Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом патріотичного виховання розкриває такі завдання:
Освітні завдання: розширити й уточнити уявлення дітей про рідну Україну, її минуле та сучасність, формувати знання про славних козаків України, їх спосіб життя, звичаї, та обряди; узагальнити знання дітей про українську символіку та її значення; формувати вміння створювати незвичні об'єкти за допомогою ТРВЗ, продовжувати формувати математичні поняття, закріпити назву цифр в межах 10,за допомогою мовних ігор збагачувати словник словами-діями та розуміти їх лексичне значення; розвивати інтерес до історії минулого нашої Батьківщини, виховувати почуття гордості за українській народ та державу, розвивати самосвідомість, уяву, креативність.
Дошкільний навчальний заклад № 2
Санаторного типу туберкульозного профілю
Прилуцької міської ради Чернігівської області
« Козаки в колисочках підростають знов »
( інтегроване заняття з пріоритетом патріотичного виховання)
( старша група )
Підготувала і провела
вихователь Лісовець Олена Павлівна
2015 р.
Освітні завдання: розширити й уточнити уявлення дітей про рідну Україну, її минуле та сучасність, формувати знання про славних козаків України, їх спосіб життя, звичаї, та обряди; узагальнити знання дітей про українську символіку та її значення; формувати вміння створювати незвичні об’єкти за допомогою ТРВЗ, продовжувати формувати математичні поняття, закріпити назву цифр в межах 10,за допомогою мовних ігор збагачувати словник словами-діями та розуміти їх лексичне значення; розвивати інтерес до історії минулого нашої Батьківщини, виховувати почуття гордості за українській народ та державу, розвивати самосвідомість, уяву, креативність.
Матеріал: картинки національних символів, матеріали до д/гри « Частинки – цікавинки », « Народні ремесла », булава, карта України, елементи для створення аплікації, цифри від 1 до 10.
Попередня робота: читання віршів про Україну, перегляд мультфільмів про козаків, розгляд картинок із зображенням одягу, зачісок та житла козаків.
Словник: козак, ремесла, отаман, герб, прапор, національні символи.
Хід:
( Звучить пісня про козаків, діти заходять до залу, де стоїть український куточок – стіл прикрашений рушником, біля столу стоїть сонях. Діти підходять до цього куточка.)
Дитина:
Україна – це небо блакитне,
А в тім небі зірки золоті,
Сяють нам з високості привітно
Ці два кольори, ніжні й прості.
Україна – це жовта пшениця
І блакитні волошки у ній.
Гей як любо кругом – подивися,
В цій країні коханій моїй!
Вих. Діти, нашу країну треба любити і пишатися нею. А ще найголовніше треба знати та шанувати її сиву історію. Минають дні, роки, все більше і більше від нас віддаляється минуле, забуваються події, імена.
На світі можна втратити багато
Найбільша втрата – пам’ять поколінь.
Це для народу рівнозначно страті,
Минуле невіддільне,наче тінь!
Тож давайте разом з Вами доторкнемося серденьком до славної сторінки нашої країни – історії козацького роду.
Малята, а ви любите подорожувати? ( відповіді дітей ) Тому я вас запрошую до захоплюючої подорожі в минуле нашої країни. А як ви гадаєте за допомогою чого можна подорожувати?( відповіді дітей літаком,....)
Так, усім цим транспортом можна подорожувати, але не в минуле. Щоб здійснити нашу подорож я вам пропоную скласти власну машину часу з ось цих елементів.( діти викладають на мольберті машину часу )
Вих. Ну от наша машина й готова! Давайте тепер станемо всі навколо неї заплющимо очі і вирушимо в подорож. ( звучить чарівна мелодія а ми в цей час робимо крок вперед, крок назад, нахили вліво-вправо обертаємось навколо себе.)
Вих. Дітки, ось тільки погляньте ми опинилися в минулому. Ой які ж гарні, старовинні будиночки нас оточують. Ми з вами прибули в ті часи, коли жили козаки. Ось погляньте до нас іде найголовніша людина господар цього села – козак Панас. Він нас запрошує до себе на гостину, щоб познайомити нас зі своїм життям та побутом.
Козак Панас: Вітаю вас малята! А ви знаєте, що означає слово «козак» ?
Діти: Козак – це вільна людина.
Слово « козак » походить від слова « коза-дереза», бо навесні і восени козаки носили одяг з козячої шкіри шерстю догори.
Козак – це українець.
Козак Панас : Молодці малята ви дійсно знаєте хто я такий. Ну що ж продовжимо знайомство. А ви хочете стати козачатами? ( відповіді дітей )
Тоді вам потрібно виконати цікаві завдання і я вас прийму в козачата.
Вих. То ж приготуйтесь і будьте уважні
Кмітливі розумні
Завдання виконувати починайте, перемогу здобувайте. Малята давайте сядемо за столи і трішки перепочинемо та послухаємо господаря цього села.
Козак Панас: Малята козаки були дуже кмітливими і любили розв’язувати складні завдання, тому вашим завданням буде відгадати цікаві загадки та віднайти і показати відповідну цифру.
Вих. Ну що ж ми готові!
ВПРАВА « ЗАГАДКИ-ЦІКАВИНКИ »
1. Чотири індики
Бігло в черевиках.
Скільки черевиків
У чотирбох індиків? ( 8)
А ви знаєте,що в цьому селі живуть півні і вони рано-вранці будять козаків. 2. Два півники, два півники,
В саду в’язало віники.
Дві курочки, дві курочки,
Підмітало ними вулички.
Ти назвеш мені число –
Скільки всіх птахів було? (4)
А ще влітку в селі на болоті люблять заводити веселі пісні зелені жабенята.
3. Скачуть жабки ква-ква-ква
Ой яка м’яка трава
Тут чотири - там їх дві
Скільки жабок у траві? ( 6)
Вих. Ну що козаче сподобались тобі наші відповіді?
Козак Панас: Так ви молодці. І я вам приготував ще одне завдання. Відгатайте ремесла.
Вих. Козаки були дуже майстровиті, вони вміли малювати, шити, виготовляти різні вироби з глинги, дерева. Тому нам потрібно підібрати картинки, що означають певне ремесло.
Д/Г « РЕМЕСЛА УКРАЇНИ »( діти за столами викладають квіти ремесла а потім називають їх)
Вих. Ну що ж малята ми впорались із цим завданням, і я вам пропоную трішки відпочити.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА « КОЗАЧАТА »
Ми проворні козачатка,
Спритні хлопчики й дівчатка
Вгору високо стрибаєм
Ніжки високо піднімаєм
Вліво вправо нахилились
Працювати не стомились.
Вих. Малята ми перепочили і можемо далі продовжувати нашу подорож.
Козак Панас: Діти козаки дуже шанували Батьківщину і знали про неї все про її символи також.Тому щоб стати справжніми козаками я вам пропоную пограти в гру « Частинки-цікавинки».
Вих. Діти погляньте, яка гарна квітка є в нас. Погляньте вона нам щось приготувала на своїх листочках. Так це конверти в яких є завдання. Т ому підійдіть і кожен візьміть конверт і почнемо виконувати завдання.
Д/Г « ЧАСТИНКИ-ЦІКАВИНКИ».
Вих. Малята ви молодці гарно впорались із завданням. А тобі козаче сподобалось?
Козак Панас: Так ви мене потішили і тому я вам приготував ще одне завдання, щоб перевірити вашу кмітливість. Розгадайте кросворд, в якому зашифровані символи нашої держави.
Вих. Малята нам потрібно з вами розгадати кросворд.Ось погляньте, в мене в руках справжня козацька булава з нею ми і почнемо гру. До кого вона в руки потрапила то і продовжує гру.
Гра « Національний кросворд»
1. Який символ української держави складається з жовто-блакитних кольорів? (прапор).
2. Як іще називається герб України? (тризуб).
3. Оберіг, який вишивали власними руками? (рушник).
4. Столиця України? (Київ).
5. Урочиста державна пісня України? (гімн).
6. Кущ з яскраво-червоними ягодами, символ України? (калина).
Вих. Ой які ж ви в мене кмітливі. А ти як гадаєш козаче?
Козак Панас: Так ви дійсно розумнички! І тому я приготував для вас останнє завдання, щоб перевірити, які ви добрі та щирі.
Вих. Наша країна Україна багата отакими гарними, щирими малятами-козачатами як ви, які підростуть і будуть її захищати. Тож давайте подаруємо їй по квіточці, щоб вона була завжди багатою, родючою і ніколи не знала горя.
ТВОРЧА ГРА « УКРАЇНА »
Малята візьміть по квіточці підійдіть до карти України і подаруйте їй квіточку.
Козак Панас: Ви виконали всі мої завдання і тому я вас приймаю до козачат і на згадку вам дарую ось цю булаву. Допобачення.
Вих. Ми дітвора українська
Хлопці та дівчата
Хоч не міцні в нас ще руки
Та душа завзята
Бо козацького ми роду
Славних предків діти
І в садочку ми вчимося
Рідний край любити.