Дидактичні ігри для дітей дошкільного віку (виготовлені власноруч).
Мета : сприяти розвитку пізнавальної діяльності, інтелектуальних операцій, що преставляють собою основу навчання. Для дидактичних ігор характерна наявність завдання навчального характеру - навчальної задачі. Актуалізація досвіду, повторити, уточнити, закріпити набуті знання і уявлення про природні явища, працю і побут людини. Гра є основним засобом навчання і виховання, за допомогою яких вихователь готує дитину правильно сприймати об'єкти і явища навколишнього світу.
«Де сховалось сонечко?»
Мета: вчити дітей співвідносити предмети за кольором, використовуючи прийом накладання , впізнавати комаху за частиною зображення. Розвивати мислення, уяву.
Матеріал: силуетні картинки осіннього листя і жуків-сонечка різних кольорів.
Завдання:
«Шнурівочка»
Мета: розвивати дрібну моторику рук, орієнтування в просторі. Формувати вміння нанизувати предмети, відповідно до завдання. Закріплювати кольори, та рахунок в межах п’яти. Виховувати терпіння.
Хід гри:
В кишеньці знаходяться предмети-грибочки для нанизування. Діти вибирають грибочки і нанизують на шнурки та макет їжачка.
Завдання:
1. Дістати із кишеньки грибочки.
2. Нанизати грибочки відповідно до кольору шнурка.
3. Нанизати почергово великі і малі грибочки.
4. Нанизати грибочки за певною кількістю, вказаною дорослим.
«Кольорова мозаїка»
Мета: розвивати дрібну моторику рук, уяву. Вдосконалювати знання дітей про кольори, величину, форму.
Обладнання: гудзики (закрутки), шаблони малюнка.
Хід гри:
Розглянути різноманітні ґудзики. Назвати кольори, величину, форму.
Завдання:
«Склади смішарика»
Мета: вчити дітей бачити цілісний образ, складати картинку з чотирьох частин за зразком , формувати вміння визначати яка з частин відсутня на картинці, розвивати інтерес, мислення, виховувати волю, цілеспрямованість, позитивне ставлення до героїв знайомого мультфільма.
Матеріал: картки розрізані на чотири частини.
Завдання:
- склади ціле з частин;
- впізнай і назви мультиплікаційного героя.-
«Склади квітку»
Мета: вчити бачити ознаки сезонних змін у погоді, рослинах, поведінці тварин, житті та праці людей; встановлювати логічні зв’язки, відбирати явища природи відповідно до пори року, формувати уміння дітей розрізняти пори року та знати їх характерні особливості
Матеріал: ілюстрації (зима, весна, літо, осінь)
Послідовність виконання завдань:
«Підбери колір»
Мета: вивчати назви кольорів, вчити співвідносити за кольором, розвивати сенсорну сферу дітей, формувати вміння вживати роди прикметників.
Перед початком роздрукувати і вирізати картинки. Можна заламінувати їх та використати клейкі липучки.
Хід гри
Розкласти картинки у віконечка на смужках такого ж кольору.
Якого кольору хмаринка(синього), лимон (жовтого), помідор (червоного), квітка (рожевого)?
Звертати увагу на правильне вживання форм чоловічого, жіночого та середнього роду.