Прізвище, ім’я учня __________________________ Дата ___________
Діагностувальна робота з української мови
Тема «Будова слова»
1 варіант
1. Прочитай ряди спільнокореневих слів. Обведи в кожному ряду «зайве».
1. Вода, водій, підводний, водяник
2. Дорога, доріжка, подорожник, дорожній
3. Спілий, співак, співачка, заспівати
2. Розбери слова за будовою.
Навушник лис мороз
3. Випиши слова, які мають подану будову. Познач у них кожну частину будови.
Прикордонник, підводний, черевик, схвалений, робота, зробити
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Розподіли слова і запиши у дві колонки. Познач їх префікс
…сунути, …чистити, …формувати, …кидати, …мити, …хвалений, …лити, …садити, …шити, …палити, …ховати, …питати, …берегти, …пакувати
З префіксом –з- |
З префіксом с- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Перебудуй словосполучення за зразком. Запиши, позначивши суфікси
Зразок: сік з апельсина – апельсиновий сік
Пиріг з сиром - ______________________________________
Валіза для дороги - ________________________________
Меблі з дерева - __________________________________
Хвіст кота - ______________________________________
Варення з вишні - _________________________________
6. Утвори від поданих слів спільнокореневі за допомогою префіксів або суфіксів і запиши.
Добро — _______________________
Вишня – ________________________
Вовк — _________________________
Весна – _________________________
мова — _________________________
7. Використовуючи суфікси -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк- добери якомога більше слів від запропонованих:
малий - ______________________________________________________________
дрібний - ____________________________________________________________
червоний - ___________________________________________________________
світлий - _____________________________________________________________
чистий - _____________________________________________________________
8. Спиши речення, розкривши дужки.
1. Діти (з)їхали (з)гірки. 2. (На)дошці вчителька (на)писала речення.
3. Автомобіль (по)їхав (по)дорозі. 4. Сонце (за)хмару (за)ходить.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Самооцінювання
Познач (Як тобі було виконувати завдання?)
потрібна допомога важко
Дуже легко
Прізвище, ім’я учня __________________________ Дата ___________
Діагностувальна робота з української мови
Тема «Будова слова»
2 варіант
1. Прочитай ряди спільнокореневих слів. Обведи в кожному ряду «зайве».
1. Весна, веснянка, весело, весняний
2. Сирий, сирість, сирний, сируватий
3. Дорога, дорожній, дорого, доріженька
2. Розбери слова за будовою.
Набережна вовк зима
3. Випиши слова, які мають подану будову. Познач у них кожну частину будови.
Пролісок, приморський, чай, морозиво, зробити, спалахнути
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Розподіли слова і запиши у дві колонки. Познач їх префікс
…найти, …палити, …дути, …кувати, …писати, …фотографувати, …ламати, …ховати, …косити, …, …терти, …малювати, …лізти, …чесати
З префіксом –з- |
З префіксом с- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Перебудуй словосполучення за зразком. Запиши, позначивши суфікси
Зразок: сік з апельсина – апельсиновий сік
Шапка з хутра - ______________________________________
Порада батька - ____________________________________
Каша з гречки - ____________________________________
Спів солов′я - _____________________________________
Стілець з дерева - _________________________________
6. Утвори від поданих слів спільнокореневі за допомогою префіксів або суфіксів і запиши.
Дощ — _______________________
Кіт – ___________________________
Сон — _________________________
Земля– _________________________
Пісня — _________________________
7. Використовуючи суфікси -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк- добери якомога більше слів від запропонованих:
великий - _____________________________________________________________
світлий - ____________________________________________________________
зелений - ___________________________________________________________
ясний - _____________________________________________________________
брудний -_____________________________________________________________
8. Спиши речення, розкривши дужки.
1. Човен (до) плив (до) берега. 2. Річка (в) падає (в) озеро. 3. (На) подвір'ї (на) сипало багато снігу. 4. Вітер (з) ривав (з) дерев листя.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Самооцінювання
Познач (Як тобі було виконувати завдання?)
потрібна допомога важко
Дуже легко