Комнальний заклад «Радушненський комбінований
заклад дошкільної освіти (ясла- садок) «Ромашка»
Новопільської сільської ради
ПРОЕКТ
«Кольрова мозаїка»
(Група раннього віку)
Підготувала:
Катерина Новицька, вихователь
2019 р.
Зміст.
Мета проекту.............................................................................................................2
Завдання, умови, засоби вирішення в кольоротерапії...........................................2
Очікуваний результат..............................................................................................3
Етапи роботи над проектом......................................................................................3
Реалізація проєкту.....................................................................................................3
Висновок.....................................................................................................................8
Література...................................................................................................................9
ДОДАТКИ:
Дидактична гра «Красиві метелики».......................................................................11
Дидактична гра «Ягоди та фрукти в саду»............................................................11
Дидактична гра «Приготуємо салат червоного кольору».....................................11
Ігри з прищіпками «Зроби червону квітку»............................................................11
Ігри з втулками «Покажи червоні втулочки».........................................................12
Дидактична гра «Знайди кільце жовтого кольору»...............................................12
Дидактична гра «Подаруємо сонечку промінці»...................................................12
Дидактична гра «Вгадай за смаком» (овочі, фрукти, ягоди)...............................12
Дидактична гра «Посади метелика на зелений листочок»....................................12
Дидактична гра «Дерево».........................................................................................13
Дидактична гра «Вгадай за смаком».......................................................................13
Дидактична гра «Хмаринка»....................................................................................13
Дидактична гра «Я вивчаю кольори»......................................................................13
Дидактична гра «Овочі на городі»...........................................................................13
Консультація для батьків «Сенсорний розвиток дітей раннього віку за допомогою дидактичних ігор».................................................................................14
Освітній проект «Кольорова мозаїка»
Термін реалізації проекту: 11.11—16.11. 2019
Автор проекту: Катерина Новицька, вихователь.
Учасники проекту: діти раннього віку, вихователь,батьки.
Характеристика проєкту:
за кінцевим результатом: освітньо-виховний;
за кількістю учасників: масовий;
за тривалістю: короткотривалий.
Мета проекту:
Створення сприятливого психологічного комфорту в групі для всебічного розвитку дитини.
Розширення та збагачення емоцій дітей, розвиток інтересу пізнання нового, розвиток сенсорних здібностей дітей, вивчення кольорів (червоний, жовтий, синій,зелений).
Виховання у дітей бажання приймати участь у спільній діяльності.
Впроваджувати в роботу з дітьми елементи кольоротерапії.
Розвивати пізнавальні здібності дітей, мовлення, мислення, пам’яті, уважності, ейдетичних здібностей, креативності.
Розвивати естетичний смак, творчий потенціал дітей, збагачувати позитивний емоційний досвід.
Залучення батьків до спільної діяльності.
Завдання, умови, засоби вирішення в кольоротерапії:
Ознайомити дітей з кольорами: червоний, жовтий, синій, зелений.
Вчити добирати предмети однакові за кольором, групувати їх відповідно до кольору.
Розвивати допитливість, творчі здібності, мислення, мовлення дітей.
Створення атмосфери творчості, зацікавленості, невимушеності, експериментування, емоційного переживання, що сприяє колірному відкриттю у дітей.
Розвиток у дітей сенсорного сприйняття кольору.
Розвивати прагнення до пізнання кольору, краси фарб у природі, мистецтві, навколишньому світі.
Очікуваний результат:
діти знають і називають кольори
вміють зіставляти та групувати однорідні предмети за кольором
встановлюють їх схожість чи відмінність
розвинене сприйняття кольору.
Етапи роботи над проектом
Підготовчий етап
4. Робота над перспективним планом проєкта.
Основний етап
Реалізація проекту
Девіз тижня: ЖИТТЯ БЕЗ ЧОРНИХ СМУГ! |
||
Назва заходу |
Форма роботи |
Мета |
Понеділок 11.11.19 День червоний. Він яскравий і святковий. Сонечко червоне над полем полетіло, На квітку червону відпочити сіло, Яблуко червонобоке порічці всміхалось, Кольором своїм червоним вишеньки пишались
Тема дня: «Від серця до серця» Мета дня: ознайомити дітей з червоним кольором, розвивати дрібну моторику рук, мовлення і творчість. |
||
«До вас завітала червона повітряна кулька» |
Бесіда |
Ознайомити з червоним кольором, закріплювати знання червоного кольору, розвивати дрібну моторику рук, увагу, пам'ять. |
«Красиві метелики»
|
Дидактична гра |
Закріпити назви геометричних фігур, вчити співвідносити колір предметів з кольором геометричних фігур; вчити групувати їх за ознаками; розвивати вміння аналізувати та порівнювати |
«Ягоди та фрукти в саду» |
Дидактична гра |
Навчити розрізняти і називати кольори ягід та фруктів, вчити групувати їх за ознаками. Розвивати вміння аналізувати та порівнювати |
«Приготуємо салат червоного кольору» |
Дидактична гра |
Розширювати знання дітей про овочі, ягоди, що ростуть на городі; навчати вирізняти городні рослини від садових; сприяти розвитку уваги, мовлення, мислення, пам’яті, дрібної моторики рук |
«Вгадай за смаком» (овочі, фрукти, ягоди) червоного кольору. |
Дидактична гра |
Вчити впізнавати овочі, фрукти, ягоди червоного кольору за допомогою смакового аналізатора. Обладнання: щматочки овочів, фруктів, ягід червоного кольору, шпажки. |
«Скади квітку», «Червоний парканчик»
|
Ігри з прищіпками |
Розвиток дрібної моторики рук, уяви, закріплення сенсорних навичок і просторових уявлень виховувати старанність, цікавість. |
«Кольори діють на душу: вони можуть викликати почуття, пробуджувати емоції та думки, які нас заспокоюють і хвилюють, породжують сум і радість».
|
Консультація для батьків |
|
Вівторок 12.11.19 День жовтий. Теплий, сонячний, солодкий. Жовтим кольором природа Щедро фарбувала Сонце , пташка і лимон Жовтенькими стала Тема дня: «День посмішки» Мета: ознайомити дітей з жовтим кольором, розвивати спостережливість, увагу, координацію рухів. |
||
«Маленьке курчатко»
|
Дидактична гра |
Ознайомити з жовтим кольором, закріплювати знання жовтого кольору, розвивати дрібну моторику рук, увагу, пам'ять. |
«Знайди кільця червоного кольору на башточці» |
Дидактична гра |
Продовжувати знайомити з жовтим кольором, закріплювати знання жовтого кольору, розвивати дрібну моторику рук, увагу, пам'ять. |
«Вгадай за смаком» (овочі, фрукти, ягоди) жовтого кольору.
|
Дидактична гра |
вчити впізнавати овочі, фрукти, ягоди жовтого кольору з допомогою смакового аналізатора. Обладнання: шматочки овочів, фруктів, ягід жовтого кольору, шпажки. |
«Подаруємо сонечку промінці» «Соняшник» «Метелики» |
Ігри з прищіпками |
Розвиток дрібної моторики рук, уяви, закріплення сенсорних навичок і просторових уявлень виховувати старанність, цікавість. закріпити назву жовтого кольору. |
Середа13.11.19 День зелений. Ніжний, лісовий, приємний. Що на світі є зеленим? Груша з хвостиком веселим, Огірок , листок, стеблина, Виноград і капустина. Тема дня: «Бережи життя на землі» Мета: знайомити з зеленим кольором, розвивати дрібну моторику рук, увагу, пам'ять. |
||
День довкілля. Бесіда про зелений колір
|
Бесіда |
Розширити знання дітей про навколишнє довкілля; закріплювати знання зеленого кольору, знайомити з зеленим кольором, розвивати дрібну моторику рук, увагу, пам'ять |
«Що буває зеленого кольору?» |
Словесна гра |
Закріплювати знання зеленого кольору, знайомити з зеленим кольором, розвивати дрібну моторику рук, увагу, пам'ять |
«Посади метелика на зелений листочок» |
Дидактичні ігри |
вправляти дітей в уміння співвідносити предмети за кольором; розвиток тактильних відчуттів. |
«Овочі на городі», «Ягоди та фрукти в саду».
|
Дидактичні гра |
Закріпити назви геометричних фігур, овочів, ягід та фруктів зеленого кольору, вчити співвідносити їх за формою. Обладнання: різного розміру геометричні фігури зеленого кольору. Загадки, вірші про овочі, фрукти, ягоди |
«Дерево» |
Ігри з прищіпками |
закріпити назву зеленого кольору, розвиток дрібної моторики. |
«Розвиток сенсорних здібностей дітей через дидактичні ігри» |
Консультація для батьків |
|
Четвер 14.11.19 День синій Він холодний і спокійний Тема дня: «Вода» Мета: ознайомити з синім кольором, закріплювати знання синього кольору, розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, уміння зіставляти предмети за кольором; виховувати старанність, цікавість; вправляти дітей в уміння співвідносити предмети за кольором. |
||
Хмарки в небі пролітала |
Бесіда |
Знайомити з синім кольором, закріплювати знання синього кольору, розвивати дрібну моторику рук, увагу, пам'ять. |
«Смачні фрукти» |
Дидактична гра |
Вчити впізнавати фрукти, ягоди синього кольору з допомогою смакового аналізатора. Обладнання: щматочки овочів, фруктів, ягід синього кольору, шпажки. |
«Ягоди та фрукти в саду» |
Дидактична гра |
закріпити назви геометричних фігур та овочів синього кольору, вчити співвідносити їх за формою. Обладнання: різного розміру геометричні фігури синього кольору. Загадки про овочі, фрукти, ягоди. |
«Хмаринка» |
Ігри з прищіпками |
закріпити назву зеленого кольору, розвиток дрібної моторики.
|
П'ятниця 15.11.19 День кольоровий, Він барвистий, веселковий.
Тема дня: «Все, що існує на світі,було колись мрією! » Мета: закріплювати знання основних кольорів, розвивати дрібну моторику рук, спряти розвитку уяви, розвивати увагу, зв’язне мовлення, мислення, пам'ять; виховувати старанність, цікавість; вправляти дітей в уміння співвідносити предмети за кольором. |
||
«Я вивчаю кольори» |
Дидактична гра |
вчити дітей групувати предмети за кольором; закріпити назви кольорів (жовтий, червоний, зелений, синій); розвивати сенсорну сферу дітей. |
«Вгадай за смаком» (овочі, фрукти, ягоди).
|
Дидактична гра |
Вчити впізнавати фрукти, ягоди з допомогою смакового аналізатора. Обладнання: щматочки овочів, фруктів, ягід, шпажки. |
«Червоний, жовтий, синій, зелений»
|
Рухлива гра |
Закріпити вміння розрізняти та називати кольори, розвивати спритність та увагу. |
«Зелена травичка» |
Ігри з прищіпками |
Закріпити назву зеленого кольору, розвиток дрібної моторики. |
«Кольорові яйця»
|
|
Вчити співвідносити за розміром предмети однакового кольору. |
Висновок
Кожний день був присвячений відповідному кольору і мав свій девіз. Група оформлялась в відповідності з кольором та повітряними кульками.
Обов'язковою умовою проведення кольорового тиждня було відповідність кольору одягу дітей
Робота проєкту була спрямована на основні кольори: зелений, червоний, жовтий, синій. Діти ранньго віку найчастіше називають саме ці кольори своїми улюбленими – це свідчить про те, що дитина розвивається нормально, її цікавить усе нове, яскраве, незвичайне. Послідовність «кольорових» днів така: Понеділок – червоний день. Червоний колір підвищує кількість адреналіну в крові, підвищує працездатність, силу та відчуття самовпевненості. Створює відчуття тілесного тепла. Вівторок – жовтий день. Жовтий колір стимулює мозкову діяльність і моторику, стимулює уяву та практично не набридає. Його психологічний вплив: знімає негатив, додає впевненості, підвищує сприйнятливість до нового, стимулює творчість, дисциплінованість, допомагає сконцентруватися. Середа – зелений день. Зелений колір заспокійливо діє на нервову систему, знімає головний біль, стомлення, надає відчуття бадьорості. Його психологічний вплив: сприяє гармонії, розташуванню до інших людей. Робить врівноваженим, знімає негативні емоції, агресію, внутрішню скутість, розслабляє. Четвер - синій день. Синій колір знімає збудження та агресію. Сприяв розвитку в дітей розумових здібностей та поліпшує пам'ять, тому він вважається кольором знання. В п’ятницю - різнокольоровий день для закріплення вивченого матеріалу та розвитку вміння бачити красу кольорів у природі.
Для цього було створено позитивно-емоційний клімат, почуття єдності в групі, атмосфера взаємодопомоги, довіри, доброзичливого спілкування дітей один з одним. Весь тиждень в цьому нам допомогли кольори. Відповідно до кольору дня оформлювався інтер’єр групової кімнати, батьки вбирали дітей в одяг потрібного кольору.
В куточку для батьків висвітлювалась інформація про колір дня та його вплив на фізичний та психічний стан людини.
ЛІТЕРАТУРА:
О. П. Томей. – Х.: Вид. група «Основа», 2007.
4.Українська мозаїка: [Посібник-хрестоматія]/[упоряд. О. П. Долинна,
О. В. Низовська, Н. І. Вакуленко, О. А. Копєйкіна]. – К.:АВДІ, 2008.
ДОДАТКИ
Дидактична гра
«Красиві метелики»
Мета: закріпити назви геометричних фігур, вчити співвідносити колір предметів з кольором геометричних фігур.
Обладнання: круг, квадрат, трикутник зеленого, синього, червоного, жовтого кольорів, паперові метелики з червоними крильцями.
Хід
Діти називають і порівнюють геометричні фігури.
Запитання: На яку фігуру прилетить метелик? Чому?
Дидактична гра
«Ягоди та фрукти в саду»
Мета: закріпити назви геометричних фігу, ягід та фруктів червоного кольору, вчити співвідносити їх за формою.
Обладнання: різного розміру геометричні фігури червоного кольору. Загадки про фрукти, ягоди.
Хід
Вихователь загадує загадки про овочі, а діти викладають їх із геометричних фігур, добираючи за розміром і формою. Потім діти порівнюють, хто найбільш вдало дібрав геометричні фігури, що схожі на овочі.
Дидактична гра
«Приготуємо салат червоного кольору»
Мета: розширювати знання дітей про овочі, ягоди, що ростуть на городі; навчати вирізняти городні рослини від садових; сприяти розвитку уваги, мовлення, мислення, пам’яті, дрібної моторики рукзакріпити назви геометричних фігур, овочів, ягід та фруктів червоного кольору, вчити співвідносити їх за формою.
Обладнання: картки із зображенням овочі, фруктів.
Ігри з прищіпками
«Зроби червону квітку»
Мета: закріпити назву червоного кольору, розвиток дрібної моторики.
Обладнання: силуети квіток з сумним та веселим обличчям, прищіпки червоного кольору.
Хід
Вихователь звертає увагу на квітки, що вони сумні, та пропонує допомогти квіткам знайти свої пелюстки.
Ігри з втулками
«Покажи червоні втулочки»
Мета: закріпити назву червоного кольору, вчити знаходити його серед інших
Обладнання: дошка з втулками.
Дидактична вправа
«Знайди кільця жовтого кольору на башточці»
Мета: закріпити назву червоного кольору, вчити знаходити його серед інших
Обладнання: башточки з різнокольоровими кільцями.
Хід
Діти граються башточками, вихователь просить показати кільця червоного кольору, назвати колір.
Дидактична гра
«Подаруємо сонечку промінці»
Мета: розвиток дрібної моторики рук, уяви, закріплення сенсорних навичок і просторових уявлень виховувати старанність, цікавість. закріпити назву жовтого кольору.
Обладнання: силует сонечка, різнокольорові прищіпки
Хід
Вихователь пропонує дітям зробити Сонечку промінчики за допомогою жовтих прищипік. ( анологічно проводяться ігри «Соняшник» «Метелики»).
Дидактична гра
«Вгадай за смаком» (овочі, фрукти, ягоди) червоного кольору.
Мета: вчити впізнавати овочі, фрукти, ягоди червоного кольору з допомогою смакового аналізатора.
Обладнання: щматочки овочів, фруктів, ягід червоного кольору, шпажки.
Хід
Дітям пропонується скуштувати певний шматочок, назвати, що їли.
Дидактична гра
«Посади метелика на зелений листочок»
Мета: вправляти дітей в уміння співвідносити предмети за кольором.
Обладнання: паперові метелики з зеленими крильцями, листочки зеленого, жовтого, червоного кольорів.
Хід
Дітям пропонується посадити метелика на листочок зеленого кольору.
Дидактична гра
«Дерево»
Мета: закріпити назву зеленого кольору, розвиток дрібної моторики; набуття впевненості у своїх силах; виховання охайності, працелюбності.
Обладнання: силуети дерев, різнокольрові прищипки.
Дидактична гра
«Вгадай за смаком»
Мета: вчити впізнавати овочі, фрукти, ягоди жовтого кольору з допомогою смакового аналізатора.
Обладнання: шматочки овочів, фруктів, ягід жовтого кольору, шпажки.
Хід
Дітям пропонується скуштувати певний шматочок, назвати, що їли.
Дидактична гра
«Хмаринка»
Мета: закріпити назву синього кольору, розвиток дрібної моторики; вчити співвідносити їх за формою.
Обладнання: силуети хмаринок, різнокольрові прищипки.
Дидактична гра
«Я вивчаю кольори»
Мета: вчити дітей групувати предмети за кольором; закріпити назви кольорів (жовтий, червоний, зелений, синій); розвивати сенсорну сферу дітей.
Матеріал: картка із зображенням певного кольору та предметні картинки.
Хід
Варіант 1. Вихователь пропонує дітям розкласти усі картинки відповідно до кольорів.
Варіант 2. Вихователь пропонує відшукати картинки одного із запропонованих кольорів.
Дидактична гра
«Овочі на городі»
Мета: закріпити назви геометричних фігур, овочів зеленого кольору, вчити співвідносити їх за формою.
Обладнання: різного розміру геометричні фігури зеленого кольору. Загадки,
вірші про овочі.
Хід
Вихователь загадує загадки про овочі, а діти викладають їх із геометричних фігур, добираючи за розміром і формою. Потім діти порівнюють, хто найбільш вдало дібрав геометричні фігури, що схожі на овочі.
Консультація для батьків
«Сенсорний розвиток дітей раннього віку за допомогою дидактичних ігор»
Сенсорний розвиток дитини - це розвиток його сприйняття і формування уявлень про зовнішні властивості предметів: їх форму, колір, величину, положення в просторі, а також запаху, смаку і т. п.
Значення сенсорного розвитку в дошкільному дитинстві та ранньому шкільному важко переоцінити. Саме цей вік найбільш сприятливий для вдосконалення діяльності органів чуття, нагромадження уявлень про навколишній світ. Готовність дитини до шкільного навчання значною мірою залежить від його сенсорного розвитку.
Існує п'ять сенсорних систем, за допомогою яких людина пізнає світ: зір, слух, дотик, нюх, смак (рис.1). Для розвитку сенсорних здібностей існують різні ігри та вправи.
Сенсорними ми умовно називаємо ігри, мета яких - дати дитині нові чуттєві відчуття.
Відчуття можуть бути найрізноманітнішими:
зорові (наприклад, дитина бачить яскраві кольори, їх перетікання одне в одного, змішування);
слухові (дитина чує різноманітні звуки, від шелестіння опалого листя до звучання музичних інструментів, вчиться їх розрізняти
тактильні (то, що дитина відчуває за допомогою дотиків, обмацування: це і різні за фактурою матеріали, від м'якого махрового рушника до прохолодної гладкої поверхні скла; і різні за розміром і формою предмети - великий м'яч і крихітні намистинки, різні кульки і кубики; і зіткнення, обійми з іншою людиною);
рухові (відчуття від рухів тіла в просторі і ритму рухів - ходьба, біг, танці);
нюхові (дитина вдихає і вчиться розрізняти різноманітні запахи навколишнього світу);
смакові (дитина пробує і вчиться розрізняти на смак різні продукти харчування і страви).
Варто зазначити два чуття що однаково важливі і мають вплив на формування мовлення. Це чуття руху (вестибулярна система) і чуття положення тіла (пропріоцепція).
Ці два чуття працюють разом підсвідомо. Вони посилають сигнали в мозок. Де інформація обробляється, організовується і використовується. Це називається сенсорною інтеграцією.
Сенсорна інтеграція – це обробка сигналів, що надходять від органів чуттів, їх структурування і впорядкування інформації для подальшої адекватної відповіді. Чим краще працюють сенсорні системи, тим більше важливої інформації отримує мозок. І після цього видає більше адекватних відповідей. Нервова система при цьому працює правильно, що дуже важливо для нормального розвитку дитини.
Сенсорна інтеграція живить мозок потрібними знаннями, без яких ми не можемо адекватно оцінювати ситуацію. Якщо з якихось причин інтеграція слабка, і мозок не може отримати достатню кількість знань і дати адекватну відповідь, це може призвести до проблем з мовленням.
Щоб допомогти дитині отримати необхідний їй сенсорний досвід, а також активізувати її мовленнєвий розвиток, використовуються сенсорні ігри. Існує неймовірна кількість різноманітних ігор та вправ з сенсорним матеріалом: з крупами, піском, шматочками льоду, водою, скляними кульками, селевими кульками і т.д.