Презентація "Готовність до змін: подолання мотиваційної кризи вчителів. "

Про матеріал
У презентації до виступу на педраді " Готовність до змін: подолання мотиваційної кризи вчителів " висвітлюються методи та прийоми мотивації до активної діяльності учасників освітнього процесу в умовах реформи НУШ.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Готовність до змін: подолання мотиваційної кризи вчителів. Підготувала вчителька української мови та літератури КЗО «СЗШ № 15» ДМРДемченко Мирослава Валентинівна

Номер слайду 2

УЛЮБЛЕНИЙ УЧИТЕЛЬВелика виховна сила школи народжується там,де у людини, перед  якою тільки  відкривається життя, є улюблений учитель. Василь Сухомлинський 

Номер слайду 3

СУЧАСНИЙ УЧИТЕЛЬ 

Номер слайду 4

ГОТОВНІСТЬ ДО ЗМІН А. Маслоу, класик гуманістичної психології, зізнається, що мало зустрічав людей, які б свідомо покращували себе, здійснювали б самореалізацію, верхньої межі якій не існує. Натомість людям притаманний комплекс Іони, згідно з яким вони відмовляються від саморозвитку, жертвуючи навіть соціальним визнанням, яке енергетично живить людину. Так виникає гра «на пониження» - опускається планка досягнень, все біднішим стає внутрішній світ.

Номер слайду 5

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛАОтже, мотиваційну кризу переживають не лише педагоги. Фахівець з емоційного лідерства, коуч Алла Мартинова рекомендує не боятися змін, позбавитися «магії чисел», «рухатися в групі» та «привласнити» реформу.  

Номер слайду 6

ДАЙТЕ СОБІ ЧАС НА АДАПТАЦІЮНе варто чекати від себе фантастичних змін, що відбудуться миттєво. Психологи радять застосувати правило 70%: не намагайтеся врахувати абсолютно все щодня, робіть хоча б дві третини. У будь-яких змін є етапи.

Номер слайду 7

ПЛАНУВАННЯ РЕСУРСІВ ЧАСУ 

Номер слайду 8

ЕТАПИ ЗМІН Перші кілька місяців фахівці зазвичай переоцінюють свої сили. Думають, що їхні ідеї, досвід та креативність дадуть потрібний результат одразу. На цьому етапі люди схильні «заганяти» себе: гостро реагують на невдачі, забувають про елементарне, коли пробують щось нове. Другий етап змін — ностальгія за минулим. Він триває близько півроку. У цей час у вчителя може з’явитися роздратування, невпевненість у собі, увага лише до недоліків реформи. Виникає величезна спокуса робити все по-старому. Третій етап — це прийняття. Лише з цього моменту нововведення стають звичайною частиною роботи, навіть якщо поки не все виходить. 

Номер слайду 9

ПОРТРЕТ СУЧАСНОГО УЧНЯ мобільнийспівпрацює завжди й з усімазростає в соцмережахнавчається скрізь і будь-коли 

Номер слайду 10

ВІДШУКАЙТЕ ПРАВИЛЬНИЙ НАСТРІЙ Радіти новому, бо працювати по-старому вже не вийде, залишається або жити в постійній напрузі, або шукати правильний настрій. Варто визначити «плюси» змін, що важливі саме для вас. Можливо, нові технології — це цікаво. Або ж «апгрейд» дозволить працювати більш сучасно і підвищить ваші шанси на ринку праці.  

Номер слайду 11

ГУМОРВикористовуйте будь-яку можливість для гумору. Леся Українка писала: «Щоб не плакать, я сміялась». У важкі для країни часи почуття гумору підвищує рівень життєстійкості та адаптивних можливостей психіки. Розповідайте «смішинки», кумедні історії або просто діліться незабутнім досвідом. Який би предмет ви не викладали, можна пов’язати його з реальними ситуаціями, ви одразу помітите щире зацікавлення учнів. 

Номер слайду 12

РУХАЙТЕСЯ В ГРУПІ Пам’ятайте, що ви — не одні. Ваших колег також турбують зміни, неминучість перенавчання. Страхів легше позбутися в групі. Не мовчіть, діліться з колегами — у них теж є проблеми.

