Діагностувальна робота з мовними одиницями «Текст», «Речення» та «Слово. Значення слова»
Текст – це…
а) об’єднані за змістом речення;
б) об’єднана група слів, що виражає закінчену думку;
в) кілька абзаців
2. Визначити правильне твердження:
Тема тексту – це…
а) його кінцівка;
б) те, про що (кого) повідомляється в ньому;
в) розповідь чи запитання
3. Речення – це…
а) слова, пов’язані за змістом, які виражають закінчену думку;
б) одне слово або декілька слів, не пов’язані між собою;
в) зв’язне висловлювання з кількох речень, об’єднаних між собою спільною думкою.
4. Речення за інтонацією бувають:
а) питальні;
б) окличні й неокличні;
в) розповідні
5. Визначити речення з однорідними членами:
а) Чорний шпак вилетів із шпаківні.
б) Хмари розійшлися і на небі засяяли зорі.
в) У лісі ростуть високі сосни, дуби, клени.
6. Текст, у якому про когось, або про щось розповідається – це …
а) текст-міркування
б) текст-опис
в) текст-розповідь
7. Якими бувають види речень за метою висловлювання?
а) розповідне, спонукальне, питальне;
б) окличне, неокличне.
в) опис, розповідь, міркування.
8. Підмет і присудок – це…
а) частина мови;
б) головні члени речення;
в) другорядні члени речення.
9.Слова, близькі за значенням, -це:
А) антоніми
Б) синоніми
В) багатозначні слова
10. Закінчи речення:
Горе, біда, нещастя, трагедія – це слова…
А) антоніми;
Б) синоніми;
В) споріднені.
11. Заміни вислів «бити байдики» одним словом:
А) ходити;
Б) говорити;
В) лінуватися.
12. Обери варіант, в якому обидва словосполучення вжито у прямому значенні.
А) Лікар іде, золота рука;
Б) Годинник іде, золота людина;
В) Малюк іде, золота прикраса.