Метод «Мішень»дозволяє учням оцінити різні аспекти своєї діяльності та врахувати думку всіх учасників навчального процесу. Учні в зошитах малюють мішень. Три частини мішені заповнює учень (в кожній частині мішені фіксується окремий аспект навчальної діяльності на уроці), в четвертій частині оцінку виставляє вчитель. Аспектами навчальної діяльності, що буде оцінюватися учнями, може бути їх участь в дискусії, робота в групі, виконане домашнє завдання тощо. В кінці уроку вчитель просить учнів заповнити мішень. Вчитель ставить оцінку в своєму секторі, аргументуючи своє рішення. Якщо оцінки вчителя та учня співпадають, оцінка виставляється в журнал. В разі розходження думок розпочинається процес погодження.
Скринька "Побажання вчителю"Інколи учню з психологічних причин важко критикувати вчителя за ті чи інші дії. В цьому випадку, щоб отримати повний зворотній зв'язок з учнями, вчитель може створити спеціальну скриньку для письмового обміну думками. Скринька може мати назву «Побажання вчителю». З власного досвіду одразу зауважимо, щоб заспокоїти колег, що більшість побажань матимуть форму компліментів, а ті із критичних зауважень, що знайде вчитель в цій скриньці, допоможуть майбутні уроки зробити більш досконалими.
Сходинки самооцінювання. Їх можна використовувати на кожному уроці. Діти прикріплюють свої позначки на відповідні сходинки: 4 сходинка - Я працював на повну силу! 3-сходинка - Я працював гарно, але відчуваю, що міг би досягти більшого. 2-сходинка - Я намагаюся працювати краще. 1-сходинка - Я працював мало.
Формула самооцінювання учня Вчителі можуть запропонувати учням оцінити свої досягнення за наступною формулою: де F - ваш бал за урок, F 1 - ваша власна оцінка за опанування теоретичного матеріалу уроку, F 2 - ваша власна оцінка за виконання вами практичних завдань на уроці, F 3 - ваша власна оцінка за активність під час уроку.
Інстаграм-історіяІнстаграм-історія. Дивлячись сторіз в Інстаграмі можна зробити висновки, як пройшов день у людини. Запропонуйте учням намалювати чи схематично записати сторіз уроку. Тобто зафіксувати основні моменти. Це і для вчителя буде дуже інформативно, подивитися, що саме запам'яталося з активностей на уроці.
Селфі. Якщо вже учні так прив’язані до своїх телефонів, дозвольте їм використати гаджет як інструмент самооцінки. Хай на селфі вони покажуть таку емоцію, яка б відображала, як вони почуваються на уроці, чи все зрозуміли, чи ще мають якісь питання. Всі селфі надсилаються вчителеві, який виводить фото на проектор і надає кожному 10 секунд пояснити своє селфі. Далі вчитель вирішує, чи потрібне повторення, чи можна давати нову тему.