Дидактична абетка вчителя

Про матеріал
Дидактична абетка вчителя!Дидактична гра — це є спосіб передачі та надбання досвіду в комфортних, психологічних, емоційних, моральних умовах.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДИДАКТИЧНА АБЕТКА ВЧИТЕЛЯПідготувала студентка 248 групи,ЗНФВоловецька Уляна

Номер слайду 2

Активні форми вивчення предмета1. Лекція:а) проблемна;б) у стилі «ретро».2. Семінар:а) розгорнута бесіда, спільна бесіда;б) доповіді та повідомлення;в) розв’язання та складання задач;г) диспути;ґ) комбіновані.3. Урок — ділова гра.4. Урок — заочна мандрівка.5. Турнір ерудитів.6. Спільна презентація знань.7. Творчі завдання (завдання: знайти помилку):а) «Щоденник мандрівок, які не відбулися»;б) «Щоденник неймовірних подій».8. Розповідь на 1 хвилину.9. Завдання типу «Складіть «Пам'ятку».10. Урок роботи з додатковою літературою.11. Урок-бенефіс.12. Урок-тновела.

Номер слайду 3

Вимоги до сучасного уроку:1. Використання нестандартних форм уроку.2. Психологічний, емоційний, моральний комфорт усіх учасників навчання.3. Високий науковий рівень викладання.4. Ефективні методи та форми роботи на уроці.5. Розвиток пізнавальних інтересів учнів.6. Міжпредметний зв'язок.7. Самостійна робота.8. Диференціація та індивідуалізація навчання.9. Зворотний зв'язок між учнем та вчителем.10. Об'єктивність оцінювання.11. Результативність уроку.12. Оптимальність диференці¬йованого домашнього завдання.

Номер слайду 4

Дидактична гра — це є спосіб передачі та надбання досвіду в комфортних,психологічних, емоційних, моральних умовах:

Номер слайду 5

• «Знайди сховане слово».• «Розпутай павутиння».• «Проклади найкоротший шлях у лабіринті».• «Відшукай друга».• «Чомучки».• «Мовчуни». Дидактичні ігри :

Номер слайду 6

Дидактична гра — це природно й органічно організована пізнавальна діяльність. Дійсна педагогічна майстерність народжується, коли і дорослі, й діти відчувають радість від спільної роботи. Н. Крупська

Номер слайду 7

Допомога учневі . Завдання, які допомагають розвивати деякі недостатньо сформовані вміння та навички учнів. Уміння та навички, рівень яких є недостатнім. Завдання, які допомагають розвивати вміння та навички. Активне володіння поняттями1. Складати підписи до кросвордів 2. Складати означення за алгоритмом. 3. Загадувати поняття дієсловами, прикметниками.4. Складати тести до вивченого матеріалу. Встановлення закономірностей, логічних зв'язків1. Розв'язувати й складати логічні ланцюжки. 2. Будувати системи понять та інтелектуальних карт за темою.3. Алгоритм читання графіків, опис закономірностей, виражених графічно. 4. Складання опорних конспектів. Операція синтезу та узагальнення з використанням різноманітних термінів і понять1. Складання розгорнутого плану теми, розділу.2. Складання опорних конспектів. 3. Складання текстових конспектів. Аналіз аудіальної інформації1. Виконувати якнайбільше вправ, проговорюючи основні висновки вголос. 2. «Ви хочете сказати, що...». 3. Почуте на уроках аналізувати вголос. Візуальний канал приймання та опрацювання інформації1. Описати словами, що побачили—кіно, малюнок, об'єкт природи. 2. Здійснювати теоретичні експерименти зі зміною лінейних параметрів об'єктів. Тренування кінестетичного каналу сприйняття й опрацювання інформації1. Пояснити поняття «глухонемому» 2. Вчити поняття й терміни за допомогою карток (на одній сторінці — поняття, на другій — означення). 3. Складати системні поняття з карток. 4. Будувати моделі з підручного матеріалу. Планування1. Складати розгорнуті плани розділу, своєї відповіді. 2. Складати й виконувати тижневий план. Текстовий конспект1. Складати текстові конспекти. 2. Складати розгорнуті плани розділів, усної відповіді. 3. Готувати реферати. 4. Розгортати інформацію, яку представлено у вигляді малюнків, схем. 5. Описувати малюнки, схеми, усно або письмово. Розгортання інформації в текст1. Складати розповіді за планом, тезами, опорними словами. 2. Використовувати алгоритми. 3. Описувати графіки

Номер слайду 8

Завдання уроку Освітні:• формувати і розвивати в учнів наукові знання та вміння, необхідні для розуміння явищ і процесів, які відбуваються в природі, техніці, суспільстві, та для продовження освіти, знання основ наук (наукових фактів, понять, законів, теоретичних моделей);• формувати вміння й навички використовувати отримані знання на практиці (у стандартних і нестандартних умовах);• формувати в учнів уміння систематизувати результати спостережень, робити узагальнення й оцінювати їхню достовірність і сферу використання; • учити планувати експеримент;• учити використовувати мову даної науки для аналізу інформації;• формувати навички використання й роботи з лабораторним обладнанням, отримання й аналізу результатів виконаної роботи;• розширювати і поглиблювати знання школярів про надбання світової; державної, народної культури, наукові дослідження, роботи видатних учених;• учити міркувати над проблемою, яку висунув автор;• учити самостійно здобувати знання;• формувати практичні вміння та навички, необхідні для вільного володіння інформацією предмета;• підвищувати рівень освіченості учнів;• систематизувати, узагальнювати вивчене, закріплювати основні мовні вміння;• навчити…;• сформувати систему знань...

Номер слайду 9

Розвивальні• розвивати:— уміння використовувати методи індукції та дедукції;— уміння аналізувати та синтезувати, робити висновки й узагальнення;— уміння вирішувати завдання, експериментувати, технічно мислити;— потребу в естетичній досконалості;— логічне мислення через:* аналіз, співвідношення, порівняння, або узагальнення явищ, інформації фактів;* Добір і наведення прикладів, доводів, висновків;* Добір і систематизація матеріалу відповідно до основної теми;* логічно правильну побудову відповіді;* складання плану відповіді, тез, конспекту,* потребу в підвищенні мовної культури;* образне мислення;* навички грамотного та охайного письма;* потребу в знаннях;— алгоритмічне мислення через навчання працювати за інструкцією;• готувати учнів до самостійної зустрічі з мистецтвом;• готувати учнів до самостійної роботи з джерелами наукової інформації в школі та за її межами.

Номер слайду 10

Виховні:• формувати науковий світогляд і діалектичне мислення;• виховувати:—екологічне мислення й відповідну поведінку;—національну само обізнаність і патріотизм;—працелюбність, наполегливість в оволодінні знаннями;—бережливе ставлення до людини;—потребу в читанні;—інтерес до художнього слова;—потребу в спілкуванні з книжкою;—емоції та почуття; —самостійність;—почуття прекрасного засобами предмета;—охайність;—шанобливе ставлення до людей;—потребу в досконалому опануванні предмета;• озброїти учнів раціональним методом організації пізнавальної й практичної діяльності;• формувати культуру спілкування;• формувати естетичні смаки та потреби;• формувати читацьку культуру;• професійно орієнтувати в процесі вивчення основ наук; • економічно виховувати;• морально виховувати;• виховувати інтерес до вивчення предмета.

Номер слайду 11

Репродуктивний рівень знань — це знання фактів, явищ, правил, подій, дій та їх використання без істотних змін. Процеси мислення, які забезпечують функціонування знань на цьому рівні, теж мають репродуктивний характер. Учні розпізнають навчальну інформацію, уміють її описати, дати «готове» визначення, використовувати знайомі їм прийоми мислення. Знання, уміння й навички репродуктивного характеру най економніше забезпечені інформаційними методами навчання: розповідь, пояснення, виконання учнями тренувальних вправ, розв'язання задач за алгоритмами тощо. Рівень знань

Номер слайду 12

Конструктивний рівень знань — це знання, здобуті під час комбінування, переконструюванні знань першого рівня (за допомогою визначення головного, порівняння, узагальнення тощо). Мислення на цьому рівні має продуктивний характер. Конструктивного рівня досягають евристичними методами навчання: проблемне викладання, викладання з логічними завданнями, евристична бесіда, вирі-шення пізнавальних завдань та вправ, які потребують істотних змін у структурі знань.

Номер слайду 13

Творчий рівень знань — це знання та вміння, надбані під час самостійної пошукової діяльності учнів. Прийоми, які забезпечують цей рівень знань, також є творчими: учні самі визначають тему та завдання, формують гіпотезу й план пошуку, здійснюють пошук, узагальнюють гіпотезу, перетворюючи її на рішення, висновок, потім перевіряють отримані результати. Знання творчого рівня забезпечують евристичні та пошукові методи, які й спонукають учнів до самостійної творчої діяльності: вивчення історії рідного селища, творчої спадщини письменника-земляка... Цього рівня досягають, як правило, у старших класах, а в середніх і початкових можливі тільки елементи пошуку.

Номер слайду 14

Самостійна робота з підручником на уроці1. Знайти в тексті й прочитати відповіді на запитання, які розкрито одним реченням.2. Знайти в тексті й прочитати зв'язну відповідь на запитання вчителя.3. Знайти в тексті й переказати своїми словами відповідь на запитан¬ня вчителя чи учня.4. Визначиш головну думку частин тексту, виділених учителем.5. Поділити текст на частини, визначити головну думку, переказатичастина6. Скласти простий або складний плав, переказати за планом своїми словами.7. За текстом підручника скласти схему-конспект.8. Прокоментувати ілюстрації підручника9. Словникова робота (знайти в тексті пояснення нових слів і понять).10. Вибрати матеріал за системою запитань.11. Зробити порівняння (за текстом, за ілюстраціями).12. Довести..., посилаючись на факти підручника13. Знайти в тексті:а) причини деяких явищ;б) зв'язок між явищами;в) встановити наслідки.14. Доповнити розповідь вчителя матеріалом з підручника.15. Знайти помилку в запропонованих завданнях, використовуючи текст підручника.

Номер слайду 15

Типологія та структура уроку(за. О. Оніщуком) Урок засвоєння нових знань:1. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань.2 Повідомлення теми, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності3. Повторення та первинне усвідомлення навчального матеріалу, зв'язок із вивченим раніше.4. Узагальнення та систематизація знань.5. Підсумки. Домашнє завдання.

Номер слайду 16

Урок засвоєння навичок та вмінь:1. Перевірка домашнього завдання, контроль і корекція опорних знань та практичного досвіду учнів.2. Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.3. Вивчення нового матеріалу (вступні вправи).4. Первинне застосування знань (вступні вправи).5. Застосування знань у стандартних умовах (тренувальні вправи).6. Творче перенесення знань та навичок у нові умови (творчі вправи).7. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Номер слайду 17

Урок використання знань, умінь, навичок:1. Перевірка домашнього завдання, контроль і корекція опорних знань учнів.2. Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.3. Осмислення змісту й послідовності використання практичних дій.4. Самостійне виконання завдань під контролем учителя.5. Узагальнення та систематизація учнями результатів роботи.6. Звіт учнів про виконання та результати роботи.

Номер слайду 18

Урок узагальнення й систематизації знань:1. Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.2. Актуалізація та корекція опорних знань.3. Повторення й аналіз основних фактів, подій, явищ.4. Повторення, узагальнення й систематизація понять, засвоєння відповідної системи знань.5. Підсумки. Домашнє завдання.

Номер слайду 19

Урок перевірки, оцінки й корекції знань1. Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.2. Актуалізація опорних знань (фронтальна бесіда).3. Перевірка знання учнями основних понять (письмове опитування 8-10хв).4. Перевірка глибини осмислення учнями знань і ступеня їх узагальнен¬ня (самостійна робота на заповнення узагальнювальних таблиць).5. Використання учнями знань у стандартних умовах(виконання вправ за зразком та відомим способом).6. Використання знань у нових умовах (творчі завдання).7. Перевірка, аналіз та оцінка виконання завдання.8. Підсумки уроку. Домашнє завдання. Комбінований урок – (проводять переважно в початковій школі, у середній — дуже рідко, а в старшій — як виняток) передбачає перевірку знань і засвоєння нових знань.

Номер слайду 20

Успіх потрібен і вчителю. Успіх учителя й учительський успіх—поняття різні, це не синоніми. Учительський успіх — поняття професійне. Успіх учителя — по¬няття особистісне, а вже потім професійне. Учитель уміє й мусить знати свої можливості й стан. Чи не відчуваєте, ви тривожного очікуванні ви зможете відповісти на це запитання, якщо відповісте на подальші твердження.• Ви з важкими почуттями йдете на роботу, а додому— з полегшенням, хоча раніше такого не було.• Вам здається, що діти неохоче виконують ваші вимоги, а їхні по-смішки— іронічні. .• Ви переконалися, що «важкі учні»—ледарі й не хочуть навчатися. Від них завжди можна очікували брутальності• Ви болісно реагуєте на успіхи колег.• Якщо раніше ви вислуховували скарги колег про тяжку педагогічну працю, то тепер й самі починаєте розмову на цю тему. Якщо якийсь стан ви позначили знаком «+», вам притаманний синдром тривожного очікування. Спробуйте у визначених ситуаціях поводитися спокійно, врівноважено, доброзичливо і побачите, що ваша поведінка та психологічний стан змінюються на краще.

Номер слайду 21

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
28 березня
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку