Гра 1. Ми йдемо в похід
Це простий спосіб запам’ятати імена одне одного. Завдання – зібрати величезну кількість корисних речей, аби всім класом можна було вирушити в похід. Кожна дитина по черзі піднімається та озвучує однакову фразу:
«Мене звати…і я візьму із собою…»
Важливо! Це гра на пам’ять, асоціації та кмітливість. Дитина має право назвати лише той предмет, назва якого починається на ту саму літеру, що й його ім’я: наприклад, Катруся бере ковдру, а Світланка – сірники.
ПОРАДА. Гру можна проводити декілька разів протягом першого місяця навчання. Щоразу змінюйте тематику – ми йдемо до бібліотеки, їдемо на дачу тощо.
Гра 2. М’ячик
Усі діти стають у велике коло. М’яч вручається дитині, яка в журналі записана першою. Її завдання: чітко вимовити своє ім’я + назву тварини, з якою вона себе асоціює + передати за годинниковою стрілкою м’яча сусідові. Гра триває до того моменту, доки м’яч не опиниться у першої дитини в руках.
Гра 3. Чарівна коробка
На папірцях потрібно написати імена всіх дітей класу. Під час написання папірців кожна дитина піднімається зі свого місця, називає ім’я, а вчитель записує його на клаптику паперу. Папірці перемішати та скласти в коробку. Діти по черзі виймають записки. Завдання учня – згадати та вказати на однокласника з таким іменем.
Гра 4. Алфавіт знайомств
Учитель навмання каже будь-яку літеру абетки. Діти, чиї імена починаються на цю літеру, по черзі піднімаються та відповідають на 5 однакових запитань:
Гра 5. Наввипередки
Цю гру краще провести на шкільному подвір’ї. Усі діти стають в одну лінію. Учитель відходить від них на 3-4 метри. Педагог ставить запитання. Усі діти, в яких відповідь на запитання «так» – роблять крок уперед. Якщо відповідь «ні» – стоять на місці.
Які запитання можна поставити:
Гра 6. Знаменитості
Діти піднімаються по черзі и називають відомих людей (акторів, співаків, ведучих тощо), з якими в них однакові імена.
Наприклад: «Привіт! Мене звати, як співака Винника», «А мене – як ведучу Никитюк» тощо.
Гра 7. Галасливі тезки
Це чудова гра для 1 Вересня, коли діти вперше бачать одне одного. По команді вчителя діти повинні голосно почати викрикувати свої імена та шукати свою тезку серед однокласників. Усі діти з однаковими іменами повинні якнайшвидше зібратися в одну команду.