Конспект інтегрованого фізкультурно - оздоровчого заняття в старшій групі
«Вже й зима»
Програмне зміст:
Матеріал та обладнання:
Під музику діти заходять до залу.
Вихователь: Зима негадано - неждано
Прийшла на чорні поля.
Ще вчора була туманна
Дощем одягнена земля.
Дерева жалібно скрипіли,
Холодні струмки текли...
І раптом налетіли хуртовини
І стільки снігу намели!
Діти співають пісню «Зимова казка» сл.А.Усачев, муз. А. Пінєгін.
Дитина: Білий сніг пухнастий
У повітрі кружляє
І на землю тихо
Падає, лягає.
Дитина: Випав сніг, але от досада -
Не готові ми до зими.
Застуджуватися нам не треба.
Зробимо масаж собі!
Діти роблять собі масаж, запобігає застуду:
Щоб горло не боліло -
Ми його погладимо сміливо.
Щоб не кашляти, не чхати -
Треба носик розтирати.
Лоб ми теж розітремо -
Долоньку ставимо козирком.
Знаємо, знаємо: «так-так-Так!
Нам застуда не страшна!»
Вихователь: По сніжку ми всі підемо,
Ніжки розминати почнемо.
Під мелодію російської народної пісні «Як на тоненький льодок випав біленький сніжок» діти виконують гімнастику для стоп:
Випав білий сніжок. Ходьба по колу на носках,
Зібралися ми всі в кружок. зберігаючи гарну поставу.
Сніг, сніг, білий сніг, Ходьба на місці, не відриваючи від підлоги шкарпетки,
Засинає він нас всіх! намагаючись піднімати вище п'яти.
Ми на саночки сідаємо Ходьба з сильно розведеними в сторони
І під гірку швидко мчимо. носками ніг.
Сніг, сніг, білий сніг,
Мчимо ми швидше за всіх! Перекати з носка на п'яту, стоячи на місці.
Діти всі встали на лижі, Ходьба перекатом з п'ятки на носок,
Один за одним рушили. корпус тримати прямо, дивитися вперед.
Сніг, сніг, білий сніг, Стоячи на місці, підніматися на носки
Кружляє, падає на всіх! і опускатися на всю стопу.
Вихователь: Ну ось тепер ми готові до походу в ліс. Подивимося, як же там настала зима. Надягаємо лижі.
Діти виконують комплекс загальнорозвиваючих вправ:
«Лижник»: імітація ходьби на лижах протягом 1,5 - 2 хвилин. На видиху вимовляти: «м - м - м - м».
«Дерево»: ноги і тулуб стоять нерухомо, а руки і пальці імітують коливання гілок на вітрі. Діти намагаються дихати гранично економно, неглибоко.
Стоять дерева в інеї -
То білі, то сині.
«Птах»: рука виводиться вперед на 45° від тулуба, великим пальцем вниз. Потім відводиться вгору і вбік. Повторити 8 разів кожною рукою.
На дерева подивися -
Прилетіли снігурі.
«Пінгвін»: руки притиснуті до тулуба, кисті вивернуті назовні. По черзі піднімати руки в сторону, потім приводити їх до тулуба.
У снігура давайте запитаємо:
- Хто перший проводжає осінь?
Снігур відповів нам негайно:
- Звичайно ж, пінгвін, друзі!
Зустрічає зимушку пінгвін,
Гуляючи важливо серед крижин.
«Будуть на зиму дрова»: встати на пари, взявшись за праві руки, ліву руку заховати за спину і імітувати рухи пильщиков, примовляючи:
Ми зараз колоду розпиляємо,
Пиляємо - пиляємо, пиляємо - пиляємо.
Раз - два, раз - два!
Будуть на зиму дрова!
«Ковзанярі»: діти імітують рухи ковзанярів під «Вальс» Е. Макарова
Блищать ковзани, блищить каток,
Пухнастий сніг іскриться.
Одягни свої ковзани, дружок,
Спробуй покататися!
Вихователь: Ну, ось ми і на узліссі. Подивимося, що робиться в лісі.
Дитина: Зима, зимонька - зима
Побілила терема...
Круто гай побілила,
Зайцю шубку замінила.
Вихователь показує білого зайчика, діти запитують у нього чи любить він зиму, сніг.
Гра «Сніг. Добре - погано».
Вихователь : А наші діти, зайчик, ще дуже люблять мокрого снігу ліпити.
Діти, проговорюючи текст, виконують руху пальчикової гри «Майстра»:
Якщо тільки захочемо, Плескання в долоні.
Все снігу змайструємо.
Ліпить Толя колобок, Робити рухи, як ніби
ліплять сніжок.
Ліпить Таня теремок, З'єднати руки над головою.
Ліпить Світла різних риб. З'єднати долоні і робити ними
рухи вправо - вліво.
Ліпить Саша білий гриб. Одну руку стиснути в кулак, другий
рукою накрити її як шапочкою.
Вихователь: А хочете, хлопці, дізнатися у зайчика, що він любить робити?
Діти співають попевку «Зайчик, зайчик, де бував?» М. Скребкової. Діти проспівують питання, педагог - відповіді зайчика. (останній відповідь: «Я морквину добував»).
Вихователь: Молодець, зайка, що любиш морквину. Наші діти її дуже люблять. Зараз вони тобі розкажуть, чим вона корисна (у моркві багато вітаміну «А», а він корисний для того, щоб не боліли очі, щоб було хороше зір). А ще для того, щоб були у нас здорові оченята, ми з хлопцями робимо гімнастику для очей.
Діти виконують гімнастику для очей «Сніжинки»:
Закружляли, закрутилися «Ліхтарики»
Білі сніжинки.
Вгору злетіли білою зграєю Підняти руки вгору і
Легкі пушинки. подивитися на них.
Трохи затихла зла завірюха - Повільно опустити руки і
Вляглися всюди. простежити за ними поглядом.
Заблистали, наче перли, - Розвести руки в сторони і
Всі дивуються дива. простежити за ними поглядом.
Заіскрилися, заблищали Виконувати рух руками
Білі подружки. «ножиці»
Заспешили на прогулянку Крок на місці.
Діти і бабусі.
Вихователь: А зараз все покружляли, покружляли - все в зайчішек перетворилися!
Дитина: Сніг падає, падає,
Тепер зима надовго.
І зайці в лісі радіють -
Сховаються під ялинкою.
Ти, вовченя, подивися,
Наших зайців наздожени!
Проводиться гра «Зайці і вовк»
Вихователь: (на фоні колискової «Спокійної ночі» з серії «Happybaby»):
Чуєте, в лісі стає все тихіше і тихіше -
Скоро ніч прийде - темряву принесе.
Всі вже звірі сплять і вам, зайчатам
Спати велять.
Діти лягають на спину, витягають руки вздовж тулуба, закривають очі і відпочивають під колискову, намагаючись розслабити всі м'язи. (Музика звучить тихіше)
Вихователь:Всі звірі нехай сплять. В лісі краса і спокій, а нам пора вже додому (діти кружляють, «перетворюються» з звірят у хлопців). В групу підемо тихенько, навшпиньках, щоб не розбудити звірів. Пройдемо через ворота так тихо, щоб вони не закрилися.
Проводиться комунікативна гра «Ворота». Вихователь і музичний керівник беруться за руки і, закривши очі, утворюють у дверях залу «ворота», через які проходять діти. Хлопці йдуть нечутно. Якщо «ворота» почують кроки, то відразу закриваються.