до одного, то до другого каченяти.
Каченята кульбабками плавали довкола матері. А вона про щось порозмовляла з ними й тихенько попливла до ближнього очерету. А каченята за нею – рівненьким шнурочком. (282 слова)
                                                                                                                    Василь Чухліб

 

*Качка-крижень – велика дика качка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська література, 4 клас. Аудіювання. ІІ семестр.
«Дикі каченята»                         В. Чухліб

Дата _________________________________________________________
Прізвище, ім’я ___________________________________________________
Тестові завдання

  1. Тетянка любить плавати з татом на човні, коли розливається (1б.)

А  Дніпро

Б  Десна

В  Дунай

 

  1.  Де качка звила гніздечко? (1б.)
    А біля старої верби
    Б біля берега в очереті
    В у дуплі старої верби

 

  1.  Що побачив Тетянчин тато в дуплі? (1б.)
    а п’ятеро каченят у гнізді
    Б п’ятеро яєць у гнізді
    В качку з каченятами

 

  1. На що були схожі маленькі каченята? (1б.)

А на парашутики

Б на парасольки

В на літачки

 

  1. Дай повну відповідь. (2б.)

Чому тато якнайшвидше покинув місце біля старої верби з дуплом?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1.  Віднови послідовність пунктів плану відповідно до змісту твору. Простав цифри в порожні клітинки. (2б.)
          Дупло у старій вербі.
         Любить Тетянка плавати з татом на човні.
         Минуло кілька днів...
         Парашутики летять!
         Тато швидко відплив від верби.

     От і приводнилися!

 

  1. Придумай свій заголовок до тексту і запиши. (2б.)

__________________________________________________

 

  1.  Чи можна тата й Тетянку назвати друзями природи?
    Доведи свою думку. (2б.)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Grigorieva Anastasia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Яцук Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мірошниченко Алла Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Заблоцька Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Головко Ніна Федорівна
    Дякую за чудову розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Нетецька Ольга
    Дякую за потрібний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
29 листопада 2021
Переглядів
29163
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку