"Дидактичні ігри та вправи на поверхні сухого піску"

Про матеріал
Мета: зниження психофізичного напруження. Вихователь від імені феї пропонує по-різному привітатися з пісочком, тобто різними способами доторкнутися до піску. - доторкнутися до піску кожним пальчиком по черзі однієї, потім другої руки, потім всіма пальчиками одночасно
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ-ВПРАВИ НА ПОВЕРХНІ СУХОГО ПІСКУ

Номер слайду 2

1. Вправа «Здрастуй пісок»Мета: зниження психофізичного напруження. Вихователь від імені феї пропонує по-різному привітатися з пісочком, тобто різними способами доторкнутися до піску.- доторкнутися до піску кожним пальчиком по черзі однієї, потім другої руки, потім всіма пальчиками одночасно;- легко стиснути кулачок з пісочком, потім повільно висипати його у пісочницю;- доторкнутись до піску всією долонькою-внутрішньою, потім тильною стороною. В останньому випадку можна заховати у піску маленьку іграшку: «З тобою захотів привітатися житель піску…»Діти старшого віку описують та порівнюють свої відчуття: «тепло-холодно», «приємно-неприємно» і так далі.

Номер слайду 3

2. Вправа «Пісочний дощик»Мета: регуляція м’язової напруги, розслаблення. Пісочна фея: У моїй країні може іти незвичайний пісочний дощик та дути пісочний вітерець, це дуже приємно. Ви можете самостійно влаштувати такий дощик і вітерець. Дивіться, як це відбувається. Дитина повільно, а потім швидко сипле пісок із свого кулачка у пісочницю, на долоньку дорослого, на свою долоньку. Дитина закриває очі і кладе на пісок долоньку з розтопиреними пальчиками, дорослий сипле пісок на будь-який пальчик, а дитина називає пальчик. Потім вони міняються.

Номер слайду 4

3. Вправа «Незвичайні сліди»Мета: розвивати тактильні відчуття,уяву. «Ідуть ведмежатка» – дитина кулачками і долоньками з силою надавлює на пісок. «Стрибають зайчики» – кінчиками пальчиків дитина стукає по поверхні піску, рухаючись у різних напрямках.«Повзуть змійки» – дитина, розслабленими пальчиками рук робить поверхню піску хвилястою (у різних напрямках).«Біжать жучки-павучки» – дитина рухає всіма пальцями, імітуючи рух комах (можна повністю занурювати руки у пісок, зустрічатися під піском один з одним – «жучки вітаються»).

Номер слайду 5

4. Вправа «Візерунки на піску»Мета: закріплення знань про сенсорні еталони, встановлення відповідностей. Хід гри1 варіант. Дітям пропонується пальцем, ребром долоні, пензли­ком намалювати різні знайомі геометричні фігури та ство­рити різноманітні візерунки (прямі та хвилясті доріжки, огорожі, драбинки). Можна запропонувати продовжити візерунок, що роз­почне вихователь, або відтворити візерунок, намальова­ний на папері.2 варіант. Дітям пропонується ті самі візерунки на піску відобра­зити шляхом викладання в заданій послідовності предме­тів, наприклад: камінчиків, жолудів, великих ґудзиків тощо.

Номер слайду 6

5. Гра-вправа «Ми створюємо світ»Мета: розвиток та розширення уявлень дитини про навколишній світ живої та неживої природи, про світ людини. Вихователь показує способи побудови у пісочниці різних живих та неживих спільнот-місто, село, ліс, річка, озеро, острів, а потім в ігровій формі спонукає дитину будувати самостійно чи по інструкції різні природні та рукотворні спільноти.

Номер слайду 7

6. Вправа «Ми їдемо у гості»Мета: розвиток просторових уявлень,орієнтування на «пісочному листку». Вихователь в ігровій формі знайомить дитину з просторовими уявленнями (чи закріплює знання) верх-низ, право-ліво, над-під, центр, куток. Дитина за допомогою інструкцій дорослого пальцями «ходить, стрибає, повзає» по піску, зображуючи різних персонажів.

Номер слайду 8

7. Гра-вправа «Секретні завдання кротів»Мета: розвиток тактильної чутливості під час занурення рук у пісок; активізація інтересу до мешканців, які живуть під землею. Заздалегідь необхідно ознайомити дітей із тваринами, які мешкають під землею (кріт, ховрах, миші).«Перетворимо руки на кротів»Вихователь. Сьогодні наші руки можуть перетво­рюватися на кротів. Вихователь змахує руками, складає їх певним чи­ном і показує дитині намальовані на кісточках пальців очі, ніс і два зуби. Потім вихователь пропонує занурити од­ну руку в пісок, поворушити нею під піском (звертає ува­гу дитини на зміну поверхні піску), а потім обережно роз­копати кожен палець.«Кроти на прогулянці»Усі дії здійснюються із заплющеними очима: шукати в піску пальці одне одного, потискувати їх — «кроти вітають­ся ласкаво» або «з силою потискують одне одному лапки».

Номер слайду 9

8. Гра-вправа «Пісочні хованки»Мета: розвиток тактильної чуттєвості, зорового сприймання, мислення, невимушеності.Іграшки хочуть погратися з тобою у хованки. Вибери іграшку, яка найбільше тобі подобається. Ти закриєш очі, а вона сховається в пісок, а потім дитина повинна знайти іграшку. Можна роздувати пісок, розкопувати пальчиками, використовувати палички, пензлики.

Номер слайду 10

9. Вправа «Вітер піщаної пустелі»Мета: навчання дітей регулювати власне дихання за до­помогою дихальних вправ. Дітям пропонуються для вправи трубочки для кок­тейлю. Діти вчаться управляти вдихом і видихом, не затягую­чи пісок у трубочку. Старшим дошкільникам можна запро­понувати висловити приємні побажання своїм друзям, при­мітати пісочну країну, а потім спробувати подути на пісок крізь трубочки, видуваючи заглиблення на його поверхні та зображуючи піщаний вітер у пустелі, а також подути на свої долоні з піском, здуваючи його в пісочницю.

Номер слайду 11

10. Вправа «Пісочні майстри»Мета: закріплення знань про геометричні фігу­ри, просторові уявлення; розвиток слухової та зорової пам'яті. Піскунчик просить дітей перетворитися на майстрів та допомогти жителям пісочної країни спорудити будиночки. Дітям пропонується обрати необхідний додатковий матеріал (елементи конструктора, гілочки, камінці тощо). А потім вихователь пропонує кожній дитині «розселити всіх жителів пісочниці» в побудоване житло.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
21 січня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку