Галина Дудар
Вчитель-методист
ТЗОШ І-ІІІ ст. №19.
м. Тернопіль,
6 клас. Множення і ділення звичайних дробів
Флеш-картки для перевірки і закріплення теоретичних знань з теми
Щоб помножити дріб на натуральне число, |
число помножити на цей дріб. |
Щоб помножити дріб на дріб, треба |
то ці числа є взаємо-оберненими. |
Щоб знайти число, обернене до мішаного числа, треба |
записати відсотки у вигляді дробу і помножити число на отриманий дріб. |
Оберненим числом до натурального числа с є дріб, |
перевірити , чи дорівнює їх добуток одиниці. |
Числом, оберненим до числа 1, |
чисельник помножити на чисельник, а знаменник на знаменник. |
Щоб знайти число, обернене до десяткового дробу, треба |
не існує. |
Якщо добуток двох чисел дорівнює одиниці, |
це число помножити на знаменник даного дробу. |
Щоб знайти дріб від числа, треба |
треба його чисельник помножити на це число, а знаменник залишити без зміни |
Якщо одиницю поділити на дріб, то |
переставною і сполучною властивостями множення. |
При винесенні спільного множника за дужки користуються |
у якого чисельник дорівнює 1, а знаменник- число с. |
Щоб знайти відсоток від числа, можна |
перетворити його у неправильний дріб і поміняти місцями його чисельник і знаменник . |
Обернене число до числа 0 |
отримаємо число, обернене до даного дробу. |
Щоб поділити звичайний дріб на натуральне число, можна |
записати його неправильним дробом, а тоді записати обернене до отриманого дробу. |
При спрощенні виразів, які є добутком числових і буквених множників користуються |
значення дробу поділити на даний дріб. |
Щоб перевірити, чи є числа взаємно-оберненими, треба |
розподільною властивістю множення. |
Щоб знайти число за значенням його дробу, треба |
є число1. |
Опитування можна провести у вигляді гри. Є 16 карток (їх спочатку треба видрукувати і порозрізати). Восьмеро учасників вибирають навмання по дві картки – одну з початком речення, друга- із закінченням. Після цього ведучий (учитель, чи один з учнів ) проказує лічилку, щоб визначити, хто з учасників почне. Перший учасник зачитує своє запитання, інші шукають серед своїх карток відповідь. Той , хто знайшов, відповідає. І після цього зачитує своє запитання. І так, доки не буде дано відповіді на усі запитання. Усі учні слідкують за запитаннями і відповідями на них, якщо потрібно, виправляють, аналізують, наводять свої приклади ( чи контр-приклади). Таким чином більшість учнів будуть активними учасниками цієї навчальної гри.
Гру можна провести і як на початку уроку для актуалізації, так і на завершальному етапі для закріплення вивченого матеріалу.