Діагностувальна робота за темою «Пізнаємо взаємозв’язки у природі» 6 клас

Про матеріал
Головна мета діагностичної роботи полягає в оцінці рівня розуміння учнями взаємозв’язків між різними компонентами природного середовища та ролі людини в цих процесах. Конкретні цілі: перевірити, чи учні розуміють поняття екосистеми, біоценоз. З'ясувати, чи учні знають про різноманітність екосистем та їхні особливості. Оцінити, чи учні розуміють харчові ланцюги. Перевірити вміння учнів аналізувати взаємозв’язки між живими організмами та середовищем існування. Оцінити вміння учнів будувати ланцюги живлення.
Перегляд файлу

Діагностувальна робота за темою «Пізнаємо взаємозв’язки у природі» 6 клас

 

Рівень І (3 бали)

1. Наука яка вивчає взаємозв’язки між організмами та між організмами й середовищем, називається ... 

а) екологією             б) біологією               в) біогеографією

2. Продовжи речення. Сукупність живих організмів, які пристосувалися до спільного проживання в певному середовищі існування й утворюють з ним єдине ціле - це ... 

а) екосистема        б) екологія           в) умови існування           г) територіальне поєднання

3. Обери групи на які поділяють чинники середовища, які впливають на ріст, розвиток і активність організмів (3 правильні відповіді): 

а) чинники неживої природи                           б) чинники живої природи

в) вплив діяльності людини                            г) умови існування

4. Що є особливостями наземно-повітряного середовища? 

а) Повітря      б) Нерівномірний розподіл тепла і світла      в) Вітри      г) Усі відповіді вірні

5. На які біологічні явища впливають властивості повітря?

а) Фотосинтез          б) Поширення           в) Розмноження             г) Усі відповіді вірні

6. Послідовність організмів, пов’язаних харчовими зв’язками – це…?

 а) ланцюг живлення             б) пристосування

 в) мутуалізм                          г) конкуренція

 

Рівень ІІ (2 бали)

Дати визначення…

  1. Хижаки – це ...
  2. Симбіоз – це …

Рівень ІІІ (3 бали)

1. Установити відповідність:

1) Коменсалізм                     А) взаємовигідне співжиття організмів

2) Мутуалізм                         Б) тип взаємовідносин між двома видами, коли один  із них                                                                                             

                                                     живиться за  рахунок іншого та завдає шкоди

3) Нахлібники                       В) вид взаємозв'язків між живими організмами за якого один 

                                                     організм існує за рахунок іншого, не завдаючи йому шкоди

4) Паразитизм                       Г) організми-коменсали, які використовують організм хазяїна, не 

                                                    завдаючи  йому шкоди

2. Установити відповідність між організмами та їх пристосуванням до захисту:

1) Оса                                                        А) жалкі клітини

2) Гадюка                                                  Б) жало

3) Медуза                                                  В) трава

4) Зелений коник                                      Г) зуби

3. Установити відповідність між організмами та їх пристосуванням до захисту:

1) Кактус                                                    А) гіркий сік

2) Бузина чорна                                         Б) колючки

3) Кропива                                                 В) отрута

4) Полин                                                     Г) жалкі волоски

 

Рівень ІV (4 бали)

Дати розгорнуту відповідь…

  1. Що таке пристосування та яке їх значення?
  2. Складіть ланцюг живлення болота, лісу та водойми.

 

docx
Додав(-ла)
Тишкова Оксана
Додано
4 січня
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку