3 кл. Діагностувальна робота № 4 Варіант 1
Будова слова
1. Слова, які мають однаковий корінь зі спільним значенням називаються:
А) синоніми; Б) спільнокореневі; В) антоніми.
2. Префікс – це:
А) змінна частина слова;
Б) частина слова, що стоїть після кореня;
В) частина слова, що стоїть перед коренем.
3. Треба змінити форму слова, щоб визначити:
А) закінчення; Б) основу; В) корінь.
4. Визнач рядок, де записані спільнокореневі слова:
А) дерево, дерева, на дереві;
Б) дерево, дерев’яний, деревце;
В) дерево, яблуня, рослина.
5. З допомогою префіксів на-, за-, пере-, над-, під-, роз-, в- від- утвори всі можливі спільнокореневі слова до слів:
Бити –
Писати -
6. Розбери слова за будовою:
Сонечко, посадка, перехід, підводний, хатинка.
7. Дані слова запиши в 2 стовпчики з префіксами з- або с-
Радіє, питати, ховала, може, казав, будує, варити, ходить.
8. Встав пропущений префікс з- (с-). Виділи префікс.
На зиму зерно ..сипають у ..ховища. Багато його потрібно буде для весняної сівби. У ..ховищах ..творюються всі умови для ..берігання зерна. Тут уважно стежать за тим, щоб воно ..сохлося, не ..воложилося і не зігрілося. Перед висіванням зерно перевіряють на ..хожість.
3 кл. Діагностувальна робота № 4 Варіант 2
Будова слова
1. Частина слова, що служить для утворення нових слів і стоїть після кореня називається:
А) префікс; Б) основа; В) суфікс.
2. Основа – це:
А) змінна частина слова;
Б) частина слова без закінчення;
В) спільна частина спільнокореневих слів.
3. Треба дібрати спільнокореневі слова, щоб визначити:
А) закінчення; Б) основу; В) корінь.
4. Визнач рядок, де записані спільнокореневі слова:
А) вода, водний, водичка;
Б) вода, водяний, водити;
В) вода, на воді, води.
5. З допомогою префіксів на-, за-, пере-, над-, під-, роз-, в- від- утворити всі можливі спільнокореневі слова дослів:
Казати –
Бігти -
6. Розібрати слова за будовою:
Зимова, лісок, дубовий, школярка, бездощовий.
7. Дані слова записати в 2 стовпчики з префіксами з- або с-
Хотіла, тиснув, радити, може, ходить, казав, будує, варила.
8. Встав пропущений префікс з- (с-). Виділи префікс.
На зиму зерно ..сипають у ..ховища. Багато його потрібно буде для весняної сівби. У ..ховищах ..творюються всі умови для ..берігання зерна. Тут уважно стежать за тим, щоб воно ..сохлося, не ..воложилося і не зігрілося. Перед висіванням зерно перевіряють на ..хожість.