Діагностувальна робота: аудіювання з української мови за твором Василя Сухомлинського "Хто з’їв пиріжок?" підготовлена у вигляді презентації для роботи на уроці та під час дистанційного навчання учнів.
3 клас. Діагностувальна робота: аудіювання“Хто з'їв пиріжок?” (за Василем Сухомлинським)
Номер слайду 2
Хто з’їв пиріжок? У лузі косили сіно три брати — Іван, Петро й Василь. Коли сонце піднялося до полудня, надумали вони спочити. Лягли під стіжком сіна та й заснули міцно-міцно. Коли брати спали, прийшла мати. Вона принесла обід: миску каші, хліба і три великі пиріжки з маком. Жаль було матусі будити синів. Нехай, думає, посплять. Прокинуться, самі знайдуть, пообідають. Накрила мати обід лопушиною та й пішла додому. А тим часом ішов подорожній — дідусь із паличкою. Він дуже втомився. І їсти йому хотілося.
Номер слайду 3
Підійшов дідусь до стіжка, побачив трьох братів, що спали, почув, як смачно пахне їжа. Думає подорожній: «Хіба не дали б вони мені поїсти, якби не спали? Звичайно, дали б». Жаль було дідусеві будити братів. З’їв він один пиріжок, подякував пошепки та й пішов. Прокинулися брати. Сіли обідати. Бачать — тільки два пиріжки, а мати ж завжди приносила три. Думає кожен: «Це ж хтось із моїх братів прокинувся й тихенько з’їв пиріжок». Усім трьом братам соромно, всі похилили голови, бо кожен вважає винним не себе. З’їли вони кашу з хлібом, а пиріжки лежать. Пішли мовчки косити. До вечора косили й слова один до одного не промовили.
Номер слайду 4
А ввечері повертався додому подорожній. Зайшов до братів, дивується: чого це вони стоять, похиливши голови? Чого так дивно відпочивають, що й словом не перемовляться? — Добрий вечір,— каже дідусь.— Дякую вам за пиріжок. Жаль мені було будити вас, з’їв я один... Брати й пораділи. — Так це ви пиріжок з’їли? — допитується дідуся кожен брат.— Ой, як добре. Ходімо, дідусю, ми вам і ті пиріжки віддамо. Ходімо, ходімо... Дідусь пішов з братами. А ті були щасливі і доброзичливо дивилися один одному в вічі.
Номер слайду 5
Аудіювання Текст «Хто з’їв пиріжок?» (В. Сухомлинський)1. Брати лягли спочити: А під кущем калини; Б під стіжком сіна; В у невеликому ліску.
Номер слайду 6
2. Мама принесла синам: А борщ, хліб, вареники; Б кашу, хліб, три пиріжки; В кашу, варені яйця, три пиріжки. 3. Мама не розбудила синів тому, що: А жаль було їх будити; Б хотіла зробити їм сюрприз; В їй не захотілось
Номер слайду 7
4. Коли дідусь вирішив з’їсти пиріжок, він думав, що: А брати не дали б йому поїсти; Б брати дали б йому поїсти; В соромно просити їсти. 5. Продовж речення. З’їли вони кашу з хлібом, а пиріжки __________________.
Номер слайду 8
6. Установи послідовність подій в оповіданні. А. А ввечері повертався додому подорожній. Б. Коли брати спали, прийшла мати. В. Лягли під стіжком сіна та й заснули міцно-міцно. Г. Жаль було дідусеві будити братів.1- .. 2-... 3-.. 4-..
Номер слайду 9
7. Добери протилежне слово до слова прокинувся _____________________.8. Чому брати зраділи тому, що дідусь з'їв їх пиріжок?