Діагностувальна робота з української літератури для учнів 5 класу НУШ. Тема: "Народні й літературні казки"

Про матеріал
Запропонований матеріал містить контрольну роботу щодо діагностування прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей з теми: "Народні й літературні казки". Діагностувальна робота містить 13 завдань, з них 12 - тестових, що вимагають однієї правильної відповіді і виконання завдань на встановлення відповідності. Задання складено відповідно до модельної навчальної навчальної програми «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.).
Перегляд файлу

Діагностувальна робота

з української літератури для учнів 5 класу

Народні й літературні казки

І. Виконати тестові завдання (8 запитань; 0,5 б. за кожну правильну відповідь)

  1.  Народна казка – це

А) народне оповідання про вигадані події, що сприймаються як реальні

Б)літературний твір на основі реальних подій

В) невеликі за обсягом твори з несподіваною кінцівкою

Г) авторський твір, заснований на вигаданих історіях

  1. До українських народних казок належать (кілька варіантів відповідей):

А) «Мудра дівчина»

Б) «Мавка-Вербинка»

В) «Летючий корабель»

Г) «Лисиця та Рак»

Д) «Фарбований Лис»

Е) «Про правду і кривду»

  1. Казки, в основі яких лежать події щоденного життя, називаються…

А) народними

Б) чарівними

В) побутовими

Г) про тварин

  1. До чарівних казок належить:

А) «Вовк і Чапля»

Б) «Яйце-райце»

В) «Фарбований Лис»

  1. Куди Лис із казки «Фарбований Лис» І. Франка вирішив іти на полювання?

А) до міста

Б) до лісу

В) у село

Г) у комору

  1. Як звірі зрозуміли, що Лис із казки І. Франка їх обдурив?

А) пішов дощ, і фарба змилась

Б) його пізнав хтось із друзів

В) він не витримав і задзявкотів по-лисячому

Г) звірам розповів про це пес із міста

  1. Що рідко робить невидима сила, а Мавці із казки «Мавка-Вербинка» довелося це зробити?

А) допомагати звірам

Б) покликати вовків

В) з’явитися перед людиною

Г) прийти до будинку лісника

  1. Прочитайте уривок із казки В. Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон». Відновіть пропущене слово:

Там, де гори і долини,

Де гуляє вітровій, -

Там цвіте краса-країна

З дивним ім’ям _________

А) Сльозолий

Б) Сльозопий

В) Сльозокрай

ІІ. Виконати завдання на відповідність.

  1. Розташуйте послідовно події казки «Про правду і кривду» (1 б.)

1. «За те, що вилікував ти мою дочку, я її віддам за тебе, та ще, як умру я, ти будеш королем на моїм місці»

2. «Як хто викопає той кущ малини, що росте посеред города, – буде вода на весь город»

3. Дядько з небожем питають людей, як краще жити.

4. «…як приїдеш у свій город, розказуй усім, що лучче жити правдою, аніж кривдою.

Ваша відповідь: C:\Users\1\Desktop\kvadrat-dlya-samyh-malenkih (1)222.jpg - C:\Users\1\Desktop\kvadrat-dlya-samyh-malenkih (1)222.jpg - C:\Users\1\Desktop\kvadrat-dlya-samyh-malenkih (1)222.jpg - C:\Users\1\Desktop\kvadrat-dlya-samyh-malenkih (1)222.jpg

  1. Установіть відповідність між казкою і героями з неї (1,5 б.)

Назва казки

  1. «Летючий корабель»
  2. «Яйце-райце»
  3. «Мудра дівчина»

Герої

А) Батько, пан, Маруся

Б) Цар, дідусь, Слухало, Об’їдайло

В) Чоловік, змія, орел, дівчина

Укажіть відповідність:

1

2

3

 

 

 

  1. Казка «Яйце-райце». Установіть відповідність (1,5 б.)

1) Перше завдання Змії

2) Друге завдання Змії

3) Третє завдання Змії

 

А) Дістати яйце-райце

Б) Спекти пшеничну паляницю

В) Принести золотого зайця

Г) Розкопати гору, щоб туди Дніпро йшов

Укажіть відповідність:

1

2

3

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність ( казка О. Олеся «Микита Кожум’яка») – 2 б.

Герой/героїня

  1. Микита

 

  1. Батько

 

  1. Князь

 

  1. Дівчина

Репліка

А «Нехай страшні народні муки, -

А ще страшніш народний гнів»

 

Б «Все зроблю, сивенький мій,

Тільки б завтра був двобій!»

 

В «Я мовчу…Не хочеш битись, —

Будем Змієві коритись».

 

Г «Ходять, лазять,заважають,

Від роботи одривають,

Хоч покинь та з двору йди…»

 

 

Укажіть відповідність:

1

2

3

4

 

 

 

 

  1. Дайте визначення літературної казки, назвіть її особливості, назвіть її особливості. Наведіть приклад літературних казок, яку ви читали на уроках української літератури (2 бали).

 

Відповіді:

1-А

2-А, В, Г, Е

3-В

4-Б

5-А

6-В

7-В

8-А (Сльозилий)

9. 1-3

   2-2

   3-1

   4- 4

10. 1-Б

      2-В

      3-А

11. 1-Б

      2-Г

      3-В

12. 1-Г

      2- В

      3- Б

      4-А

13.Літературна казка – авторський художній твір у прозовій чи віршованій формі, заснований на фольклорних джерелах, може бути й цілком оригінальний. Особливості: побутують у писемній формі, є незмінні, не мають різних варіантів, як у фольклорі. Як і в народних казках, дійовими особами можуть бути люди, тварини й рослини. Приклади: Іван Франко «Фарбований Лис», В. Королів-Старий «Мавка-Вербинка», В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон», Олександр Олесь «Микита Кожум’яка”.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Майя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Іванова Оксана Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 грудня 2022
Переглядів
14490
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку