Тема: Дидактичні ігри (навчання грамоти; математика-1клас).
Мета: удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати навичку читання та письма складів та слів з буквою Р(р); розвивати мовлення; удосконалювати обчислювальні навички, порівняння чисел; виховувати старанність.
Хід роботи
І. Організація класу.
1. Організаційна хвилинка.
Всі за парти ми сідаємо. До роботи приступаємо. Щоб помилок уникати, Треба пильність розвивати. Подивилися на мене, Усміхнулися усі: Всі готові до роботи? Всі бадьорі? Молодці! Домовляймось – не шуміти. Руку гарно піднімати, На занятті не дрімати, Чітко в лад відповідати.
ІІ. Основна частина.
-З якою буквою ви знайомились сьогодні на уроці читання? («Р»)
-Які звуки вона позначає? ([р],[р‘])
-Зіграємо в гру «Уважні долоньки».
Якщо почуєте слово, в якому є приголосний твердий звук [р] чи приголосний м’який звук [р‘], плескаєте в долоньки, якщо ж цих звуків немає у слові – сидите тихо.
Цукор пилка Буквар
липа трактор ворона
ранок квіти мороз
Різдво мило оса
-Погляньте на дошку: на дошці прикріплені слова. Давайте прочитаємо їх «ланцюжком».
Я поділю вас на три команди (Перший ряд – перша колонка слів ваша і т.д.)
Вам потрібно знайти слово з буквою «р», порахувати кількість букв у цьому слові і прикріпити кружечок з відповідною цифрою біля цього слова, що означатиме кількість букв у даному слові.
Віра – 4 лимон Руслан – 6
рак – 3 ворона – 6 Рим - 3
Ніла ріпа – 4 ананас
Рівне – 5 сир – 3 Рекс – 4
равлик – 6 Роман – 5 річка - 5
-Яка команда вже готова?
І гр. Яке слово у вас найдовше? Чому?
ІІ гр. Яке слово у вас найкортше? Чому?
ІІІ гр. У якому слові немає букви «р»?
Всі разом побудували звукову модель слова «рак», «ворона», «ананас».
1,2,3,4,5 – час прийшов відпочивать… Тож піднімем ручки вгору Ніби глянемо на зорі… 10,9,8,7 – час за парти нам усім.
Письмо
-Яку букву ви вчилися писати на уроці письма? (Р)
-З скількох елементів складається велика писана буква «Р»? (з двох, похилої палички із заокругленням вліво і півовала).
-Коли пишемо велику букву «Р» (в іменах, на початку речення, у назвах міст, кличках тварин…).
-Для повторення вивчених букв зіграємо в гру «Жучок-буквоїд». На дошці написані букви, вам потрібно впізнати їх і дописати елемент, якого не вистачає (не викрикувати, піднімати руку і відповідати).
-Наступна вправа – слуховий диктант. За допомогою цеглинок Lego ви сигналізуєте, яку букву писати – велику чи малу (велика буква – цеглинка жовтого кольору, мала буква – цеглинка зеленого кольору).
Рая, розумний, Україна, Петрик, конверт, Віра, мудрий, Рекс, Людмила, рушник, Ірина, перукар.
У Романа ролики.
Прочитайте речення. З якої букви починаємо писати речення? Що ставимо в кінці речення? Як пишемо ім’я хлопчика?
Математика
Я показую на карточці приклад, ви розв’язуєте його і показуєте цеглинку того кольору під якою правильна відповідь.
Потрібно вставити число, яке б було більше, менше чи дорівнювало б іншому написаному числу.
На дошці зображене дерево. Вам потрібно приклеїти листочки.
Зелений – якщо все сподобалося; було цікаво і все зрозуміло;
Жовтий – здебільшого все вдалося, але дещо було незрозумілим;
Червоний – користі від заняття отримали мало, було нецікаво.
-Яка робота була найцікавішою?
-Що здалося складним?
-Яку роботу хотіли б повторити ще раз?