Номер слайду 13

ПОЗБАВТЕСЯ «МАГІЇ ЧИСЕЛ» З 1 вересня всі враз почнуть працювати по-новому. Можливо, у рамках держави по-іншому й неможливо. Однак на особистому рівні це не працює. Щоб не відчувати підвищену тривожність у певний день, спробуйте вже зараз впроваджувати елементи реформи. Наприклад, щоб адаптуватися до викладання з мінімумом домашніх завдань, перевірте зараз, як ваш клас може працювати без письмових завдань. Відведіть на це тиждень чи хоча б кілька днів.

Номер слайду 14

АЛЬТЕРНАТИВИ ОЦІНКАМ Наліпки чи фішки. Наприклад, зібравши 5 наліпок/фішок, здобути звільнення від домашнього завдання, отримати автоматичну оцінку за самостійну роботу тощо. Трекери. Запропонуйте учням певне заохочення за старанність та відповідну результативність. Наприклад, якщо усі учні упродовж місяця виконуватимуть домашні завдання/ не отримуватимуть зауважень за поведінку під час уроку/ матимуть результати не менше 6 балів та інше, то на них очікуватиме певний заохочувальний сюрприз. Заохочувальні бали. Накопичувальна система балів. Наприклад, за кожні 5 балів, отриманих за усні відповіді, учень отримує 10 балів у журнал.

Номер слайду 15

ЗМІНІТЬ ІМІДЖУчитель звикає до певної самопрезентації. Нюанс у тому, що перехід від школи знань до школи компетенцій передбачає заміну вчителя-лектора на вчителя-умільця. Доведеться частіше наводити приклади з життєвого досвіду, мислити практично, демонструвати, захоплювати виконанням. Якщо раніше ви відчували себе швидше знавцем, теоретиком, «супернянею», то тепер про себе слід подумати як про майстра, наставника.

Номер слайду 16

ПРОГНОЗУЙТЕ РЕАКЦІЮ БАТЬКІВЩоб не виникло відчуття «експерименту над дітьми», краще працювати на випередження: чітко роз’ясніть батькам усі нюанси реформи. Познайомтеся з батьками якомога раніше і якомога детальніше. Це дозволить передбачити, хто саме і чим може бути незадоволений. Варто прояснити індивідуально те, що викликає занепокоєння. Це дуже важливо, адже реакцію від батьків викладачі сприймають як зворотний зв’язок.

Номер слайду 17

ІНТЕРАКТИВНІ ФОРМИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ1. Сімейні клуби. 2. Дискусія: круглий стіл, симпозіум, дебати.3. Інтерактивні ігри.4. Тематичні акції.

Номер слайду 18

ФОРМИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ

Номер слайду 19

«ПРИВЛАСНІТЬ» РЕФОРМУЗміни та новації, «спущені згори", люди сприймають важче, ніж ті, які ініціюють самостійно. Зараз легше буде тим, хто очікував змін чи брав участь у підготовці реформи. Потрібно налаштувати себе, що ці зміни — саме те, що потрібно вам. Реформа обіцяє вчителю більше творчої свободи та самостійності і менше перевірок, контролю та вказівок.

Номер слайду 20

«ПРИВЛАСНІТЬ» РЕФОРМУЩоб якнайкраще підготуватися до майбутнього, нинішнім та прийдешнім поколінням потрібно здобувати наступні навички: критичне мисленнякомунікаційні навичкиемоційний інтелектаналітичні здібностітехнічні навички (STEM)

Номер слайду 21

УДОСКОНАЛЕННЯ – ЦЕ ЗМІНИБезумовно, фах учителя дуже нелегкий, він дуже складний. Він вимагає серця доброго, чуйності великої. Тому що ми маємо справу — як артист, так і учитель — з живим матеріалом, з живою душею, з відкритими очима. Наталія Ужвій, акторка театру та кіно. Удосконалення – це зміни, бути досконалим – означає змінюватися постійно. Вінстон Черчилль

Номер слайду 22

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
28 березня
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку