Дидактична гра для дітей старшої групи
«Чому виникає пожежа?»
Програмовий зміст: розширювати знання дітей про значення вогню в житті людини та шкоду під час необережного поводження з ним; розвивати мислення, мовлення, спостережливість, пам`ять, виховувати відповідальне ставлення до власної безпеки, бажання самостійно працювати, уміння працювати в групі.
Обладнання: предметні картки із зображенням причин виникнення загорання (запальничка, ввімкнена газова плита на якій лежить рукавичка, ввімкнена газова плитка над якою розвішена білизна, ввімкнена газова плита, ввімкнена праска, ялинка з ввімкненою гірляндою залишена без нагляду, балон з газом, каністра з дизельним паливом, бенгальський вогонь, розетка, камін, свічка, салют, туристичний вогонь, обігрівач, грозова хмара, сірники, сонце, замикання дротів, сигарета, мольберт,
фішки ( шоколадні смайлики по кількості предметних карток).
Хід дидактичної гри
(Діти сидять на стільцях на півколом, перед ними стоїть мольберт на якому предметні картки. )
Вихователь: Діти,зараз ми з вами пограємо у гру яка називається «Чому виникає пожежа?».
(Перед мольбертом стоїть стіл на якому лежать картки в формі вогника з зображенням речей, які можуть призвести до пожежі на магнітах.)
Вихователь: Погляньте, на мольберті є картки із зображенням причин виникнення загорання. Вам потрібно вибрати картку та розповісти, яка саме причина виникнення пожежі на ній зображена та навести приклад того, як можна її запобігти , за що отримаєте ось таку фішку. Виграє той, у кого виявиться більше фішок до кінця гри.
ПРАВИЛА ГРИ: ви не повинні заважати один одному, при необхідності можна доповнювати відповіді товаришів, не викрикувати підказки з місця.
Наприклад: На картці зображена розетка в яку підключено багато електроприладів, через це вона перегрілася і відбулася пожежа. Для того щоб такого не сталося треба вимикати з розетки прилади якими не користуєшся, та не перенавантажувати розетку.
(Розповідь дітей.)
Вихователь: Тож скажіть, вогонь наш друг чи ворог? (Відповідь дітей: Вогонь може бути другом, якщо ним обережно користуватись та не залишати без нагляду.) Молодці, діти, ви чудово впоралися з завданням, тож давайте порахуємо у кого більше фішок. (підрахунок фішок та визначення переможця).
Приклад картинок до гри.