Емоційне налаштування уроку. Сьогодні у нас — незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну чудову, в країну відому, Що нас чекає й збагачує мову. Щоб урок пройшов немарно Треба сісти рівно,гарно, Дарма часу не втрачати, Думати і працювати.
Номер слайду 3
Повідомлення теми уроку. Сьогодні на уроці ми виконаємо діагностувальну роботу: складемо усний твір на основі власних спостережень, життєвою ситуацією тощо. Згадаємо, які бувають типи текстів та з яких частин він складається.
Номер слайду 4
Типи текстів. ТЕКСТРОЗПОВІДЬМІРКУВАННЯОПИС
Номер слайду 5
Структура тексту
Номер слайду 6
Орієнтовні теми для складання усних творів. Чи любиш ти мріяти? Розкажи про свою заповітну мрію. Розкажи, чим ти любиш займатися у вільний час. Яка твоя улюблена пора року? Розкажи, яка саме і чому.
Номер слайду 7
Інструкція. Спочатку обери тему, яка тебе найбільше зацікавила. Придумай назву! Склади план розповіді, добери опорні слова. Склади сам твір, перечитай його. Орієнтовний час звучання твору у 4 класі до 2 хвилин. Розкажи твір усно, запиши його на відео. Відео з усним твором прикріпи до Google класу.
Номер слайду 8
Давай потренуємося: План до твору 1. Осінь – золота пора року.2. Зміни в природі:а) сонце, небо;б) дерева, кущі, трави;в) птахи.3. Настрій від побаченого.
Номер слайду 9
Добери до поданих слів епітети:осінь – золота, щедра, красуня, чарівниця, художниця, чаклунка, різнобарвна, барвиста;дерева – різнокольорові, барвисті, святково вбрані;вбрання у клена – червоне, жовтогаряче;листя у берізки – жовте, золотисте, ніжне;земля – барвистий килим, розкішна ковдра.
Номер слайду 10
Якими словами можемо описати ранок? Ранок похмурий, туманний, прохолодний, сонячний. Як ще можна назвати осінь, щоб передати її ознаки? Осінь щедра, золота, багата, барвиста, багряна, тепла.
Номер слайду 11
Які вислови можна використати, описуючи дерева? Дерева пожовтіли, позолотилися, одягли жовте вбрання, вбралися у золоті шати. Дерева стояли задумані, замріяні, сумні. Що зробила осінь із землею? Накрила барвистою скатертиною, жовтим килимом.
Номер слайду 12
Що скажемо про птахів? Не чутно співу пташок. Скрекотала сорока, стукав дятел, пищали синиці. Чим пахне в лісі? Пахне сирим листям, мохом, грибами. Що скажемо про сонечко? Сонячні промені пробивалися крізь крону дерев. На жовтому листі вигравали сонячні зайчики. Сонечко усміхалося із-за хмар.
Номер слайду 13
В якій частині тексту можна використати наступні вислови?- Хотілося милуватися, затамувати подих. - Приваблювало око, зачаровувало. - Гріло, тішило душу. - Вразило, здивувало.
Номер слайду 14
Осінній ліс Нещодавно ми ходили на прогулянку до осіннього лісу. Ранок видався на диво сонячний. Жовтокоса чарівниця-осінь одягла природу в різнобарвні шати. Святково прибрала красуня дерева, кущі. Вони стояли замріяні і трішечки сумні. Торкнулась чарівною паличкою до верхівок дерев - і покрились вони багряними шатами, жовтогарячими платтячками, золотими мережками. На землі рясніє барвистий килим. Йдеш осіннім лісом і милуєшся його прив’ялою красою. Пахне грибами, ягодами, корою дерев. Тихо довкола. Не чути співу пташок. Тільки здалеку доноситься стукіт дятла і скрекотання сороки. Та що це? Над головою хтось закурликав. Це відлітають у теплі краї журавлині ключі. Сонечко усміхається із-за хмар, і на жовтому листі виграють його сонячні зайчики. Дмухне легенький вітерець - і на землю летять намистинки-листочки. Кружляють, вальсують вони у повітрі, вітають свою щедру господиню. А ми милуємося її барвами. Осінь дарує нам радість і спокій. Ми ще не раз згадаємо її красу!Зразок усного твору