КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
з освітньої лінії «Мовлення дитини»
Підготувала:
Трощенко Дар’я
Мета:
1. Розвинути зв'язне мовлення дітей, вміння складати речення та короткі розповіді за опорними словами та картинками.
2. Збагатити словниковий запас дітей словами-назвами фруктів, овочів, солодощів, посуду.
3. Навчити дітей використовувати в мовленні прикметники, прислівники, прийменники.
4. Розвинути фонематичний слух, уміння чітко вимовляти звуки.
Матеріали: картинки із зображенням фруктів, овочів, солодощів, посуду, кошики.
Дидактична гра «Що де росте?». Вихователь пропонує дітям розглянути картинки із зображенням фруктів та овочів та ставить на столі два кошики: «Сад» та «Город». Вихователь роздає дітям картинки та просить їх розкласти картинки на два кошики: «Сад» та «Город». Діти пояснюють, чому вони розклали картинки саме так.
Гра «Десертна абетка». Вихователь пропонує дітям придувати слова, пов'язані з десертами, на кожну букву алфавіту. Наприклад, А – апельсин, арахіс, ананас і тд.
Гра «Скажи навпаки». Дітям пропонується назвати синоніми до кожного слова.
Мишенята не сумні, а…(веселі);
Півник не ледачий, а…(працьовитий);
Ведмідь не маленький, а…(великий);
Лисичка не щира, а….(хитра);
Зайчик не сміливий ,а…(трусливий);
Ріпка не маленька, а…(велика).
Вправа «Мовленнєва зарядка». Діти називають якомога більше смаколиків за 1 хвилину. Головна умова – не повторювати слова, якщо вони вже були названі.
Вправа «Словничок». Діти вживати дієслова, пов'язані з приготуванням їжі (місити, різати, сипати, пекти, варити). Наприклад, смажити котлети, мити посуд і тд.
…. – тісто
…. – овочі
…. – суп
…. – їжу
…. – торт
…. – пиріг
…. – компот
…. – цукор
…. – на стіл