Дидактичні ігри (навчання грамоти, математика)

Про матеріал
Дидактичні ігри з математики та навчання грамоти у 1 класі для розвитку мовлення та удосконалення обчислювальних навичок.
Перегляд файлу

Тема: Дидактичні ігри (навчання грамоти; математика-1клас).

Мета: удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати навичку читання та письма складів та слів з буквою Р(р); розвивати мовлення; удосконалювати обчислювальні навички, порівняння чисел; виховувати старанність.

                                Хід роботи

І. Організація класу.

   1. Організаційна хвилинка.

Всі за парти ми сідаємо.                                                                                           До роботи приступаємо.                                                                                        Щоб помилок уникати,                                                                            Треба пильність розвивати.                                                                                                   Подивилися на мене,                                                                           Усміхнулися усі:                                                                                   Всі готові до роботи?                                                                                          Всі бадьорі? Молодці!                                                                               Домовляймось – не шуміти.                                                                   Руку гарно піднімати,                                                                                                На занятті не дрімати,                                                                                                        Чітко в лад відповідати.

ІІ. Основна частина.

  1. Бесіда (читання).

-З якою буквою ви знайомились сьогодні на уроці читання? («Р»)

-Які звуки вона позначає? ([р],[р‘])

  1. Гра «Уважні долоньки».

-Зіграємо в гру «Уважні долоньки».

Якщо почуєте слово, в якому є приголосний твердий звук [р] чи приголосний м’який звук [р‘], плескаєте в долоньки, якщо ж цих звуків немає у слові – сидите тихо.

Цукор                    пилка                    Буквар

липа                      трактор                 ворона

ранок                    квіти                      мороз

Різдво                   мило                      оса

  1. Гра «Лото» (робота в групах).

-Погляньте на дошку: на дошці прикріплені слова. Давайте прочитаємо їх «ланцюжком».

Я поділю вас на три команди  (Перший ряд –  перша колонка слів ваша і т.д.)

Вам потрібно знайти слово з буквою «р», порахувати кількість букв у цьому слові і прикріпити кружечок з відповідною цифрою біля цього слова, що означатиме кількість букв у даному слові.

Віра – 4                лимон                 Руслан – 6

рак – 3                 ворона – 6          Рим - 3

Ніла                      ріпа – 4               ананас

Рівне – 5             сир – 3                 Рекс – 4

равлик – 6         Роман – 5            річка - 5

-Яка команда вже готова?

І гр. Яке слово у вас найдовше? Чому?

ІІ гр. Яке слово у вас найкортше? Чому?

ІІІ гр. У якому слові немає букви «р»?

   Всі разом побудували звукову модель слова «рак», «ворона», «ананас».

  1. Фізкультхвилинка.

1,2,3,4,5 – час прийшов відпочивать…                                            Тож піднімем ручки вгору                                                                                     Ніби глянемо на зорі…                                                                                      10,9,8,7 – час за парти нам усім.

 

 

 

 

 

 

 

                                         Письмо

  1. Бесіда

-Яку букву ви вчилися писати на уроці письма? (Р)

-З скількох елементів складається велика писана буква «Р»? (з двох, похилої палички із заокругленням вліво і півовала).

-Коли пишемо велику букву «Р» (в іменах, на початку речення, у назвах міст, кличках тварин…).

  1. Гра «Жучок-буквоїд».

-Для повторення вивчених букв зіграємо в гру «Жучок-буквоїд». На дошці написані букви, вам потрібно впізнати їх і дописати елемент, якого не вистачає (не викрикувати, піднімати руку і відповідати).

  1. Слуховий диктант.

-Наступна вправа – слуховий диктант.                                                                За допомогою цеглинок Lego ви сигналізуєте, яку букву писати – велику чи малу (велика буква – цеглинка жовтого кольору, мала буква – цеглинка зеленого кольору).

Рая, розумний, Україна, Петрик, конверт, Віра, мудрий, Рекс, Людмила, рушник, Ірина, перукар.

  1. Робота у зошитах.

У Романа ролики.

Прочитайте речення. З якої букви починаємо писати речення? Що ставимо в кінці речення? Як пишемо ім’я хлопчика?

  1. Фізкультхвилинка. Пальчикова зарядка.

Пальчик, пальчик де ти був?                                                         З старшим братом в ліс ходив.                                                          А з цим братом борщ варив.                                                      А з цим кашку куштував.                                                        А з найменшим заспівав.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         Математика  

  1. Гра з цеглинками Lego.

Я показую на карточці приклад, ви розв’язуєте його і показуєте цеглинку того кольору під якою правильна відповідь.

  1. Гра «Хто швишде».

Потрібно вставити число, яке б було більше, менше чи дорівнювало б іншому написаному числу.

  1. Рефлексія. «Дерево зростання».

На дошці зображене дерево. Вам потрібно приклеїти листочки.

Зелений – якщо все сподобалося; було цікаво і все зрозуміло;

Жовтий – здебільшого все вдалося, але дещо було незрозумілим;

Червоний – користі від заняття отримали мало, було нецікаво.

 

-Яка робота була найцікавішою?

-Що здалося складним?

-Яку роботу хотіли б повторити ще раз?

            

docx
Додано
11 грудня 2023
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку