Самооцінювання та взаємооцінювання учнів у сучасній школі 

Про матеріал
У цій презентації я пропоную вам розглянути специфіку двох процесів — самооцінювання та взаємооцінювання учнів під час навчання. Ви також дізнаєтеся про техніки для проведення оцінювання: письмові та усні техніки самооцінювання, різні методи та креативні ідеї для самооцінювання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація Самооцінювання та взаємооцінювання учнів у сучасній школі                                                                         Підготувала                                                                         О. М Кравчук

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Самооцінювання та взаємооцінювання учнів під час навчання 

Номер слайду 4

На що може бути спрямоване самооцінювання?

Номер слайду 5

Передумови успішного самооцінювання 

Номер слайду 6

Самооцінювання

Номер слайду 7

Усні техніки самооцінювання

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Техніка "Бесіда"Індивідуальна розмова упродовж якої учень обговорює з вчителем власний рівень володіння певними вміннями. Висновок про це учні роблять на основі виконаного завдання, визначаючи свої сильні та слабкі сторони. 

Номер слайду 10

Техніки, які можна здійснювати усно та письмово:

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Письмові техніки самооцінювання 

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Техніка "Ведення щоденників"

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Метод «Мішень»дозволяє учням оцінити різні аспекти своєї діяльності та врахувати думку всіх учасників навчального процесу. Учні в зошитах малюють мішень. Три частини мішені заповнює учень (в кожній частині мішені фіксується окремий аспект навчальної діяльності на уроці), в четвертій частині оцінку виставляє вчитель. Аспектами навчальної діяльності, що буде оцінюватися учнями, може бути їх участь в дискусії, робота в групі, виконане домашнє завдання тощо.  В кінці уроку вчитель просить учнів заповнити мішень. Вчитель ставить оцінку в своєму секторі, аргументуючи своє рішення. Якщо оцінки вчителя та учня співпадають, оцінка виставляється в журнал. В разі розходження думок розпочинається процес погодження. 

Номер слайду 22

Скринька "Побажання вчителю"Інколи учню з психологічних причин важко критикувати вчителя за ті чи інші дії. В цьому випадку, щоб отримати повний зворотній зв'язок з учнями, вчитель може створити спеціальну скриньку для письмового обміну думками. Скринька може мати назву «Побажання вчителю». З власного досвіду одразу зауважимо, щоб заспокоїти колег, що більшість побажань матимуть форму компліментів, а ті із критичних зауважень, що знайде вчитель в цій скриньці, допоможуть майбутні уроки зробити більш досконалими. 

Номер слайду 23

             Сходинки самооцінювання. Їх можна використовувати на кожному уроці. Діти прикріплюють свої позначки на відповідні сходинки:   4 сходинка - Я працював на повну силу! 3-сходинка - Я працював гарно, але відчуваю, що міг би досягти більшого.   2-сходинка - Я намагаюся працювати краще.   1-сходинка - Я працював мало. 

Номер слайду 24

 Літературні сходинки. На уроках літератури, під час опрацювання текстів, учні можуть оцінити себе, починаючи з найнижчої сходинки. Найвища сходинка -12 балів.

Номер слайду 25

      Формула самооцінювання учня Вчителі можуть запропонувати учням оцінити свої досягнення за наступною формулою: де F - ваш бал за урок,  F 1 - ваша власна оцінка за опанування теоретичного матеріалу уроку,  F 2 - ваша власна оцінка за виконання вами практичних завдань на уроці,  F 3 - ваша власна оцінка за активність під час уроку. 

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Інстаграм-історіяІнстаграм-історія. Дивлячись сторіз в Інстаграмі можна зробити висновки, як пройшов день у людини. Запропонуйте учням намалювати чи схематично записати сторіз уроку. Тобто зафіксувати основні моменти. Це і для вчителя буде дуже інформативно, подивитися, що саме запам'яталося з активностей на уроці. 

Номер слайду 28

            Селфі. Якщо вже учні так прив’язані до своїх телефонів, дозвольте їм використати гаджет як інструмент самооцінки. Хай на селфі вони покажуть таку емоцію, яка б відображала, як вони почуваються на уроці, чи все зрозуміли, чи ще мають якісь питання. Всі селфі надсилаються вчителеві, який виводить фото на проектор і надає кожному 10 секунд пояснити своє селфі. Далі вчитель вирішує, чи потрібне повторення, чи можна давати нову тему.

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Взаємоцінювання 

Номер слайду 31

Про що потрібно сказати учням перед взаємооцінюванням?

Номер слайду 32

 Правила взаємооцінювання

Номер слайду 33

Взаємооці-нювання між однокласни-ками можна здійснювати:

Номер слайду 34

Усні техніки взаємооцінювання

Номер слайду 35

Техніка "Взаємо-перевірка"Запропонуйте парі учнів обмінятися зошитами та перевірити виконане завдання за зразком або певними критеріями, а потім спільно обговорити сильні та слабкі сторони в роботах один одного. 

Номер слайду 36

Письмові техніки взаємооцінювання. 

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Техніка "Моя команда"

Номер слайду 39

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
22 січня
Переглядів
509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку