Діагностувальна робота. Читання мовчки

Про матеріал
Матеріал підібраний згідно програми НУШ. Дає можливість перевірити у четвертокласників навички читання мовчки.
Перегляд файлу

І семестр

ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА

ЧИТАННЯ МОВЧКИ

ЧУЖА СЛАВА

(Казка)

 У сусідстві з лисячою норою в чагарниках звив гніздо соловейко. І так витьохкував, так виспівував, що лисицю стали завидки брати.

-Ти диви! Дрібне, сидить десь там у чагарниках, що й не видно його, - і отак гарно виводить! Може, хоче слави на весь ліс зажити? А нащо ж йому та слава? Як кому її бракує, то це мені. Бо ж про мене, сердешну, тільки лихе й говорять. Я їм і скупа, й підступна, й хитра…  Яка тільки не правдонька на світі є, всю її на мене горнуть. З чагарників однак не видно, хто співає. То піду по лісі й казатиму, що то я. Хай мене хоч за це шанують.

 Сказано – зроблено. Іде лисиця лісом і кожного стрічного питає, чи не чув він ніжного співу з тернини.

-Як же не чути,  - одказують і зараз спів той усіляко хвалять.

-То це ж я! Я, - каже лисиця, - так співала.

 Звірі дивом дивують: де ж це чувано, щоб лисиця та й так співала! – А це в нас родинне, - манірно промовляє руда. – Хіба не пам’ятаєте моєї мами? Вона була співачкою… - Як би то сказати? – на всю губу. А бабуня? Бабуня виводила так, що з лісу пішли геть усі птахи. У такій родині, погодьтесь, мені було в кого вдатися.

 Звірі не дуже вірили в лисячі побрехеньки, але перечити не насмілювались. Кожен остерігався якоїсь пакості від рудої. А вона, марної слави шукаючи, хвалилася без упину і неправду в лісі множила. Тривало це так довго,що лисиця зрештою й сама у власну брехню повірила. А відтак вирішила, що окрім слави ще й добру вигоду може взяти.

 Спостерігши кілька разів, як трепетно і ніжно творить свою пісню соловейко,лисиця подалася до села. Вона була певна, що коли заспіває під повіткою, то звідти, зачаровані її голосом, враз вийдуть усі кури, качки й гуси. А як пощастить, то ще й індики. Себто сніданок, обід, полуденок і, може, навіт вечеря.

 Доступившись до повітки, лисиця пригадала собі солов’я. Тоді склала граційно лапки, ви струнчила хвоста, заплющила очі й,тягнучи догори морду, пронизливо заскавчала.

 Зачувши це, з хати вийшов господар і хапнув руду. Отак-то нажилась лисиця з чужої слави.

Оксана Кротюк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОНАЙ ЗАВДАННЯ

  1. Чий спів вирішила лисиця наслідувати?

А) зозулі                          Б) солов’я                                    В) шпака

2.Чому лисиця вирішила чужий спів видавати за свій?

А) бо хотіла стати співачкою

Б) бо хотіла, щоб її почали шанувати

В) бо хотіла, щоб про її талановиту родину дізналися всі звірі.

3. Як реагували звірі на лисячі побрехеньки?

А) вірили її та дивувались таланту

Б) вихваляли та стали шанувати

В) не вірили, але не насмілювалися перечити

4. Як ти розумієш вислів «беруть завидки»?

А) щось брати завидно, поки ще світло

Б) прискіпуватись до кого-небудь

В) заздрити комусь

5. Яким чином звірі дізнались про «гарний» спів лисиці?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6.Що, на твою думку, засуджується в казці? Обґрунтуй свою відповідь.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

docx
Додано
3 грудня 2022
Переглядів
2949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку